Suk4r Dipercayai! Kumpulan Serigala Li4r Ini Telah Menyel4matkan dan Membantu Seorang Wanita Melahirkan Ketika Terperangk4p Dalam Rib0t Salji

Kita mengetahui yang serig4la adalah haiwan pemangsa yang hidup berkelompok. Sekelompok serig4la akan dipimpin seekor serig4la jant4n dan seekor serig4la betina, yang merupakan pasangan yang beran4k-p1nak. Mereka akan berpasangan seumur hidup sehingga salah satunya m4ti. Itulak kesetiaan yang hanya terdapat pada serig4la.

Diketahui mereka adalah kawanan haiwan yang bu4s dan li4r. Tetapi sebuah kisah yang terjadi kepada seorang wanita telah mengej0tkan ramai orang. Wanita tersebut, Mary Cranick, tinggal di Amerika Barat yang bersalji, mel4hirkan bayi sihat seberat 3,4 kilogram. Ketika mel4hirkan bayinya, dia telah dibantu oleh sekumpulan serig4la.

“Mereka mungkin berfikir saya adalah anggota mereka,” kata wanita berusia 25 tahun ini. “Jika mereka tidak peduli, bayiku tidak akan bertah4n. Serig4la menghang4tkan kami, menjil4t bayiku yang baru lahir, salah satunya mengg1g1t tali pusat. Mereka telah membantu saya terlalu banyak. Dan tinggal bersama kami sampai bantuan dari bandar tiba. ”

Mary Cranic yang h4mil berada di bulan kelapan keh4milannya saat dia kembali ke rumah dan terperangkap di dalam rib0t salji yang d4shy4t. Kereta yang dipandunya terben4m dan terper4ngkap di dalam salji. Mary turun dari kereta dan berharap dapat meminta pertolongan daripada sesiapa yang melalui jalan tersebut.

Tetapi rib0t salji pada hari itu semakijn ter0k. Jadi, Mary mengambil keputusan untuk berjalan kaki menuju ke bandar berdekatan. Namun baru sahaja dia berjalan lebih kurang 800 meter, dia merasakan k0ntr4ksi.

Mary berusaha untuk bertah4n dan kerana merasa terlalu s4kit dan ketak0tan, akhirnya Mary tidak sed4rkan diri.

“Saya tersed4r selepas beberapa minit , kepala saya ada di belakang seekor serig4la besar, mungkin dia adalah ketua kepada kawanan serig4la itu, ada lebih kurang 9 ekor semuanya, mengelilingi saya untuk melindungi saya dari rib0t salji. Bahkan tidak merasa tak0t. Selepas 20 minit, bayi saya akhirnya lahir. ”

Serig4la bet1na dengan hati-hati mengg1g1t tali pusat dan kemudian menjil4t bayinya manakala serig4la yang lain mengelilinginya demi menghang4tkan Maria dan bayi yang baru dilahirkannya.


Mary mencuba mengambil bayinya dan memelok bayinya tapi tidak memiliki tenaga yang cukup. Serig4la yang sama telah mendorong bayinya kepadanya. Bayinya men4ng1s, yang membawa makna bayinya masih hidup. Mary lalu terus menyusukan bayinya.

“Serig4la-serig4la selalu bersama kami, mereka berdiri seperti temb0k, mereka merasakan yang anak saya dan saya memerlukan pertolongan mereka, salah satu dari mereka mulai menjil4t salji dan air mata saya dari pipi saya.”

Tidak lama kemudian, sahabat Mary Cranick telah menemui kereta yang ditingg4lkannya dan mereka berusaha mencarinya.

Ketika mereka melihat sekawan serig4la di atas bukit, mereka telah berfikir sesuatu yang menger1kan mungkin telah terjadi. Kemudian mereka mulai menemb4k. Namun kawanan serig4a itu tidak mel4rikan diri. Dan kemudian mereka melihat Mary dengan bayinya yang baru lahir bersama kawanan serig4la itu.

Serig4la-serig4la itu tetap berada berdekatan Mary untuk memastikan Mary dalam keadaan baik sehingga sahabatnya membawanya pergi. “Mereka tidak akan melupakan saya,” kata Mary Kranik kepada para wartawan. “Saya yakin mereka akan segera kembali. ”

Jika sahabat-sahabatny tidak menemui Mary dikelilingi oleh kawanan serig4la, mungkin tidak ada orang yang akan percaya dengan cerita ini. Tetapi kisah yang diceritakan itu adalah suatu keajaiban bagaimana kawanan serig4la yang bu4s tiba-tiba menjadi makhluk yang mengenal bel4s kasih4n.

Terima Kasih kerana Membaca. Silakan Share Dan Semoga Bermanfaat

Disediakan dan Disusun oleh Berita Kopak / Content Media