Wanita Ini Mempunyai Kehidupan Yang Unik Apabila Mempunyai 44 Keperibadian Yang Berbeza.

Tetapi Apa Yang Dilakukan Dengan Dirinya Buat Ramai Merasa Kagum

Kita mungkin pernah mendengar manusia yang mempunyai banyak keperibadian atau kepribadian berganda. Manusia yang mempunyai keperibadian in adalah sebenarnya seseorang yang unik kerana mereka ini boleh melakukan pelbagai perkara.

Begitu juga dengan seorang wanita yang bernama Judy ini. Beliau adalah seorang pengukir, motivator, pencipta lagu, ahli muzik, pencipta, usahawan, guru dan bermacam-macam lagi.

Semua pekerjaan yang dilakukannya bukan melalui satu keperibadian tetapi melalui 44 keperibadian yang berbeza pada dirinya.


Sumber gambar : 0prah .com

Seperti dipetik dari New Y0rk Times, Judy adalah seorang pes4kit keperibadian bercel4ru atau lebih dikenali dengan nama seseorang yang mempunyai keperibadian berganda. Kadang-kadang dia menjadi wanita yang pemalu, kadang-kadang menjadi lelaki yang bersuara kas4r, ada ketikanya dia menjadi seorang lelaki but4.

Dan kadang-kadang wanita ini akan menjadi anak kecil yang periang dan ceria. Judy juga akan bertukar menjadi pelbagai lagi karakter yang berlainan yang berganti-ganti pada dirinya.


Sumber gambar : 0prah .com

Tetapi satu perkara yang paling cekap dan selalu dilakukannya adalah menjadi seorang yang selalu diwanwancara. Dia akan berkongsi kisahnya dengan orang lain dan juga yang mempunyai sifat sama sepertinya.

Untuk membuatkan dirinya tidak berada dalam tek4nan, Judy akan membuat karya seni melalui sifat seorang pengukir yang sesekali muncul dalam dirinya. Dengan cara itulah dia dapat menghil4ngkan tek4nan dengan cara p0sit1f akib4t dari kepribadian yang kerap muncul dalam dirinya.


Sumber gambar : 0prah .com

Sebenarnya Judy membesar dalam keadaan yang mender1t4 fizik dan ment4l yang membuat dirinya bercel4ru melebihi bat4s. Sedari kecil sehinggalah dia memasuki pusat pengajian tinggi, dia tidak pernah mendapatkan i pelbagai pakar psik0logi tetapi semuanya tidak mampu menyemb0hkannya.

Kehidupan Judy mulai menemui titik sinar apabila dia didi4gn0sis g4nggu4n identiti disosiatif. Dia mula dapat menyesuaikan diri dengan 44 kepribadian yang dimilikinya. Dia juga membantu orang lain yang mempunyai mas4l4h sama seperti dirinya.

Judy telah berjaya menempatkan dirinya diĀ Board of the New Y0rk S0ciety for the Study of Multiple Pers0nality and Diss0ciation. Karya seninya yang bertajuk Sl1p Sl1d1ng Away telah ditampilkan di sampul American Psych0l0gic4l Association Journal edisi bulan Februari pada tahun 2000.

Judy juga telah mengasaskan Good Works Productions untuk mendidik para pesak1t g4nggu4n kejiw4an sebagai seniman karya mozaik. Karya yang dihasilkan mereka telah dipasarkan melalui t0serba Bloomingdale’s. Seminggu sekali dia mengajar keterampilan komputer dan kajian untuk para pes4k1t program Yaphank yang dikelola L.I.F.E.


Sumber gambar : Facebook

Judy juga menganjurkan Multiple-pers0nality .com dan Ment4l-he4lth-matters untuk membantu para pender1t4 g4nggu4n ment4l dalam meneruskan kehidupan.

“Ini inspiratif,” katanya. “Menunjukkan adanya harapan dan keindahan di dalam kehidupan.”

Sehingga kini Judy masih bergel0t dengan puluhan kepribadian yang silih berganti di dalam dirinya. Walaupun begitu dia dapat menyesuaikan diri dan menukarkannya menjadi satu hasil yang p0sit1f yang dapat membantu orang lain.

“Jika hidup anda dimulai dengan pender1t4an dan berubah menjadi sesuatu yang kekal, ketahuilah ianya dapat berubah menjadi sesuatu yang memuaskan dan membahagiakan sepanjang hidup,” katanya.

“Saya dapat menjadi apa pun yang saya impikan. Dan itu tidak mungkin tercapai tanpa d1agn0sis saya.”

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disediakan Oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber : Merdeka