” Tak pernah air mata turun tak berhenti.. “

Aidil Aziz Kongsi Video Perkahwinan Sahabatnya Yang Mengalami Str0k. Part Beliau Mem4pah Sahabatnya Itu Ke Atas Pelamin Mengundang Seb4k Netizen. Baiknya Aidil !!

Mohd Aidil bin Abdul Aziz atau lebih terkenal sebagai Aidil Aziz ialah pelakon lelaki Malaysia. Populariti Aidil mula melonjak naik selepas kejayaan lakonan beliau dalam drama Saiful Nita, yang memegang watak utama sebagai Saiful dan digandingkan bersama pelakon dan penyanyi, Kilafairy yang diarahkan oleh Emi Maziah.

Ramai yang sudah mengetahui Aidil Aziz telah mendirikan rumahtangganya bersama pelakon cantik Fasha Sandha pada bulan Mac lalu. Perkahwinan pasangan ini  mendapat liputan meluas di media sosial. Kebahagiaan mereka jelas terpancar setelah berumahtangga.

Terbaru, Aidil Aziz menerusi laman Instagram miliknya telah memuat naik sebuah video IGTV. Video tersebut memaparkan perkahwinan sahabat beliau yang bernama Aliff Saidi. Beliau memuat naik video tersebut untuk dikongsikan bersama pengikut beliau bertujuan memhon doa atas kesembuhan sahabatnya itu.

Menurut Aidil Aziz di dalam kapsyennya sahabatnya itu mengalami str0k. Dan beliau turut berdoa untuk kesembuhan sahabatnya. Beliau juga mengucapkan rasa syukur di atas kesempurnaan majlis perkahwinan sahabatnya dan mendoakan sahabatnya itu diberikan kebahagiaan hingga ke syurga.

Di dalam video tersebut kelihatan isteri kepada Aliff Saidi sedang menolak masuk menggunakan kerusi roda. Pastinya menyentuh hati dan perasaan sesiapa sahaja yang melihatnya. Apatah lagi keluarga yang terdekat. Aidil yang berada di situ juga berkesempatan membantu sahabatnya untuk duduk di pelaminan.

Keakraban jelas terpancar di antara Aidil Aziz dan sahabatnya Aliff Saidi. Pastinya hari ini hari yang amat bermakna dan juga hari yang menggambarkan jutaan rasa kepada pasangan pengantin ini. Begitu juga buat Aidil sudah tentu merasa gembira melihat sahabatnya mendirikan rumahtangga walaupun dalam keadaan yang sak1t.

Di bawah ini sedutan  daripada video tersebut.

Ini adalah posting yang telah dimuat naik oleh Aidil. Tonton video yang sangat mengh4rukan :

” Tahniah @aliff.saidi. Alhamdulillah syukur majlis kahwin kau dah selesai. Aku doakan kau berbahagia sampai ke jannah.. “

” Semoga cepat2 semb0h dr penyak1t strok. Ber4t dug4an yg kau tempuh. InsyaAllah ada hikmah besar semua yg berlaku. Be str0ng and speed rec0very.. aku nak tgk kau sembuh. Apa pun ,im happy for u.. “

Setelah melihat video yang dikongsikan oleh Aidil tersebut, rata-rata merasa sebak. Mereka turut mendoakan pasangan pengantin ini dan juga kesembuhan kepada Aliff Saidi. Ini antara komen-komen mereka:

” Stay strong bro.. Moga yang baik2 aje untuk korang berdua.. “

” Ya Allah sebak rasa.. moga kkal bhgia till jannah.. “

” Ya Allah semoga bahtera yang mereka bena kekal hingga jannah semoga cepat sembuh.. “

” Allahu akbar.. Semoga pengantin lelaki sihat sembuh sedia kala. Semoga pasangan ini berbahagia hingga ke jannah.. “

” Sebaknya tngok.. “

” Terharu tengok video ni, aura keakraban itu terlihat sangat indah nilainya. Alhamdulillah.. “

” Touch my heart n make me cry wt ur kindness aidil.. “

” Semoga pasangan ini berbahagia hingga ke jannah.. semoga pengantin lelaki sembuh kembali.. aamiin. ya rabb.. “

Posting yang sama juga dimuat naik oleh Fasha Sandha di laman instagramnya sebentar tadi. Fasha Sandha menceritakan sedikit apa yang berlaku pada Aliff Saidi.

” Tak pernah air mata turun tak berhenti. Jen0h juga tahan untuk sembunyikan. Gug0r juga air mata melihat pengantin ni. Paling kagum dengan isteri yang menerima kekur4ngan suami, yang tiba2 diserang stroke 3 kali sebelum berlangsungnya perkahwinan.. “

” Kuatnya Dan tabahnya Yin. Tahniah diatas perkahwinan Dan kami doakan agar Perkahwinan ini kekal ke akhir hayat Dan semoga Alif cepat sembuh. Alif ni salah seorang kawan rapat dengan suami saya. Tahniah Alif & Yin #kisahsemalam.. “

Alhamdulillah dan tahniah buat sahabat Aidil Aziz iaitu Aliff Saidi dan pasangan. Kami di Berita Kopak juga merasa seb4k melihat video tersebut dan mendoakan semoga Aliff Saidi terus kuat dan tabah melalui ujian yang Allah berikan kerana semuanya ada hikmah di sebaliknya.

Gambar : Aidil bersama Aliff Saidi sebelum terkena serangan strok.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Aidil Aziz, Aliff Saidi, Fasha Sandha by Berita Kopak & Content Media

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..