Wanita Ini Menjumpai Seekor Ikan Emas Yang Masih Hidup Tetapi Hanya Tinggal Separuh Badannya Sahaja

Dia Pun Mengambil dan Menjaganya Sebaik Mungkin. Enam Bulan Kemudian Dia Melihat Sesuatu Yang Menakjubkan !

Kita mengetahui ramai manusia yang berada di luar sana adalah seseorang yang mempunyai sifat penyayang terhadap haiwan. Dan boleh dikatakan kebanyakan mereka yang mempunyai sifat sayang terhadap haiwan ini adalah orang perempuan.

Jadi tidak hairanlah orang perempuan adalah ka0m yang lebih ramai menjadikan haiwan seperti kucing, anj1ng sebagai peneman hidup mereka. Walaupun begitu, ramai juga orang lelaki yang mempunyai sifat sayang terhadap bin4tang.

Ketahuilah Hhaiwan atau bin4tang merupakan makhl0k Allah yang diciptakan bagi melengkapi kehidupan manusia. Melaluinya manusia mendapat pelbagai manfaat dan kebaikan. Bin4tang yang diciptakan oleh Allah begitu banyak jenis dan spes1esnya.

Ada yang hidup di darat, ada di lautan bahkan ada yang hidup di kedua-duanya. Bin4tang juga makhluk Allah yang diberikan nyawa dan mempunyai perasaan, cuma mereka tidak memiliki akal fikiran seperti manusia yang diciptakan untuk menjadi kh4lifah Allah s.w.t di muka bumi ini.

Berbalik kepada sifat menyayangi haiwan, kisah seorang wanita di Thailand ini telah menarik perhatian ramai orang di seluruh dunia. Seperti status yang dimuatnaik di facebooknya, wanita yang bernama Kanya Tantiwiwatkul ini menunjukkan gambar seekor ikan emas yang hanya mempunyai separuh dari badannya.


Gambar : FB Kanya Tantiwiwatkul

Wanita ini menceritakan lebih kurang enam bulan yang lalu, dia menjumpai ikan emas ini yang sudah berada dalam keadaan yang tidak berapa baik. Dia memberitahu yang sebahagian badan ikan ini sudah bur0k lebih-lebih lagi di bahagian ekornya yang telah mula merep0t.

Dia mengambil beberapa keping gambar keadaan ikan emas itu dan Kemudian pergi ke sebuah kedai yang menjual ubat bagi meraw4t ikan emas itu. Dia percaya yang ikan emas itu akan selamat dan kembali hidup sihat.


Gambar : FB Kanya Tantiwiwatkul

Tetapi kanya tidak berputuus asa. Dia tetap membeli ubat dan akan menjaga serta merawat ikan emas mal4ng tersebut. Setiap hari dia akan memberi ubat kepada ikan tersebut dan menjaga air ikan emas itu supaya sentiasa bersih.


Gambar : FB Kanya Tantiwiwatkul

Enam bulan kemudian iaitu pada 12 September yang lalu, Kanya memuatnaik gambar terbaru ikan emas tersebut. Dapat dilihat bahagian belakang ikan emas tersebut telah mulai baik dan kelihatan seperti bahagian ekornya tumbuh kembali !


Gambar : FB Kanya Tantiwiwatkul

Ramai orang yang terkej0t dengan kemampuan ikan tersebut yang mampu pul1h dan melihat kembali perkembangan bahagian belakang badannya. Begitu juga dengan wanita ini, bagi kanya ianya sesuatu yang sungguh menakjubkan dirinya kerana mampu melihat ikan tersebut mampu hidup sihat semula.

“Walaupun dirimu tidak sempurna lagi tetapi sebenarnya kamu sangat kuat dan boleh berenang dengan sangat baik. Kamu mempunyai keinginan untuk hidup yang sangat tinggi. Saya percaya dengan penjagaan yang baik, kamu akan kembali baik “. Tulis Kanya

Setakat ini, status dari Kanya itu telah mendapat 22 ribu perkongsian dan lebih dari seribu komentar yang rata-rata memuji usaha yang dilakukannya itu. Mereka percaya yang segala kebaikan itu akan mendapat bal4san yang baik.

Terima Kasih kerana Membaca. Silakan SHARE Ya !

Disediakan Oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber : FB Kanya Tantiwiwatkul

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..