” Piaw sungguh utagha Jayden tapi bel4h mana tu, haha.. ” – Netizen

Video Gelagat Jebat Jayden Ketika Membeli Air Soya Bersama Mummynya, Noor Nabila Buat Warganet Terhibur. Amb0i Jebat, Lebih Pekat Loghatnya Dari Orang Penang Ni. Dia Pulak Yang Bersungguh Ajar Mummy Sebut, Haha !!

Telatah comel si kecil bernama Jebat Jayden ini seringkali mengusik hati peminat. Penuh dengan keletah yang melucukan, percakapan Jebat yang petah juga membuatkan peminat ger4m dengan perkataan yang keluar dari mulutnya.

Meninjau akaun Instagram Jebat Jayden, telah dikongsikan satu video yang memaparkan Jebat bersama Noor Nabila di dalam kereta. Membeli air minuman, Jebat ditanyakan oleh mummynya itu air apa yang telah dibeli oleh Jebat.

Dengan penuh yakin, Jebat menyebut ‘ Air soyaq ‘, nah terkej0t Nabila mendengar perkataan ‘ soyaq’ itu. Apabila ditanyakan sekali lagi, Jebat pula mengajar mummynya menyebut satu persatu perkataan itu, ‘ Air Soyaq ‘.

Jebat Jebat, betul-betul terpengar0h dengan loghat Penang baba nampaknya ni. Betul lah kata Nabila, bila loghat Penang campur KL campur seng4u, itulah jadinya. Lucu lah Jebat, tak pernah tak menghiburkan Jebat ini.

Jom tonton video di bawah :

Versi yang lebih panjang dapat ditonton di sini :

Sehingga kini, perkongsian ini telahpun meraih lebih 30 ribu tontonan sejak ia dimuatnaik. Antara komen-komen peminat :

” New sound unlocked haha, confident ajaq mummy tu. Ger4m lah Jebat ni. Dia pula bersungguh ajar mummy sebut haha.. “

” Haha ad0i boy, ada ada ja dia. Anak ant0 sungguh nah. soyaq¬≤ pun jebat still cute hahah mudah terhibur ngn jebat. Smoga membesar dgn baik menjadi anak yg soleh Aamiin.. “

” Ada bunyi sikit sikit pun jadi lah Jebat. Mommy nya pun ikut je Jebat sebut, comel lah anak beranak ni.. “

” Ad0i Jayden ni, ikut pak dia laaaa loghat sharnaaz ahmad. Setiap kali tgk jebat ni . Teringat ayah dia. Perang4i comel haha.. “

” Pel1k je bunyi haha, kecil kecil dah cipta bahasa baru haha. Mummy pun boleh tersed4k dengar ni.. “

” Ad0i dia pulak yang ajar mummy sebut sepatah sepatah. Mami hang ni orang penang pun tak kata air soyaq, mami kata ayaq soya haha.. “

” Piaw sungguh utagha Jayden tapi bel4h mana tu haha. Lawak lah Jebat, dah sal4h pun tetap confident ajar mummy sebut haha.. “

Macam-macam hal betul lah Jebat, sebutan soyaq tu tak ada lagi orang Penang sebut tau Jebat, haha. Pandai dan bijak Jebat Jayden buat perkataan sendiri. Yang penting confident ye tak Jebat. Apa-apa pun terus ceria kesayangan baba dan mummy.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Jebat Jayden, IG Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..