Walaupun DiH4lau dan Diusir, Anjing Itu Tetap Datang Dan Berjalan Di Jalan Yang Sama.

Rupa-Rupanya Anjing Itu Mencari Sesuatu Dan Akhirnya Dia Menemuinya!

Kita biasa menonton rancangan realiti yang memaparkan seseorang mencari saudara atau kenalan mereka yang telah lama tidak mereka jumpai. Tetapi ada satu program realiti yang membantu haiwan yang tersesat atau hilang kembali mencari jalan pulangnya.

Dalam sebuah rancangan tersebut, sebuah kisah seekor anjing telah menarik perhatian ramai orang. Selama 4 bulan, Anjing tersebut terus setia mencari tuannya tanpa mengira hujan dan panas yang dia tempuhi.

Dia sentiasa diusir oleh orang apabila menumpang teduh di sesebuah tempat tetapi keinginannya untuk mencari tuannya tetap menebal tanpa mnegenal erti bosan dan jemu. Selama 4 bulan juga, dia terus bermain dan berjalan-jalan di jalan yang sama rwalaupun ramai orang yang menghalaunya.

Ramai penduduk yang mengatakan yang anjing tersebut sedang menunggu sesuatu seolah-olah sedang mencari pemiliknya. Ramai yang simpati kepadanya dan menyangkanya dia dibuang dan ditinggalkan oleh tuannya.

Ramai yang cuba untuk membantunya tetapi apabila mereka menghampirinya, anjing ini terus lari seolah-olah tidak mahu orang lain menghampirinya.

Krew penerbiotan rancangan realiti itu mengetahui tentang keadaan anjing itu pun mengambilnya dan te;ah membawanya ke klinik haiwan untuk memberinya rawatan. Mereka mendapati di telinga anjing itu, ada nombor telefon yang dilekatkan.

Mereka l;anttas menelefon nombor tersebut dan mendatangi alamat yang telah diberikan oleh pemilik nombor telefon tersebut.

Rupa-rupanya nombor telefon itu adalah pemilik anjing tersebut. slepas melihat anjingnya kembali, pemilik anjing tersebut merasa sangat terkejut dan merasa sangat terharu dapat menemuinya kembali.

Menurut pemiliknya, anjing itu bernama Chunjang dan telah mereka bela sedari anjing itu masih kecil. Tetapi ketika anjing tersebut berusia enam bulan, pemilik itu telah meberikan anjing tersebut kepada seorang sahabatnya. Dia tidak menjangka yang sahabatnya itu tidak menjag anjing ini dengan baik.

Akhirnya pemilik anjing itu mengatakan yang dia akan mengambil dan membelanya kembali, Pada mulanya, anjing ini kelihatan tak0t tetapi kemudian selepas mereka mengusap-usa kepalanya anjing itu mula menerima kehadiran mereka.

Kelompok program acara pun datang mengunjungi alamatnya yang ternyata lumayan jauh dari tempat anjing ini ditemukan. Setelah melihat anjing itu, mereka baru sadar bahwa itu memang benar anjingnya, “Ya! Dia adalah anjing kami, Chunjang!”

Kemudian anjing tersebut nampak sangat gembira dan ceria seolah-plah telah menemui kegembiraan yang dia cari-cari selama ini!

TONTON VIDEO Anjing Tersebut Di Bawah INI


Terima Kasih kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan dan Disediakan Oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber: Youtube / petpetbase