” Susah nak cari pekerja macam Ghazi.. ” – Dato’ Aliff Syukri

Luahan Sayu Dato’ Aliff Syukri Setelah Pemerg1an Bekas PA Bangsawannya, Ghazi Bin Mat Lawi. Pended4han Sikap Sebenar Arw4h Ghazi Itu Yang Lagi Buat Seb4k. Pasti Akan Rindu Ayat ‘Faham’ Ghazi Tu Dato’ Kan !!

Pagi tadi baru sahaja dikhabarkan oleh Datin Shahida tentang pemergian bekas PA Dato’ Aliff Syukri, Ghazi bin Mat Lawi yang telahpun menemui penciptaNya. Ghazi ataupun dikenali sebagai PA Bangsawan oleh peminat Dato’ Aliff Syukri kerana gaya pemakaian dan percakapannya ini sering mencuit hati netizen.

Berita mengej0tkan ini menerima berbagai respon daripada netizen yang sering mengikuti perkembangan Dato’ Aliff sekeluarga. Datin Shahida juga meluahkan rasa sed1hnya kerana Ghazi sudah dianggap seperti adik sendiri.

Meninjau akaun Instagram Dato’ Aliff Syukri, telah dikongsikan luahan hatinya setelah pemerg1an arw4h Ghazi. Dato’ Aliff menceritakan arw4h adalah antara kakitangan yang lama memberikan perkhidmatan kepada iaitu selama 4 tahun.

Selama menjalankan tugasnya, arw4h menjaga penampilan dan makan minum Dato’ Aliff dengan baik. Dato’ Aliff turut mended4hkan sifat sebenar arw4h yang kelakar walaupun di hadapan kamera karakternya nampak berbeza, Dato’ Aliff juga turut memuji sifat arw4h yang menjaga a1bnya walaupun sudah tidak lagi bekerja dengannya.

Jom baca perkongsian di bawah :

View this post on Instagram

Allahu… Saya berasa amat sedih dan juga amat mengejutkan kerana bekas kakitangan (bekas setiusaha saya yg masih muda berumur tgh 20an) saya yang pernah berkhidmat dengan saya hampir 4 tahun lamanya iaitu @ghazi_ml Ghazi Bin Mat Lawi telah meninggal dunia ke dan kembali ke rahmatullah. . Secara jujurnya beliau seorang yang baik, seorang yang pelawak dan sering menjaga persiapan saya, fesyen saya, makanan saya serta minuman saya. Tidak saya sangka selepas tidak sampai 2-3 bulan beliau berhenti kerja, beliau sakit dan saya dikhabarkan beliau telah meninggal dunia. . . Walaupun Ghazi ni di kamera nampak seperti poyo tapi orang baik, menghargai kerjanya dan alhamdulillah selama beliau bekerja dengan saya hampir 4 tahun tidak mendatangkan masalah. Malah tidak pernah memburukkan saya walaupun dah berenti.. jauh sekali mengutuk saya walaupun dia tahu mengenai semua benda tentang saya .. Susah nak cari pekerja macam ghazi.. jom kita..Bersama-samalah kita mendoakan dan sedekahkan Al-Fatihah kepadanya.. . . Hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa sedihnya kami sekeluarga. Semoga semua kawan-kawan saya mendoakan beliau di cucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. AMIN YA RAB 🤲🏻 . Saya yakin setiap orang yang hidup pasti akan menghadap Sang Pencipta…

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Perkongsian Dato’ Aliff ini menerima banyak ucapan takziah daripada netizen dan rakan artis. Sememangnya sifat baik arw4h Ghazi ini diakui oleh ramai dan antara komen-komen mereka  :

” Sed1hnya Sy pernah jumpa arw4h lembut baik je orgnya. Al fatihah semoga syurga buatmu.. “

” Alfatihah pa bangsawan… ya Allah tmpt dia dsyurga firdaus bersama ahlinya.. “

” Ya Allah tk sangka betul… sed1hnya.. salam takziah dato.. smoga arw4h tergolong dalam golongan org2 beriman.. “

” Ghazi ni gimiknya sebagai pa bangsawan sangat menghibur, dia riak hanya act1ng, justru bagi saya dia lawak, aslinya dia baik hati, semoga arw4h tenang di sana.. Al-fatihah.. “

” Al-fatihah.. ghazi mmg baik dan peramah orangnya.. semoga beliau ditempatkan di kalangan hambaNya yang beriman.. “

” Saya pernah komen bergurau dgn arw4h, dia balas komen tu mesra sgt.. “

” Betul dato. Arw4h sangat baik dan kelakar. Terkejut baca ni. Al-fatihah untuk arw4h Ghazi aka PA bangsawan.. “

” Innalillah.. arw4h baik in person. Al fatihah.. “

Satu kehil4ngan yang sangat dirasai oleh seluruh keluarga Dato’ Aliff Syukri. Budi dan jasanya sepanjang berkhidmat dan amanahnya terhadap Dato’ Aliff didoakan semoga menjadi asbab pahala buat arw4h Ghazi. Sama-sama kita sedekahkan bacaan Al-fatihah buat arw4h dan semoga arw4h tenang di sana. Aamin

Silakan SHARE..

Sumber : IG Dato’ Aliff Syukri

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..