” Selama 6 bulan kahwin, aku tak pernah sekali pun tidur sebilik dengan suami sebab dia tak kasi. Aku dilayan bagaikan samp4h.. “

Hidup bersama ibu mertua sememangnya sesuatu yang menak0tkan ramai wanita. Tidak ramai yang mampu dan boleh tingg4l sebumbung bersama ibu mertua mereka.

Lebih-lebih lagi jika mendapat ibu mertua yang tidak sukakan anda. Mereka pasti senoleh-bolehnya akan membuat sesuatu yang meny4kitkanĀ  hati anda.

Begitulah luahan seorang wanita yang telah dilayan dengan ter0k oleh ibu mertuanya. Mari baca luahannya yang begituĀ  mengh4rukan

” Aku dah berkahwin pada awal tahun lepas dengan seorang lelaki yang aku tak kenal. Perkahwinan ini berlaku atas dasar amanah arw4h papa aku yang aku sendiri tak tau apa tujuannya.

Selama 6 bulan perkahwinan aku tak pernah tidur sebilik dengan suami aku sebab dia tak kasi.

Dia cakap dia tak sukakan aku. Aku redha. Dan selama 6 bulan itu jugak ibu mertua aku tunjukkan betapa benncinya dia pada aku.

(Gambar Sekadar Hiasan)

Aku redha dan aku percaya ada hikmah disebalik semua. Pada 6 bulan itu. Aku dilayan macam samp4h. Waktu aku nak mencuci pakaian mertua aku tak benarkan guna washing machine.

Dia suruh aku pakai tangan. Masa aku tengah gosok baju dibuangnya baju2 dia. Hari2 benda tu berulang.

Waktu makan aku akan makan sorang2 di luar. Mereka anak beranak makan dengan sedapnya kat dalam bawah kipas atas kerusi empuk. Hari2 aku makan kat luar rumah walaupun malam. Mengalir air mata aku.

(Gambar Sekadar Hiasan)

Suatu malam tu aku lapar sangat. Aku makan di meja tempat diorang selalu makan. Tapi nasib aku tak berapa baik sebab mertua aku bangun. Dia tekankan muka aku kat pinggan. Suami aku biasalah. Dia tak akan ambik tau apa yang jadi.

Hari2 aku berdoa semoga mereka sedar kesilapan mereka. Aku tak kisah deorang buat macam tu kat aku. Aku maafkan.

(Gambar Sekadar Hiasan)

Suatu hari Allah nak bukakkan hati suami aku. Dia nampak macam mana mak dia buat aku macam anak patung. Dia minta maaf. Pertama kali aku dengar kata maaf. Menitis air mata aku. Selepas tu dia boleh terima aku sebagai isteri dia.

3 bulan selepas tu aku mengand0ngkan anak dia. Mertua aku makin bennci pada aku. Satu hari. Dia t0lak aku dari tangga. Sampai aku kegug0ran. Dan suami aku benncikan aku semula sebab dia ingat aku tak pandai hati2..

(Gambar Sekadar Hiasan)

Dan sampai harini. Mereka layan aku macam 6 bulan selepas kawin. Aku penat min. Apa patut aku buat.. Patutkan aku bercer4i? Aku jugak ada hati.. Ada perasaan.

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE, Semoga bermanfaat

Dikemaskini Oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber : KRT