” Sekarang Jam Dah 4.30 Pagi, Tak Boleh Nak lelapkan Mata Sebab Masih Tunggu Suami Balik Dari Melepak. T0l0nglah Saya Dah Tak Kuat…”

Kehidupan berumahtangga adalah sesuatu yang membahagiakan jika kena pada cara dan acuannya. Tetapi ianya akan mejadi ner4ka bagi mereka yang g4gal melaluinya dengan cara yang betul. Seharusnya suami dan isteri harus memahami dan mengambil tahu keinginan pasangan masing-masing dan tidak mementingkan diri sendiri.

Kerana jika ada suami atau isteri yang hanya mementingkan perasaan sendiri, maka rumahtangga akan selalu berada dalam keadaan yang tidak tenteram dan kehidupan rumahtangga akan menjadi hampar dan memb0sankan.

Kisah wanita yang meluahkan nasibnya di bawah ini boleh kita ambil sebagai ped0man untuk kita supaya menjadi seorang yang mengambil tahu dan prihatin kepada perasaan pasangan kita supaya rumahtangga menjadi harmoni dan hidup bahagia.

Assalamualaikum, skrg jam dh jam 4.30 pagi, tak blh nk lelap kan mata. Masih menanti suami pulang dri keje lpstu lepak.sekejap td dlm pukul 2.30 pagi call suami tnye ade kt mane.tengah minum air lepak kt kedai. Allahuakhbar,nilah salah satu ujian rumahtgga sy yg dibina hampir 5 tahun.cahayamata sorang..sy dah tak kuat min.

Dari awal kawin smpai ade anak. Smpai skrg suami tak berubah. Dh berbu1h mulut nasihat. Ckp mcm2 mintak berubah. Suami tak berubah makin ter0k. Pernah suami kuar rumah atas alasan keje dri kul 1 tengahari balik tak balik pukul 6 pagi. Setiap hari stiap malam sy gn anak di tingg4l kan suami sorang. Suami balik 4,5 pagi. Sy teringin sgt nk mcm suami org lain.


Gambar Sekadar Hiasan

Malam2 ade teman anak bini kt umah. Tiga kelemahan suami suami suke lepak, slalu takde duit, cur4ng (cur4ng suami takde smpai ke katil). keje mcm nak m4ti berpuluh jam tp duit tak ade. Byk sy support. Tak smpai hujung bulan duit sy suami mintak utk ulang alik keje minyak kreta belanje dia.

Ya allah kuatkh lg sy nk terus bertahan dlm rumahtgga cmni. Dh langsung takde mase utk family kecil kami. Duit bini plak d kikis. Sy tak kuat. Sy pun berkerja. Habis brg kemas sy bergad4i demi nk teruskn hidup gn suami.

Dunia sy selepas keje rumahtangga je. Sy tak pandai bersosial mcm suami.. Bila sy dh tak kuat sy meluahkan segalanye, men4ngis depan suami mintak lepaskan sy. Tapi suami tak lepas. Byk kali dh sy ckp benda sama, bl sy ckp suami bnyak buat tak dengar je. Bl susah nk duit bru dia ckp lembut pndang sy. Dunia kami berbeza. Sy duduk di rumah je lps waktu keje. Suami kaki malam. Mkn pakai minum suami sy jaga tak pernah tingg4lkn suami lg selama kawen.


Gambar Sekadar Hiasan

Suami baik bkn jnis naik tangan tapi tulah kelemahan. Sy s4kit hidup mcm ni. Hidup ibarat kais pagi kais ptg. Dh hidup susah suami kaki betin4. Allahuakhbar, setiap malam begini. Setiap malam sy menanti suami balik smpai ke subuh. Balik pun sy bukak pintu. Suami balik utk tidur je. Balik pun tengok hp main game. Sehari dpt tengok muke suami 2 jam je.

Sy ibrt patung tak bny4wa dlm rumahtgga. Bl pandang muke anak sy sedih. Sy penat nk lalui. Sy dbayangi kecur4ngan suami. Sy pernah ckp suami cari lh isteri lain yg lg baik dri sy. Lepaskan sy. mgkin sy bukan isteri baik.

Kadg sy pandang muke suami rase kosong. Hnye airmata yg jatuh ke pipi. Sy sgt terluk4, sy penat bersabar hidup dgn manusia yg tak mahu berubah. Mungkin 1 hari nanti sy akan berlalu pergi tanpa berkata apa-apa dh pd suami. sekadar meluah.

Apa Pendapat Anda?

Terima Kasih kerana membaca. Silakan Share Dan Semoga bermanfaat

Sumber : KRT