Pemuda Ini Membeli Sebuah Kolam Yang Terbi4r Untuk Memelihara Ikan. Dia Tidak Tahu Sebenarnya…

Di Kolam Itu Ada ‘Sesuatu’ yang Berusia 30 Tahun Dan Sangat Berharga!

PEMUDA bernama Xiao Wang ini mencuba nasibnya untuk memeliha ikan dengan membeli sebuah kolam terbiar. Satu hari selepas memebeli kolam tersebut dia berjalan-jalan di tepi kolam tersebut sambil memikirkan apakah ikan yang harus dibelanya yang mampu untuknya menjana pendapatan.

Tiba-tiba dia terkej0t apabila terpandang sesuatu yang kelihatannya seperti ular. Selepas itu barulah dia sedar yang itu bukanlah ular tetapi adalah seekor belut kuning. Dia pun berusaha untuk menangk4pnya dan selepas berusaha beberapa kali dia berjaya menangk4p belut kuning yang beratnya lebih kurang 3 kilo.

Selepas itu berita tentang dia berjaya menangk4p belut kuning di kolam tersebut telah tersebar. Menurut penduduk kampung berdekatan, kolam tersebut telah berusia 30 tahun dan mereka mengatakan yang belut kuning yang sangat berharga itu telah ada di situ sejak 30 tahun lalu.

Seorang usahawan kaya yang mendengar berita tentang penemuan belut kuning oleh Xiao Wang telah menawarkan wang tunai sebanyak NT$( Taiwan) 80,000 atau lebih kurang RM10,500 untuk membeli belut kuning tersebut.

Selepas tawar menawar, akhirnya Xia0 Wang bersetuju untuk menjual belut kuning yang dikatakan berusia 30 tahun itu dengan harga NT$(Taiwan) 100,000 atau lebih kurang RM13,200. Satu harga yang cukup lumayan untuk seekor ikan!

Menurut mereka, Belut kuning ataupun nama saintifiknya Astragalus bukan sahaja hidangan yang baik, tetapi bahagian badannya juga mempunyai nilai perub4tan yang sangat tinggi.

Sebuah jurnal perub4tan “C0mpendium of Materia Medic4” mencatatkan bahawa belut kuning berkesan membersihkan dar4h, anti r4dang, pemb4smian kum4n, dan mengub4ti peny4kit sendi dan tul4ng.

Dikatakan juga semua bahagian pada belut kuning itu mempunyai khasiat perub4tan yang sangat tinggi dan kerana itulah ianya dijual pada harga yang cukup lumayan. Jadi, kepada sesiapa yang selalu mencari ikan, perhatikanlah ikan ini. Manalah tahu anda bernasib baik menemui lubuk ikan jenis ini!

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disediakan Oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber : micelle0926

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..