Wanita Berjilbab Ini Terkunci Bersama Pemuda Asing Di dalam Lift Yang R0sak. Tidak Disangka, Dia Melakukan Perkara Yang Tidak Pernah Dia Buat Selama Ini

Seorang muslimah yang berjilbab hitam ini memasuki sebuah lift bersama seorang pemuda asing yang tidak dikenalinya. Bagi pemuda itu pula, melihat seorang wanita yang berjilbab hitam itu menimbulkan keraguan kepadanya.

Dia memandang sinis pada wanita tersebut dan ketika mata mereka saling bertent4ng, keadaan tersebut menimbulkan sedikit perasaan tidak senang pada hati pemuda tersebut.

Tetapi sesuatu yang tidak mereka sang berlaku apabila mereka berada di dalm lift tersebut. Tba-tiba lift tersebut tidak bergerak dan terhenti. Pemuda ini yang dalam keadaan sedikit p4nik mula memicit butang-butang yang berada di dalm lift tersebut.

Setelah beberapa lama, dia mulai tenang dan keranma haus dia meminum air di dalm botol yang dia bawa. Melihat wanita tersebut, dia menawarkan minuman yang di bawanya setelah dia meng0knya sedikit.

Tetapi wanita muslimah itu hanyalah menggelengkan kepala memberi isyarat yang dia masih dalam keadaan baik. Tetapi oleh kerana udara dan suhu di dalam lift itu semakin panas, dia akhirnya meminum air yang dipelawa oleh pemuda tersebut.

Walaupun begitu, tetap tidak terdengar suara antara keduanya. Tiba-tiba lift itu tiba-tiba bergerak dan bergoyang kuat yang membuatkan kaki pemuda tersebut luk4 kerana terkena salah satu bahagian lift yang pec4h membuatkan dar4hnya tidak berhenti mengalir.

Kejadian tersebut membuatkan keadaan menjadi sedikit teg4ng dan cem4s. Melihat pemuda tersebut yang kes4kitan, tidak di sangka wanita ini melakukan perkara yang tidak pernah dia lakukan sebelum ini.

Dia menanggalkan tudungnya itu dan membalut luk4 pada kaki pemuda tersebut yang ceder4. Tidak disangka dia menangg4lkan tudungnya untuk menyelam4tkan ny4wa insan lain.

Kemudian, mata antara keduanya mengadap antara satu sama lain. Tanpa bercakap apa-apa pun, perasaan terima kasih jelas kelihatan pada muka masing-masing.

Wanita ini menunjukkan yang apa yang tidak pernah beliau lakukan sebelum ini terpaksa beliau lakukan demi untuk menyelamatkan nyaw4 mereka yang memerlukan.

Walaupun video ini hanyalah sebuah lakonan tetapi ianya memberi inspirasi kepada orang agar senantiasa berbuat baik kepada setiap makhluk dan kebaikan itu tetap di balas kebaikan ketika mereka saling memerlukan.

Tonton VIDEO Tersebut Di Bawah Ini

Terima Kasih kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan dan Disediakan oeh Berita Kopak / Content Media

Sumber: Youtube