Pengawal Ini Melihat Sebuah Kereta Membawa 2 Tilam Di Atasnya. Mereka Pun Memberhentikannya Dan Memeriksa Tilam tersebut.

Apa Yang Ditemui Adalah Di Luar Jangkaan Mereka

Seorang pangawal sempadan di Sepanyol ini melihat sesuatu yang mencurig4kan di sempadan Melllia di kawasan Sepanyol dengan M0rocco di wikayah Afirika Utara ini. Dia melihat sebuah kereta putih yang membawa 2 biji tilam di atasnya.

Sepertinya kereta itu membawa tilam baru kerana kelihatan ianya dibungk0s dengan plastik dan dibalut kemas.

Bimbang kereta itu membawa sesuatu yang har4m, Pengawal itu kemudian memberhentikan kenderaannya dan mengerahkan pemandu kereta putih itu menurunkan tilam yang berada di atasnya. Selepas itu, pengawal tersebut membuka tilam tersebut dengan cara membel4hnya dengan pis4u untuk melihat apa yang berada di dalamnya.

Rupanya di dalam setiap tilam itu, ada dua orang imigran yang ingin memasuki negara Sepanyol secara har4m.

Mereka sanggup berbaring di dalam tilam itu dan di bawa di atas kereta. Kedua-dua imigran berkulit gelap itu kemudian ditah4n untuk diperiksa.

Kerajaan Sepanyol mengatakan , inilah kali pertama mereka mendapati seseorang yang ingin memasuki secara har4m sangggup berbaring di dalam tilam dan di bawa dengan kereta. Sebelum ini mereka telah mendapati pelbagai cara kreatif yang digunakan untuk  masuk ke Sepanyol secara tidak sah.

Senator Spanyol, Jon Inarritu telah berkongsi sebuah  sebuah video di Twitternya dan menulis kapsyen: “ketika pendat4ng belum mendapat keselesaan tempat untuk berlindung , perkara seperti ini akan terus terjadi di sempadan Eropa Selatan.”

Tidak tahu bagaimana dua imigran itu boleh berada di dalam tilam yang dibungk0s kemas dengan plastik.

Tetapi biasanya mereka sanggup untuk melakukan apa sahaja untuk masuk dan mencari rezeki di negara yang maju dan makmur.

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

terjemahan Dan Disediakan Oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber: urreply