Pemuda Ini Berkongsi Status Yang Mengharukan Di Facebooknya Yang Membuatkan Ramai Orang ‘TAG’ Pasangan Masing- Masing 

ALANGKAH berwarnanya hidup ini, ketika seseorang menemui separuh jiw4nya, bel4han hatinya, insan yang sangat lama dia tunggu dalam penantian yang panjang, dan pada akhirnya keduanya bersatu dalam sebuah ikatan akad pernikahan.

Tetapi setiap dari percintaan itu tentu bukanlah dihiasi dengan kemanisan semata-mata. Pasti setiap percintaan akan diland4 dengan pelbagai perkara yang sudah tentu menjadi ujian untuk setiap pasangan.

Dan sudah tentu perkara-perkara seperti berkel4hi, berbaik semula, kemudian berkel4hi lagi, dan kemudian berbaik semula adalah perkara biasa bagi setiap pasangan. Jika jodoh kuat dan telah ditentukan maka tetap akan terikat jua tali perkahwinan yang ditunggu-tunggu.

Begitulah yang dikongsikan oleh seorang pemuda ini yang memuatnaik status dui Facebooknya yang telah mendapat re4ksi dan perkongsian yang ramai dari netizen. Pemuda ini yang bernama Regi Saputraa menulis status yang mengharukan yang membuatkan ramai netizen akan memberi pautan kisah tersebut kepada pasangan masing-masing.

Ramai yang berkongsi kisah tersebut kerana boleh dikatakan setiapa pasangan melalui perkara yang sama seperti yang dilalui oleh beliau tetapi mereka mahukan kisah hujungnya yang indah seperti Regi dan pasangannya.

Statusnya itu menceritakan yang lumrah percintaan itu pasti ada turun naiknya tetapi jika sudah jodoh dan ditentukan pasti ianya akan bertemu jua dan memebri pelajaran kepada setiap pasangan bahawa jodoh itu bukanlah sesuatu yang boleh ditentukan juga.

Mari kita lihat status yang dimuatnaik oleh beliau di bawah ini dan baca terjemahannya di bawah


Sumber gambar : Facebook Regi Saputra

Pacaran 1 tahun 2 bulan terus putuus, ( bercinta selama setahun dua bulan dan berpisah)


Sumber gambar : Facebook Regi Saputra

Udah sama sama puya pasangan tapi tetep kontekan dan berteman, ( Masing-masing sudah ada pasangan dengan orang lain tetapi tetap berhubung dan bersahabat)


Sumber gambar : Facebook Regi Saputra

Terus deket lagii abis itu ber4ntem lagi terus sama sama punya pacar lagi. ( Lama-lama rapat semula, kemudian bergad0h semula dan berpis4h dan masing-masing berpasangan dengan orang lain)


Sumber gambar : Facebook Regi Saputra

Terus deket lagii dan akhirnya sama sama putus dengan pasangan masing masing. ( Seperti biasa rapat semula, dan akhirnya masing-masing berpis4h dengan pasangan masing-masing)


Sumber gambar : Facebook Regi Saputra

Dan akhirnya sekarang nikah Iraa Istianaa ( Dan akhirnya sekarang menjadi isteriku gadis bernama Iraa Istianaa)


Sumber gambar : Facebook Regi Saputra

Ngak cinta namanya. Kalo gak pernah marahan, baikan, abis itu marahan lagi, terus sayang sayangan lagi. ( Bukan cinta namanya jika tidak berkel4hi, berbaik semula, berkel4hi semula dan itulah yang menambahkan rasa sayang)


Sumber gambar : Facebook Regi Saputra

Dan dijadikan pelajaran siapapun pacar kalian saat ini belum tentu akan menjadi jodoh kalian dimasa depan nanti. ( Dan seogamenjadi pelajaran untuk sesiapa pun yang berpasangan bahawa siapa pun pasangan anda, belum tentu akan menjadi jodoh anda di masa akan datang)

Walaupun status yang dimuatnaik oleh Regi itu tersebut telah beberapa bulan berlalu, tetapi sehingga sekarang ianya masih dikongsi oleh ramai orang sehingga sehingga telah mendapat lebih 33 ribu perkongsian.

Ini kerana setiap pasangan melalui sama seperti apa yang dilalui oleh mereka tetapi mereka ingin menamatkan kisah tersebut di jinjang pelamin seperti Regi dan pasangannya. Semoga Regi dan pasangannya senantiasa bahagia dan semoga menjadi pasangan yang diredhaiNYA.

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Disediakan Dan Disusun oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber : FB Regi Saputra