Vir4l Video Lelaki Ini Sambut Harijadinya Seorang Diri Dalam Sebuah Restoren

Tetapi Apa Yang Terjadi Selepas Itu Buat Ramai Terh4ru

Harijadi adalah hari yang menandakan hari kelahiran dan umur seseorang itu akan menjangkau untuk tahun berikutnya. Dan harijadi juga adalah antara hari yang akan diingati oleh setiap orang.

Menyambut Harijadi bagi setiap orang adalah sesuatu yang istimewa. Kerana pada hari itu, mereka yang menyambut harijadi akan diraikan oleh adik beradik, saudara dan sahabat handai. Disebabkan itulah, harijadi akan dinantikan oleh setiap orang.

Tetapi berbeza dengan seorang pemuda di dalam video yang dimuatnaik oleh sebuah akaun Twitter ini. Tidak dapat dipastikan gerangan siapa pemuda di dalam video tersebut yang terlihat menyambut harijadinya seorang diri.

Video yang dimuatnaik oleh akaun Twitter Madeleine Elster @ yurisndika itu menunjukkan seorang pemuda berbaju belang di dalam sebuah restoren meraikan harijadinya seorang diri di dalam sebuah restoren yang dipenuhi ramai orang.

Dia menyambut harijadinya tanpa ditemani oleh sesiapa pun seperti yang biasa dilakukan oleh orang yang menyambut harijadi. Dengan kek dan lilin di atas mejanya, pemuda ini menyanyi lagu harijadi dengan kuat sambil menep0k tangannya.

Apa yang dilakukannya itu membuatkan orang-orang yang berada di dalam restoren itu memerhatikan gelag4tnya dab telah menarik perhatian orang.

Mungkin merasakan simpati dan kasihan melihat pemuda itu menyambut harijadi tanpa ditemani sesiapa pun, membuatkan orang ramai datang kepadanya sambil mengucapkan selamat dan meraikan harijadinya.

Bukan itu sahaja, ada pelanggan restoren yang datang mengucapkan selamat dan juga memel0knya.

Adegan yang berlaku itu telah membuatkan ramai orang berasa terharu kerana melihat keprihatinan orang ramai yang terlihat begitu baik dan sedar tentang kemanusiaan dan menghargai orang lain.

Dia mungkin tidak menyangka, ada orang yang akan menghargai dan menyambut harijadinya walaupun orang tersebut tidak pernah dikenalinya.

Tidak kurang juga yang ikut memberi komentar apabila melihat video yang mengh4rukan itu

@ anugrahkusuma97: ” YaAllah kasihan….”

@ ekewaode: ” Tiba tiba nangis “

@ mrsty2750: Masih ada ya orang yang baik ternyata”

Tonton VIDEO Tersebut Di Bawah Ini

Jadi, begitulah yang seharusnya menjadi manusia. Saling menghargai dan prihatin terhadap orang lain yang berada di sekeliling kita. Semoga kita menjadi orang yang memberi kebaikan kepada orang lain.

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Disediakan oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber : Twitter Madeleine Elster @ yurisndika

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..