” Sedih pilu menangis sangat bila terbaca kisah sesiapa cer4ikan isteri sedang mengandung untuk berkahwin lain.. “

Perkongsian Ustaz Ebit Lew Buat Ramai Yang Sebak !!

Nama pendakwah dan penceramah motivasi Ustaz Ebit Lew atau nama sebenar Ebit Irawan Ibrahim Lew tidak perlu diperkenalkan lagi. Cara pendekatan Ustaz Ebit sangat terbaik, dengan lembut bicaranya serta tidak mengenali erti putus asa untuk memberikan motivasi dan berdakwah agar seseorang itu berubah.

Ustaz Ebit juga sering mendekati golongan-golongan remaja, anak muda, mat remp1t, mat ny4h dan ramai lagi yang mempunyai masalah. Ustaz Ebit mendekati golongan ini bagi mendengar luahan mereka dan berkongsi sedikit ilmu dengan harapan ada sinar baru buat mereka.

Cara Ustaz Ebit berdakwah dengan mereka dengan penuh sopan santun dan tata tertib serta secara berhemah tanpa meny4kiti hati dan perasaan mereka yang didekatinya membuatkan Ustaz Ebit sangat disenangi ramai. Malah Ustaz Ebit sanggup menyewakan hotel untuk mereka mandi, rehat dan juga solat bersama-sama.

Jika anda mengikuti perkembangan Ustaz Ebit di laman sosial sama ada Facebook mahupun Instagram (IG) pasti menyedari ustaz sangat menyanyangi dan selalu menghargai isterinya yang turut dipanggil bidadari. Disebabkan itu Ustaz Ebit sangat sensit1f apabila mendengar kisah duk4 yang berlaku kepada kaum wanita, khususnya yang bergelar isteri.

Menerusi akaun Instagram, Ustaz Ebit meluahkan rasa sedih apabila terbaca kisah lelaki yang sanggup mencer4ikan isterinya semata-mata untuk berkahwin lain. Perkongsian ini membuatkan ramai yang rasa sebak dan turut bersedih.

Jom baca luahan Ustaz Ebit di bawah :

” Sedih pilu menangis sangat bila terbaca kisah sesiapa cer4ikan isteri sedang mengandung untuk berkahwin lain. Cuba bayangkan kita diuji mak ayah kita bercer4i kini. Apa perasaan kita.. “

” Jika kita dah tua ini rasa begitu. Bagaimana satu hari nanti anak yang tak tahu apa-apa itu nak faham. Hadiah paling mahal ibubapa kepada anaknya ialah didikan agama dan contoh kasih sayang keduanya.. “

” Saya berdoa Allah selamatkan rumahtangga ini dan semua rumahtangga kita semua. Janganlah bina mahligai bahagia atas tangisan air mata isteri yang kita nikahi dan cintai serta tangisan anak-anak.. “‘

” Selalu dakwah anak muda di jalanan dan wajah anak sedih di sekolah-sekolah. Maaf sangat, selalu bila saya jumpa dari keluarga yang bercer4i ber4i.. “

” Buat yang telah diuji teruskanlah kuat yer. Kita ada Allah. Jadikanlah musibah itu buat kita dekat dengan Allah.. “

” Semoga Allah selamatkan kita semua dari hati yang m4ti. Hidupkan jiwa kami semua dengan takwa. Doakan yang baik jer untuk semua.. “

” Satu jer nak cakap untuk ingatan diri sendiri dan semua. Isteri ini amanah Allah. Untuk kita pimpin dan bimbing masuk syurga. Bukan kita suka kita jaga. Tak suka cer4ikan. Lainlah beliau ada lelaki lain.. ”

‘” Kita mulia dan manusia sebaik-baik kejadian. kita sayang kerana Allah. walau banyak kekurangan kita tampung dan bina sama-sama untuk redha Allah.. “

” Lihat isteri… kenangkanlah ibu kita.. kenangkan anak perempuan kita.. kenangkanlah.. “

” Saya ingat seorang kawan saya baru kahwin jumpa ustaz. Ustaz, isteri saya baik, rajin, solehah, semua kerja rumah dia buat, senyum jer.. sempurna.. bestkan ustaz ? “

” Ustaz jawab secara berfikir. Isteri kamu ahli syurga insyaAllah.. tapi kamu belum lagi. Kamu mungkin masuk ner4ka.. Kenapa pula ustaz.. ”

” Dah semua isteri kamu buat. Kamu buat apa ? Dah kahwin terus nak jadi raja. Muda-muda dah mal4s.. “

” Bahagia itu bila kita yang memberi. Bukan tuntut hak dari pasangan.. dalam kata lain saling bantu membantu dan bertolak ansur.. Semoga Allah terima dan bantu kita semua.. ”

” Pohon doa oktober 2019 tour keluargasunnah seluruh Malaysia – Ebit Lew.. “

View this post on Instagram

Sedih pilu menangis sangat bila terbaca kisah sesiapa ceraikan isteri sedang mengandung untuk berkahwin lain. Cuba bayangkan kita diuji mak ayah kita bercerai kini. Apa perasaan kita. Jika kita dah tua ini rasa begitu. Bagaimana satu hari nanti anak yang tak tahu apa-apa itu nak faham. Hadiah paling mahal ibubapa kepada anaknya ialah didikan agama dan contoh kasih sayang keduanya . Saya berdoa Allah selamatkan rumahtangga ini dan semua rumahtangga kita semua. Janganlah bina mahligai bahagia atas tangisan air mata isteri yang kita nikahi dan cintai serta tangisan anak-anak. Selalu dakwah anak muda di jalanan dan wajah anak sedih di sekolah-sekolah. Maaf sangat, selalu bila saya jumpa dari keluarga yang bercerai berai. Buat yang telah diuji teruskanlah kuat yer. Kita ada Allah. Jadikanlah musibah itu buat kita dekat dengan Allah. Semoga Allah selamatkan kita semua dari hati yang mati. Hidupkan jiwa kami semua dengan takwa. Doakan yang baik jer untuk semua. . . Satu jer nak cakap untuk ingatan diri sendiri dan semua. Isteri ini amanah Allah. Untuk kita pimpin dan bimbing masuk syurga. Bukan kita suka kita jaga. Tak suka ceraikan. Lainlah beliau ada lelaki lain. Kita mulia dan manusia sebaik-baik kejadian..kita sayang kerana Allah..walau banyak kekurangan kita tampung dan bina sama-sama untuk redha Allah. Lihat isteri…kenangkanlah ibu kita..kenangkan anak perempuan kita..kenangkanlah.. Saya ingat seorang kawan saya baru kahwin jumpa ustaz. Ustaz, isteri saya baik, rajin,solehah, semua kerja rumah dia buat,senyum jer..sempurna..bestkan ustaz? Ustaz jawab secara berfikir. Isteri kamu ahli syurga insyaAllah..tapi kamu belum lagi. Kamu mungkin masuk neraka.. Kenapa pula ustaz. Dah semua isteri kamu buat. Kamu buat apa? Dah kahwin terus nak jadi raja. Muda-muda dah malas. Bahagia itu bila kita yang memberi. Bukan tuntut hak dari pasangan..dalam kata lain saling bantu membantu dan bertolak ansur.. Semoga Allah terima dan bantu kita semua. Pohon doa oktober 2019 tour keluargasunnah seluruh Malaysia. ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Rata-rata netizen turut sebak dengan perkongsian luahan dan video yang dimuatnaik oleh Ustaz Ebit. Antara komen-komen netizen :

” Alhamdulillah, anak sihat walafiat walaupun bapa die langsung x tengok. moga diri ini terus kuat demi anak.. “

” Sy dicer4ikan ketika bayi sy berumur 4 bln. Alhamdulillah kini sudah berumur 18 thn. Sy lah ibu n bapanya. Tlg doakan anak sy menjadi anak soleh. Sedih itu sdh berlalu.. ttp x melupakn peristiwa itu. Dr situ sy jd sorg yg tabah ! “

” Tq ustaz dgn kata2 yang mendidik jiwa.. “

” Semoga diberikan kekuatan kepada si isteri, sedih baca, kuat demi anak bakal dilahirkan.. “

” Kata kata ustaz tak pernah mengecew4kan. Selalu menjadi penguat kaum wanita.. “

” Sy hanya mampu bersedih dgn musibah yg menimpa hamba Allah tersebut.. Kpd yg lg sorang tu… Suatu hari nanti anda akan rasa apa yg isteri anda rasa skrg. Kifar4h Allah itu mmg wujud.. “

” Sy sokong ustaz… smg Allah lindungi kite dr ujian ini… aamiin.. “‘

” Mengandung, melahirkan, menjaga dan membesarkan.. Hanya wanita dan Allah SWT shj yg tahu.. Sy doakan semoga wanita dan anaknya itu dikurniakan suami dan ayah yg penyayang dan bertanggungjwb.. “

Kepada suami-suami di luar sana, hargailah isteri yang sanggup bersus4h pay4h hidup dengan anda. Tidak adakah sedikit kasih sayang yang terhadap isteri anda sampai anda sanggup mencer4ikannya demi mengahwini wanita yang lain. Lebih-lebih lagi dicer4ikan ketika mengandungkan anak anda.

Cuba letakkan ibu, kakak atau adik perempuan anda itu di tempat isteri anda, apakah perasaan anda jika ada orang melakukan hal sedemikian terhadap ahli keluarga anda.

Apa-apa pun terima kasih Ustaz Ebit Lew atas perkongsian ini. Semoga dapat membuka mata para suami di luar sana supaya lebih menghargai isteri. Berpoligami itu tidak salah, tapi biarlah kena pada caranya.

Silakan SHARE. Semoga bermanfaat..

Sumber : Ustaz Ebit Lew by Berita Kopak / Content Media

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..