Pelayan Restoren Ini Tiba-Tiba Mendapat Tips Berjumlah Lebih RM40,000 Yang Diberikan Oleh Tetamu M1steri.

Tetapi Apa Yang Dilakukan Dengan Wang Tersebut Buat Ramai Terharu

Jika anda makan atau menjamu selera di sebuah restoran atau kedai makan, pernahkan anda memberikan tips kepada pel4yan yang bertugas. Jika pernah, berapakah nilai terbanyak yang pernah anda berikan?.

Tetapi seorang gadis yang menjadi pelay4n restoran ini tidak menyangka yang satu hari dia akan mendapat tip yang cukup banyak. Segalanya bermula apabila beberapa orang lelaki datang dan memesan 2 gelas air di restoran tempatnya bekerja.

Gadis tersebut,  Alaina Custer adalah seorang pel4yan di sebuah restoran di North Carolina, AS. Dia tidak menyangka , selesai sahaja minum lelaki tersebut telah meningg4lkan wang berjumlah 10.000 dolar AS (RM 41,325) dan sehelai kertas yang bertulis, “Terima kasih atas airnya”. Alaina merasa sangat terkejut dan mengatakan, “Ini seperti bukan kenyataan.”

Alaina Custer, yang masih belajar di East Carolina University, bekerja separuh masa di restoran berhampiran sekolahnya. Ketika dia melihat duit tersebut di atas meja, dia mengatakan, “Saya tidak mempercayainya. Tangan saya mengig1l ketika mengambil duit tersebut dan terus bertanya, ‘apakah ini?’ adakah ini hanya gurauan.”

Peristiwa tersebut telah dirakam oleh 2 orang kawan si pemberi tips tersebut. Rupa-rupanya lelaki ini adalah seorang Y0utuber yang bernama gekaran Mr. Be4st. Dia selalu memuatnaik videonya memberikan tips kepada pelayan-pelayan dan melihat reaksi mereka. Dan paling banyak yang menerima tips tersebut Alainan Cluster.

Video tersebut telah ditonton jutaan kali di saluran berkenaan setakat ini.

Setakat ini dia telah memberikan US30,000 kepada sejumnlah pelayan di berbagai restoran dan gerai minuman. Dan Alaina adalah pelayan terakhir dan penerima tip yang paling banyak sekali.

Alaina telah mengambil keputusan untuk berkongsi tips tersebut bersama rakan-rakan sekerjanya. Menurutnya dia sangat bertuah mendapat tips tersebut dan akan berkongsi dengan kawan-kawannya.

Dia tahu rakan-rakannya yang bekerja di situ adalah pelajar sepertinya yang mencari sedikit wang bagi menampung hidup dan membayar yuran pendidikan. “Kita perlu berkongsi bersama-sama. dan menolong orang lain !”. Kata Alainan.

Memang sebuah keputusan yang terpuji dilakukan oleh Alaina. Tidak ramai orang yang dapat melakukan seperti apa yang telah dilakukan oleh Alaina. Walaupun dia juga memerlukan wang tetapi dia sanggup berkongsi dan membantu mereka yang memerlukan. Itulah sifat yang harus dicontohi!.

Tonton VIDEO Tersebut Di Bawah Ini

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE ya!

Disediakan dan Disusun Oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber: YOUTUBE