Tiga Nelayan Ini Melihat Ada Sesuatu Yang Bergerak Di Atas Sebuah Bukit Ais Yang Berbentuk Cendawan Di Tengah Laut

Apabila Mendekatinya, Mereka Rasa Sangat Terkej0t Bila Melihatnya !

Pelbagai kisah dan pengalaman yang menarik yang selalu kita baca melalui televisyen ataupun media sosial. Semua itu bertujuan untuk membuatkan diri kita menjadi lebih baik dan memerhatikan perkara-perkara yang kecil sekalipun.

Begitu juga dengan kisah yang diceritakan oleh tiga nelayan ini yang berkongsi kisah mereka menemui sesuatu di atas sebuah bukit ais beku di tengah laut. Nelayan tersebut, Mallory Harrigan, Cliff Russell dan Allan Russell berada beberapa batu di luar pantai Labrador, Kanada.

Mereka menceritakan, pada mulanya mereka melihat sesuatu yang bergerak di atas sebuah bukit yang terjadi dari air laut yang beku. Mereka memerhatikan yang bukit itu terlihat seperti cendawan tetapi bergerak di atas laut.

Untuk mengetahui apa yang bergerak di atas bukit ais itu, mereka pun terus mendekatinya dan alangkat terkej0tnya mereka apabila mendapati seekor rubah artik(sejenis musang), berada di atasnya.

Mereka melihat rubah itu berada dalam keadaan ketakotan dan seperti kelaparan. Ditambah lagi dengan keadaan dirinya yang basah sambil dikelilingi oleh burung-burung yang terbang mengelilinginya.

” Kemungkinan rubah itu terper4ngkap di situ semasa dia mencari9 makanan “. kata Mallory Harrigan.

Mereka bertiga kemudian mengambil keputusan untuk menyel4matkan rubah yang mal4ng tersebut. Mereka pun mendekati bukit ais tersebut. Walaupun pada mulanya rubah itu seperti tak0t dengan kehadiran mereka, tetapi akhirnya mereka berjaya menyel4matkannya dan membawanya semula ke darat.

” Pada mulanya, rubah itu cuba untuk melarikan diri sehingga kami sukar untuk membawanya masuk ke dalam bot “. kata Mallory

Selepas berjaya membawa masuk rubah tersebut, mereka meletakkannya ke dalam tempat yang kering dan memberinya makanan.

” Rubah ini mungkin tidak makan semenjak 5-6 jam pertama, kami memberinya makan snack, tetapi dia seperti tidak mahu makan dan terus tidur. Ketika rubah itu bangun, kami kemudian memberinya sekeping sosej “.

Ketika sampai ke darat. rubah itu terlihat sangat riang. Mereka bertiga sangat merasa bahagia dapat menyel4matkan satu kehidupan. Jika mereka tidak menemui rubah tersebut, mereka tidak tahu apa yang akan terjadi dengannya.

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan Berkongsi Kisah Menarik Ini Ya !

Disediakan Dan Disusun Oleh Berita K0pak / Oh Kopak