Selama 54 Tahun Menunggu Untuk Mendapatkan Anak

Akhirnya Isterinya Yang Telah Berumur 74 Tahun Ham1l Dan Melahirkan Anak Kembar !!!

Memasuki usia tua sememangnya adalah proses kehidupan biasa yang dilalui oleh setiap manusia yang hidup. Dan pada usia tersebut, manusia akan mengalami keadaan di mana hil4ngnya kemampuan untuk melakukan perkara-perkara yang berat seperti di waktu usia muda.

Ini kerana pada usia tersebut, keadaan tub0h tidak lagi dapat mengantikan atau membaiki diri sehinggakan fungsi normal tubuh akan terg4nggu. Jadi pada usia yang menjangkau 70-an, kita melihat jarang manusia yang melakukan kerja-kerja yang berat.

Bagi perempuan pula, sememangnya usia tersebut adalah usia yang sudah lama ‘pencen’ dan tidak lagi berkemampuan untuk ham1l atau melahirkan anak. Berada di usia tersebut, biasanya kita melihat orang perempuan sudah menjadi seorang nenek yang mempunyai anak-anak dan cucu-cucu yang sudah besar.

Tetapi baru-baru ini, satu berita yang sangat mengej0tkan berlaku di India apabila seorang wanita yang berumur 70-an telah melahirkan anak. Dan tambah menarik lagi, dia telah berjaya melahirkan anak kembar dua !


Photo : The fatunetw0rk

Dipetik dari gl0balnews, wanita tersebut, Mangayamma Yaramati, 74 tahun, yang tinggal di wilayah Andhra, Pradesh, India, menjadi wanita tertua di dunia yang melahirkan bayi kembar melalui pembed4han c4es4r.

Anak kembar Mangayamma Yaramati itu dilahirkan dengan bantuan Dr. Sankkyala Uma Shankar. Menurut Doktor pakar In Vitr0 Fertilization (IVF) itu, keadaan wanita dan kembarnya ketika ini berada dalam keadaan sihat.


Photo : India Ph0to Agency

Bayi kembar tersebut dihasilkan melalui pr0ses IVF kerana Mangayamma Yaramati telah memasuki masa men0p4use. Jadi, sel tel0r dari penderma diben1hkan dengan sperm4 suami sebelum ianya di letakkan di dalam rahimnya.

Menurut doktor Sankkyala, proses keh4milan wanita tersebut berjalan n0rmal seperti pasangan lain sehinggalah dia melahirkan. Setelah menunggu selama 54 tahun, akhirnya Mangayamma Yaramati dan suaminya yang bernama Sitarama Rajao, 82, akhirnya mendapat anak yang sangat dinantikan oleh mereka.

“Saya merasa sangat bahagia. Tuhan telah memakbulkan doa-doa kami. Kami adalah pasangan yang paling bahagia di dunia ketika ini,” kata Mangayamma Yaramati seperti dipetik dari laman 0ddity Central, Ahad (8/9/2019).

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya !

Disediakan Dan Disusun Oleh Berita Kopak / Content Media

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..