Wanita Ini Tidak Menyangka Selepas Dia Menurunkan Berat badan, Dia Menemui Sesuatu Yang Mengej0tkan Di dalam Perutnya

Ramai orang beranggapan menurunkan berat badan dan mengurangkan nafsu makan adalah sesuatu yang paling sukar untuk dilakukan. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang mempunyai berat badan yang berlebihan. Untuk menjadi seorang yang mempunyai badan cantik dan menawan memerlukan satu usaha yang bukan sedikit.

Tetapi walaupun begitu, boleh dikatakan menurunkan berat badan semestinya percubaan yang pernah mereka lakukan. Cuma bezanya antara berjaya atau tidak sahaja. Begitu juga dengan seorang wanita dari UK ini.

Tina Mathias adalah seorang wanita yang berumur 41 tahun dan dia mengalami masalah berat badan semenjak usianya mencecah 3o tahun lagi. Ketika itu dia baru kehilangan nenek dan bapanya yang merupakan satu ujian besar baginya.

Untuk menghilangkan kesedihannya, Tina telah menjadi seorang yang kuat makan. “Tidak peduli apakah saya sedang bersedih atau gembira, saya pasti makan banyak. Terutamanya ketika saya sedang mengalami tek4nan.”

Tina yang mulai makan makanan yang tidak sihat tiba-tiba naik menjadi 150 kg. Kehidupannya mula berubah dan pakaiannya banyak yang tidak muat. Kemudian sejak hari itu, dia mulai bertekad untuk menurunkan berat badan.

Tina telah menghabiskan masa selama 9 bulan untuk menurunkan berat badannya. Walaupun berat badannya turun, dia juga mendapati perutnya b0ncit, seperti wanita yang hamil 6 bulan. “Berat badan saya mengalami banyak penurunan, saya merasakan saya menjadi lebih sihat. Tetapi tak di sangka, pinggang dan perut saya mulai terasa s4kit. Saya bahkan tidak dapat bangun dari tempat tidur saya.”

Ketika itu, Dina dan suaminya juga merancanga untuk memiliki anak tetapi dia terus menunggu untuknya hamil. Setelah diperiksa, doktor mendapati bahawa ada benda asing di dalam r4him Dina, dan akhirnya diidentifikasi sebagai tum0r.

“Saya sering s4kit pungg0ng dan sembel1t sejak usia 20-an lagi. Dalam 2 tahun terakhir, keadaannya menjadi semakin bur0k. Saya hanya boleh bekerja dari atas kati selama 3 bulan. Dokt0r memberitahu saya yang tum0r ini telah ada di tubuh saya selama 10 tahun. Ianya berasa sangat dekat dengan us0s sehingga jika saya tidak segera melakukan pembed4han, maka akan sangat berb4haya.

Dina pun mengambil kepuutusan untuk mengangkat seluruh r4himnya dpada usia 36. “Saya sudah tidak dapat melahirkan anak dan saya harus menerima kenyataan ini”. Dina juga menceritakan bahawa jika dia tidak menurunkan berat badan, maka dia mungkin tidak akan pernah mengetahui ada tum0r yangh berada di tubuhnya.

Sekarang, Dina tidak hanya berjaya menurunkan berat badan menjadi 67 kg, tetapi juga menjadi instruktur kesihatan. “Ketika saya merasa tertekan, saya akan melakukan senaman untuk relak dan bukan makanan”.

Begitulah kisah Tina yang pada mulanya dia hanya ingin menurunkan berat badan, tetapi tidak disangka ianya telah menyelam4tkan ny4wanya. Ianya adalah sebuah keputusan yang tepat dan kena pada masanya.

Terima Kasih kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Disediakan Dan Disusun Oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber: topspot