” Saya janji saya tak n4kal lagi ustaz..saya janji..”

Video Ustaz Ebit Lew Menang1s, Anak Ini Menang1s, Semua Menang1s Bila Ditanya Soalan Yang Biasa Sahaja Tetapi Mampu Mer0bek Jiwa !!!

Pendakwah popular, Ustaz Ebit Liew  atau nama penuhnya Ebit Irawan Bin Ibrahim Liew sering berkongsi aktiviti-aktiviti berkenaan dakwah dengan menziarahi anak-anak jalanan di laman sosialnya sama ada di Instagram mahupun di Facebook.

Sungguh, siapa sangka beliau yang asalnya berketurunan cina ini dijent1k dengan hidayah Allah SWT ketika berusia 12 tahun. Pada kecilnya, Ustaz Ebit merupakan seorang murid yang nak4l, namun terbuka hati untuk mulai belajar mengenal Islam melalui seorang gurunya.

Perkongsian Ustaz Ebit sedikit sebanyak dapat membuka mata dan hati masyarakat di luar sana amnya, untuk lebih bersikap terbuka kepada insan-insan yang terjerum0s ke k4ncah yang hin4, supaya mereka boleh bangkit membetulkan kesil4pan.

Terbaru, Ustaz Ebit Lew telah memuat naik sebuah video di laman Instagram miliknya. Seperti biasa Ustaz akan berkongsi dakwah dan aktiviti motivasi . Kali ini Ustaz Ebit Lew telah berkongsi aktiviti motivasinya di Sekolah Kebangsaan Puchong.

Menurut Ebit Lew, beliau merasa sangat sebak sepanjang berada di sekolah tersebut, kerana katanya adik-adik di sekolah tersebut sangat baik. Semuanya sebak men4ng1s. Walaupun Ustaz Ebit Lew hanya berkongsi cerita nasihat yang biasa-biasa sahaja. Mereka menjadi seb4k dan mudah tersent0h hatinya kerana hati anak-anak ini lembut.

Cerita Ebit Lew lagi, Beliau hanya bertanyakan soalan yang biasa sahaja iaitu awak rindu emak dan ayah awak.  Pernah buat sal4h kepada emak dan ayah. Tapi sebenarnya soalan yang biasa ini sebenarnya telah menus0k hati dan jiwa anak-anak ini.

Sedikit sedutan dari video di bawah  :

Ustaz Ebit lew : Pernah buat salah pada emak dan ayah ?

Pelajar : Saya janji tidak akan melaw4n cakap emak saya lagi…

Ustaz Ebit Lew juga tidak dapat menah4n daripada mengeluarkan air mata.

Ustaz Ebit Lew sedang memel0k bagi menenangkan anak ini.

Begitulah sebaknya adik-adik ini bila ditanya tentang kesal4han yang pernah dilakukan kepada ibu bapa.  Bila sebut sahaja ibu bapa mesti akan mengeluarkan air mata.

Jom tonton video yang dikongsikan oleh Ebit lew di bawah ini :

” Tadi pagi seb4k di Puchong. Adik ni baik sangat. Sebak men4ng1s. Semua seb4k men4ng1s. Walau berbual-bual jer cerita nasihat biasa tapi semua rasa seb4k. Sebab hati anak kita ini lembut. “

“Saya cuma tanya soalan awak rindu mak ayah awak. Pernah buat sal4h pada mereka. Terus rasa sed1h. Saya janji dengan ustaz nak jadi anak yang baik. Nak buat dakwah. Nak hidupkan Islam. “

Rata-rata pengikut Ustaz Ebit Lew merasa seb4k dan sed1h melihat video tersebut. Ini komen-komen mereka :

” Saya plk yg beria men4ng1s huhuhu “

” Saya suka cara penyampaian ustaz, Penyampaian yang bole buat orang jadi insaf sebenarnya. “

” Bukan anak2 jer yg kena azam, mak ayah pon kena belajar cara ustaz mendidik anak “

” Sgt memberikan inspirasi ustaz. “

” Saya tgok je pun dah.n4ng1s..ustaz ebitlew “

Kesed1han dan air mata tidak dapat lari dari dakwah Ustaz Ebit Lew ini. Pendekatan yang digunakan oleh Ustaz meningg4lkan kesan yang mendalam pada setiap jiwa yang didekati.  Tahniah dan Terima Kasih Ustaz. Ebit Lew !!

Kami di Berita Kopak mendoakan semoga Ustaz diberikan kesihatan yang baik supaya boleh mendekati ramai lagi insan-insan yang bermasalah di luar sana.  Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Ustaz Ebit Lew by Berita Kopak & Content Media.

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..