” Video ni sed1hla datin, saya tak nak tengok, saya seb4k..”

Datin Shahida Buat Video Khas Untuk Tatapan Anak-Anaknya. Lebih 100K Views Dalam Beberapa Jam Sahaja. MasyaAllah, Kata-Kata Penuh kesy4hduan !!

Ramai sudah mengenali Siapakah Datin Shahida Ini. Beliau Seorang yang lembah lembut dan bersopan santun dalam tutur katanya. Isteri kepada jutawan terkenal Dato’ Aliff Syukri ini mempunyai jiw4 yang penuh dengan kasih dan sayang kepada anak-anaknya.

Terbaru, Datin Shahida telah memuat naik sebuah video di laman Instagram miliknya. Video tersebut memaparkan beliau bersama dengan anaknya Yusof sedang berada di persisiran pantai, berjalan-jalan sambil menikmati tiupan angin ciptaan Allah.

Menurut Datin, video tersebut dibuat khas untuk tatapan anak-anaknya apabila sudah pandai membaca dan mengenal erti sebuah kehidupan. Tambahnya lagi, kehidupan ini adalah aturan Allah SWT untuk hamba-hambanya. Kita hanya merancang dan Allah yang menentukan segalanya.

Katanya lagi, seandainya sesuatu yang berlaku pada kita, kembalilah bergant0ng kepada Allah kerana itu adalah jalan yang sebaiknya . Beliau juga turut mendoakan anak-anaknya sentiasa di dalam lindungan dan diberkati oleh Allah.

Di bawah ini adalah kata-kata yang terdapat di dalam video tersebut. Kata-kata khas Datin Shahida untuk anaknya.

Kita rasa kitalah paling besar ujiannya

Kita rasa kitalah paling berat bebanannya

Ada orang lagi besar ujiannya

lagi berat bebanannya

Jangan mengel0h sayang

Jangan mengel0h walau sedetik

kita milik dia 

Dulu, kini dan selamanya

Berbaik sangka dengan aturannya

Jika perlu untuk engkau menang1s, maka menang1slah

Tapi sayang..

Jangan sedih lama-lama

Nampak macam kita kurang redha dengan apa yang Allah aturkan.

Jom lihat video yang dibuat oleh Datin untuk anak-anaknya ini :

” Saya buat video ni untuk tatapan anak2 saya bila dah boleh membaca dan mengenal erti kehidupan. Dalam hidup kita merancang semua yg terbaik, tapi takdir Allah kita x boleh duga, Kadangkala di luar pemikiran kita.. “

” Jadi apa pun yg berlaku selalu lah ingat Allah ada di sisi. Bergantunglah hidup dgn Allah SWT.. kerana itu sebaik2nya. Semoga kehidupan anak2 saya berada dalam lindungan Allah SWT dan sentiasa diberkati.. “

Rata-rata netizen merasa sangat seb4k dan sed1h setelah melihat video tersebut. Mereka turut mendoakan Datin Shahida. Ini antara komen-komen mereka :

” Org kaya pun tau sedar diri apa lg aku ni yg sederhana t.ksh datin menyedarkn sy yg selama ni shopping2 x sedar diri sampai htg sana sini. Kini aku belajar skt2 utk beljar menyimpan duit. Alhamdulillah htg makin berkurangan.. “

” Betul tu datin semoga semuanya dalam lindungan Allah.. “

” Lebih banyak diuji lebih dekat dengan syurga.. Allah swt pertama dalam hidup kita.. “

” Aamin ya rabb. Moga Datin dan keluarga sentiasa dalam rahmat Allah. Berh4buk pulak mata ni.. “

” Video ni sed1hla Datin, saya tak nak tengok, seb4k pulak”

 ” Lumrah kehidupan kita sebagai Manusia.. semoga kita redha.. mnjadi kan diri kita lebih kuat dan semangat.. Aamiin.. “

” Semoga keluarga Datin di dlm kebahagiaan dan rahmat Allah swt.. “

” Datin seorang yang hebat dan sabar. Susah nak jumpa wanita hebat macam ni sekarang.. “

” Amin semoga Datin dan keluarga sentiasa di bawah lindungan Allah selalu. Allah menguji kita untuk naikan darjat kita disisinya. Bersabar dan redha.. “

Hebatnya seorang ibu di mana doanya tiada hijab. Doa seorang ibu terus sampai kepada Allah. Semoga kita tidak pernah lupa untuk mendoakan dan memberi bimbingan dan petunjuk Allah SWT kepada anak-anak pada setiap waktu agar sama-sama menjadi penghuni syurga Allah sebagai sebuah keluarga.

Kami di Berita Kopak mendoakan datin Shahida sekeluarga sentiasa berada di dalam lindungan Allah Swt selalu. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Datin Shahida by Berita Kopak & Content Media.

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..