Tidak Semua Perkahwinan Itu Membahagiakan. Inilah Empat Kisah PENGANTIN Perempuan yang Menyer4mkan Dan Menakotkan.

Perkahwinan adalah sesuatu yang membahagiakan bagi setiap orang, setelah lama memadu cinta perkahwinan seharusnya menjadi sesuatu yang membahagiakan dan menceriakan.

Tetapi tidak semua perkahwinan itu menjadi sesuatu yang membahagiakan. Ada perkahwinan yang menjadi peristiwa menak0tkan dan menyer4mkan. Ada perkahwinan yang mengalami kejadian misteri dan membuatkan sesiapa yang mendengarnya berdiri bulu r0ma.

Mari kita lihat empat perkahwinan yang menjadi perkahwinan yang menyer4mkan yang membuatkan ramai yang merem4ng bulu r0ma yang terjadi di beberapa negara seperti dipetik dari laman web watawedding. com.

1. Gaun pengantin menak0tkan.

Ann4 B4ker merupakan seorang anak gadis kaya dari Blair County, Pennsylvania, Amerika Syarikat. Sebagai seorang anak seorang yang kaya-raya, membuatkan segala permintaan Anna selalu ditunaikan oleh ibubapanya, boleh dikatakan kehidupannya sentiawa mewah dengan harta benda.

Tetapi sayangnya, perkahwinannya tidak mendapat restu dari bapanya kerana kekasihnya adalah dari golongan orang kurang mampu. Walaupun begitu, Anna tetap dengan keputusannya untuk berkahwin dengan kekasihnya itu. Dia melakukan persiapan secara senyap-senyap dan menempah gaun pengantinnya tanpa pengetahuan bapanya.

Bapanya pula tanpa pengetahuan Anna telah mengh4lau lelaki yang menjadi kekasih anak perempuannya itu keluar dari kampung tersebut kerana tidak mahu lelaki itu menjadi suami kepada anaknya.

Perkara itu membuatkan Anna kecew4 dan dia bersump4h tidak akan mengahwini dengan sesiapa pun sehinggalah dia meningg4l dunia. Pada tahun 1914, Anna telah meningg4l dunia dan gaun pengantinnya yang telah siap tersimpan di dalam muzium yang merupakan rumah keluarnya pada sekitar tahun 1800an.

Dikatakan para pelawat yang melawat muzium itu selalu melihat gaun tersebut bergerak sendiri seperti ada seseorang yang memakainya.

2. Perkahwinan h4ntu.

Di negara China, ada satu tradisi untuk mengahwinkan m4y4t yang m4ti sebelum berkahwin. Mereka mempercayai jika ada lelaki yang meningg4l dunia sebelum berkahwin, r0hnya akan mengikuti dan pergi kepada anggota keluarganya yang akan menimbulkan g4ngguan dan nasib bur0k.

Disebabkan itu, para saudara maranya perlu mencari m4y4t perempuan yang belum berkahwin untuk dikahwinkan dengan lelaki tersebut. Tradisi itu telah dilakukan semenjak tahun 1960an lagi dan masih dilakukan oleh beberapa golongan masyarakat sehingga ke hari ini.

Kerana tradisi tersebut, ramai pencuuri yang mencuuri may4t perempuan untuk dijadikan pasangan kepada lelaki yang meningg4l sebelum berkahwin. Dan harganya boleh dikatakan cukup mahal sehingga ada yang mencecah USD 7000.

3. Pengantin perempuan hilang secara miisteri.

Kisah perkahwinan seorang wanita yang bernama Alex, 26 tahun ini menjadi sesuatu yang begitu tr4gis. Dia dan suaminya mengadakan majis perkahwinan dengan tema pepohonan di belakang rumah miliknya.

Majlis yang dihadiri oleh ramai saudara-maranya dan anak-anak mereka. Untuk memeriahkan lagi majlis tersebut, diadakan permainan lompat petak untuk kanak-kanak yang hadir. Ketika permainan tersebut sedang berlangsung, pengantin perempuan telah masuk ke dalam sebuah setor yang menyimpan pelbagai barangan untuk berkebun.

Tetapi, pengantin tersebut telah tidak keluar lagi dari bilik itu. Semua orang mencari dan telah memangguil pihak p0lis untuk mencari pengantin tersebut. Setelah bertahun-tahun, bapa pengantin tersebut menemui sebuah peti lama dan terkej0t apabila menemui anak gadisnya itu sudah reput.

4. Pengantin perempuan yang dt4nam hid0p-hid0p.

Seorang penggali kubor pernah menemui m4y4t seorang perempuan yang masih memakai gaun pengantin dan beberapa hiasan lainnya di sebuah kawasan perkuboran di sebuah negara Eropah.

Perempuan tersebut dikatakan dit4nam secara hid0p-hid0p karena tiada tanda-tanda kem4tian yang menyebabkan kem4ti4nnya. Orang ramai selalu melihat r0h wanita yang memakai gaun pengantin menangis.

Lelaki Ppenggali kubor yang menemuinya berkata r0h tersebut memintanya agar membawanya pulang. Selepas itu lelaki tersebut terus berhenti dari kerjanya dan tidak pergi lagi ke tanah perkub0ran itu.

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan dan Disediakan oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber : watawedding. com