” Pentas Istana Budaya SEPI tanpa kau.. “

Luahan Kata-Kata Dari Erma Fatima Buat Johan  Tentang Lakonannya Di Teater Pawana Isabella Sangat Menyent0h Hati Netizen. Wow, Sungguh Tak Disangka !!

Erma Fatima atau nama sebenarnya Fatimah binti Rahmad merupakan seorang pelakon, pengarah filem, penerbit, dan penulis skrip Malaysia. Beliau pernah memenangi kategori Pelakon Wanita Terbaik menerusi Hati Bukan Kristal di Festival Filem Malaysia ke-9 dan Festival Filem Malaysia ke-11.

Beliau mula diperkenalkan menerusi filem Rozana Cinta ’87 yang diterbitkan pada tahun 1987. Beliau konsisten dalam setiap lakonan yang dibawanya. Filem pertama arahan beliau ialah Perempuan Melayu Terakhir, hasil lakonan Vanida Imran.

Beliau juga mencipta sejarah apabila menerima anugerah Pengarah Terbaik di Festival Filem Seoul, Korea Selatan. Tidak hairanlah, sehingga kini namanya terus bergemerlapan di persada seni. Terkini teater ‘Pawana Isabella’ di bawah arahannya mendapat sambutan hang4t kepada semua pencinta teater tanah air.

Minggu lalu, Erma Fatima telah memuat naik sebuah video di laman Instagram miliknya. Video tersebut dikongsikan di laman Instagram adalah meluahkan rasa gembira dan terima kasih beliau dan pujian khas ditujukan buat Johan.

Kata-kata di kapsyen yang ditulis itu juga khas untuk Johan. Erma Fatima ingin mengucapkan terima kasih tidak terhingga kepada Johan kerana telah bersama menjayakan pementasan Teater Melayu – Pawana Isabella di Istana budaya.

Menurut Erma Fatima, selama 11 hari pementasan, Johan sangat memberikan komitmen yang tinggi dan membawa watak sebagai Tabib Fusui dengan sangat cemerlang. Tambahnya lagi, Johan telah mengangkat Islam di dalam karyanya dan menguasai pentas dengan lakonan yang hebat.

Erma Fatima juga meluahkan rasa sed1hnya apabila Johan tidak dapat bersama dalam pementasan semula Teater Pawana Isabella. Katanya pentas istana Budaya sepi tanpa  Johan ketika pementasan teater tersebut dilakukan sempena sambutan hari Malaysia.

Ini antara aksi Johan ketika pementasa Teater Pawana Isabella.

Ini pula kapyen yang dimuat naik oleh Umie Aida beserta video. Sila tonton video di bawah ini :

” Akh1rnya kita bertemu di Pawana Isabella.. Terima Kasih @jozlynnhanania kerana kau membawa r0h Tabib dgn baik sekali.. s4lah satu dr favourite babak ku setiap mlm.. “

” Selama 11 hari dipentas itu kau bukan sahaja penghibur kpd penonton tetapi kau menjadi pelengkap kpd perjuangan aku d dlm naskah ini. Kau mengangkat islam dlm karyaku selari dgn jiwa murni kau.. “

” Aku bangga kerana seorang pelawak mampu mendisiplinkn diri kpd skrip sekaligus membuktikan kehebatan kau menguasai pentas dgn lakunan hebat kau.. “

” Walaupun aku terp4ksa meneruskn perjuangan ini tanpa sebahagian ny4wa naskah ku yg berada dengan kau.. aku redha.. tetapi terima kasih sekali lagi kerana sudi menemani perjuanganku selama 11 hari di pentas itu.. “

” Semuga kenangan itu dapat tersimpan selamanya sebagai kenangan terindah d dlm sillaturahim kita ini. Semuga ada sedikit ilmu yg dpt utk d simpan menjadi ped0man.. “

” Kami akan merindui tab1b yg n4kal.. yg terj4l dan suka meny4kat orang.. pentas ib sepi tanpa kau di pementasan ulang kali ini.. terima kasih sekali lagi adik ku. #pawanaisabella..”

View this post on Instagram

Akhirnya kita bertemu di Pawana Isabella… Terima Kasih @jozlynnhanania kerana kau membawa roh Tabib dgn baik sekali.. salah satu dr favourite babak ku setiap mlm. Selama 11 hari dipentas itu kau bukan sahaja penghibur kpd penonton tetapi kau menjadi pelengkap kpd perjuangan aku d dlm naskah ini. Kau mengangkat islam dlm karyaku selari dgn jiwa murni kau. Aku bangga kerana seorang pelawak mampu mendisiplinkn diri kpd skrip sekaligus membuktikan kehebatan kau menguasai pentas dgn lakunan hebat kau. Walaupun aku terpaksa meneruskn perjuangan ini tanpa sebahagian nyawa naskah ku yg berada dengan kau..aku redha..tetapi terima kasih sekali lagi kerana sudi menemani perjuanganku selama 11 hari di pentas itu. Semuga kenangan itu dapat tersimpan selamanya sebagai kenangan terindah d dlm sillaturahim kita ini. Semuga ada sedikit ilmu yg dpt utk d simpan menjadi pedoman. Kami akan merindui tabib yg nakal..yg terjal dan suka menyakat orang… pentas ib sepi tanpa kau di pementasan ulang kali ini….terima kasih sekali lagi adik ku. #pawanaisabella

A post shared by Ermafatima (@ermafatima) on

Rata-rata netizen memuji kehebatan Johan dalam membawakan watak Tabib Fusui. Mereka melihat johan dari sisi yang berbeza. Ini antara komen-komen mereka :

” Johan nampak lain sgt dgn watak tabib yg dibawa. Dia berjaya buat saya menang1s masa dia bertaubat tu. Dan saat dia m4t1 dibun0h.. “

” Tanpa sebahagian ny4wa naskah ku. Tahniah kerana dpt mendisplinkan johan.. “

” Hebat.. kita lihat johan dari sisi lain yg amat berbeza m4ntap ser1us lakonan yg masih b1sa dia bawakan.. “

” Saye x bole lupe bab tabib bertaubat tu.. Mmg tu la klim4ks sebenarnye bg saye.. Mcm mane pun ko pegi tetap Akan sujud pade yg Satu.. “

” Watak johan menghidupkan lagi teater ni sebenarnya. Tahniah Johan sebab awak buat saya gelak sampai keluar air mata.. “

” X pernah terl1ntas sekali pun nk tengok theater walau pun dpt ticket free.. Tapi yg ni, terasa Di hati.. “

” Tertunggu2 johan keluar waktu x s4ngka plak kuar depan mata.. sempat senyum tp masih in Character.. “

Tahniah Johan ! Teruskan menjadi yang terbaik. Kami di Berita Kopak mendoakan Johan terus maju jaya  dalam apa sahaja yang dilakukan. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Erma Fatima, Johan, Pawana Isabella by Berita Kopak & Content Media.

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..