” Siapa pernah makan makanan ni?? ” – Dato Aliff Syukri Berk0ngsi Resipi Buat Miang Kham Buat Ramai Netizen Kec0rr Air Li0r !!!

Dato Aliff Syukri Terl4jak Laris iaitu nama yang sangat terkenal dalam bidang perniagaan di Malaysia. Usahawan yang sangat berjaya yang mengikut jejak langkah seperti ibunya iaitu bonda Rozita Ibrahim iaitu Pengasas Sendayu Tinggi.

Isteri beliau pula iaitu Datin Shida, beliau mengangap isterinya itu sebagai tul4ng belakang beliau untuk lebih maju dalam perniagaan. Walaupun beliau kini telah berjaya namun beliau tidak selalu mend0ngak kelangit.

Beliau juga sering membantu golongan bawah4n dengan memberi berbagai-bagai jenis sumbangan. Sifatnya itu sering mendapat pujian dari masyarakat dan peminat-peminat beliau. Beliau juga sering berk0ngsi resepi masakan beliau sendiri.

Kali ini, di akaun Instagram beliau telah berk0ngsi resepi cara beliau membuat Miang kham. Miang kham adalah suatu hidangan pembuka selera yang berasal dari negara Thailand. Miang Kham sememangya hidangan yang sangat terkenal di negara itu.

Jika kita ke Restoran masakan Thailand, tidak sah kalau tidak mencuba hidangan ini. Kebiasaanya, di Malaysia pula hidangan ini di jadikan makanan samp1ngan sahaja. Kini di Malaysia juga sudah mudah untuk mendapatkan menu hidangan ini.

Miang kham merupakan daun kad0k yang di dalamnya diisi dengan beberapa bahan samp1ngan dan sos, ia d1bungk0s dan boleh dimakan begitu sah4ja. Jika tidak pernah mencuba, bahan-bahan isiannya seperti hir1san cili, hirisan limau nipis dan bawang kelihatan agak mengger1kan juga.

Namun apabila diadun sekali  kesemuanya dan dimakan bersama, lain pula rasanya. Memang enak sangat. Anda harus mencubanya. Yang sebenarnya banyak cara atau resepi untuk menyediakan hidangan ini.

Lain orang lain caranya. Jadi bagi yang mahu mencuba membuatnya, bolehlah mencuba resipi yang dikongsi Dato Aliff ini. Jom tonton video penuh di bawah :

” Siapa pernah makan makanan ni?? cer komen d bawah dan tag rakan korang yg suka makanan thailand… mcm mana rasanya sedap tak?? jom sy sharekan resepinya.. plz save vedio ni sbb ill delete soon “

Rata-rata netizen terhibur dengan gelagat Dato’ Aliff memasak. Antara komen-komen netizen :

” Hahhaha cara dato pot0ng mangga tu lawak.. sampai mcm tu sekali “

” Hahaha dato aliff buat mcm org Kampung “

” Masukan bawang putih.. masukan bawang merah.. aku sal4h dengar ke? “

” Sedapnya Dato’.. tapi yg merah tu cili bukan bawang merah.. “

” Macam sal4h dengar je ..bawang merah saya x perasan, tapi dato kata kena tumb0kk ..sy nak buat ni dato “

” Aku sorang ja ka perasaan dato tumb0kk cili merah tapi sebut bawang merah  ka telinga aku yang pr0blemm  “

” Ni kalau laki aku jahan4mkan p1sau mcm aliffsyukriterlajaklaris mmg siappppp laaaaa  .. pen4t aku as4h bg taj4m “

” Hahaha law4k betul dato ni pot0ng betik mcm pot0ng ikan keli nk ketukk2 dulu ..apa2 pun nampak sedap aliffsyukriterlajaklaris “

” Saya biasa makan Miang kham ni mmg sedap bagi yg x biasa mkn ada yg x boleh nk telan pandai Dato buat Miang kham “

Untungnya Datin Shida dapat suami seperti Dato Aliff yang rajin sangat memasak. Apa pun kami di Berita Kopak mendoakan agar Dato Aliff sekeluarga sentiasa dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan. Amin..

Tonton VIDEO Dato’Syukri Memasak Di bawah Ini

View this post on Instagram

siapa pernah makan makanan ni?? cer komen d bawah dan tag rakan korang yg suka makanan thailand… mcm mana rasanya sedap tak?? jom sy sharekan resepinya.. plz save vedio ni sbb ill delete soon😂 . . Bahan-Bahan Miang Kham Daun Kaduk Kacang Kelapa Halia Limau nipis/kasturi Bawang besar Cili padi Udang kering Kelapa -isi kelapa dihiris halus dan digoreng tanpa minyak (sangai) Bahan kuah Miang Kham Air – 2 cawan Gula melaka – 5 keping Gula putih – 2 sudu kicap ikan -2 sudu dan 1 sudu cuka dan sesudu tepung jagung.. . . Knpa korang suka sgt tngok vedio masakan saya yg simple ni?? sila komen d. Bawah nanti saya balas… hahaha disebbkan ramai yg rindu Vedio masakan walapun tgh bz tpi ttp kena main masak2 di @romahmakanterlajaklaris .. p/s mereka yg bisnes masakan yg nak bekerjasama dgn saya blh wussp no di bio diatas.. . . tudung sarung no1 wife saya pakai by @cloverush

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Silakan SHARE. Semoga bermanfaat..

Sumber : IG Dato’ Aliff Syukri by Berita Kopak & Content Media

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan