Walaupun Berwajah Cantik Dan Manis, Tetapi Gadis Ini Sanggup Bekerja Sebagai Penyapu Sampah Di Tengah Ibukota

Kita selalu melihat wanita cantik yang bekerja di pejabat dan bekerja di tempat berhawa dingin. Jarang sekali kita bertemu dengan wanita cantik yang ingin bekerja di tempat panas dan berdebu. Yelah mungkin mereka tidak mahu kulit k0tor dan kusam terkena habuk yang boleh menjejaskan kecantikan mereka.

Tetapi tidak semua wanita cantik bersikap seperti itu. Sebenarnya ramai juga yang sanggup bekerja di kawasan panas dan k0tor demi untuk mencari rezeki dan pendapatan yang halal. Begitulah dengan seorang wanita yang bernama Sellha Purba ini.

Walaupun berkulit putih dan menawan tetapi wanita ini sanggup berada di tengah panas dan berdebu semata-mata untuk mencari rezeki. Dia tidak kish dengan pandangan orang yang penting dia dapat mencari rezeki yang halal.


Sumber Gambar : Facebook Sellha Purba

Wanita cantik yang bernama Sellha Purba ini sanggup bekerja menyapu sampah di jalanan di tengah-tengah ibukota Jakarta. Tetapi biasalah sebagai wanita pasti tidak lupa untuk berselfie bukan?.

Jadi dia menggunakan waktu rehat dan waktunya yang terluang sesekali untuk berselfie. Dapat dilihat dia selalu memuatnaik gambarnya yang sedang bekerja di tengah ibukota di Facebooknya.


Sumber Gambar : Facebook Sellha Purba

Gambar dan statusnya yang dimuatnaiknya itu sekarang telah mendapat lebih lebih 3 ribu komentar dan hampir 7 k perkongsian.


Sumber Gambar : Facebook Sellha Purba

Selepas dia memuatnaik gambarnya pada awal tahun lalu, dirinya telah menjadi terkenal dan kisahnya telah menarik ramai perhatian orang. Gambarnya itu telah membuatkan ramai orang memberikan pujian dan memuji sikapnya yang rendah hati kerana sanggup bekerja sebagai penyapu sampah di tengah ibukota.

“Tidak mengapa menjadi penyapu sampah walaupun cantik. Asalkan mendapat rezeki yang halal dan diredhai oleh Allah S.W.T. Lebih elok dari bekerja yang tidak halal dan tidak berkat”. Kata seseorang yang memberi komentar di facebooknya.


Sumber Gambar : Facebook Sellha Purba

Terkini di Facebooknya dia memuatnaik gambarnya yang baru terlib4t dalam satu kemal4ngan. Tetapi keadaannya sudah stabil dan banyak mendapat motovasi dari para netizen yang selalu mengikuti perkembangannya.

Kebanyakannya mereka berdoa supaya Sellha kembali semb0h dan dapat kembali sihat seperti biasa.

Walaupun kepala berbalut, tetapi sellha tetap tersenyum manis


Sumber Gambar : Facebook Sellha Purba

Semoga sellha kembali sihat dan terus memberikan senyuman manis untuk orang ramai. Dia membuktikan yang tidak semua wanita cantik itu memilih pekerjaan dan memandang tempat pekerjaan.

Terima Kasih kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Disediakan oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber : Facebook Sellha Purba