Naik Motorbike Mini Di Jalanraya, Telatah 2 kanak-Kanak Ini Selepas Di Tah4n P0lis Buat Netizen Terhibur

Kanak-kanak seperti diketahui selalunya suka terpengaruh dengan orang dewasa lebih-lebih lagi jika mereka mempunyai idola mereka. Tidak hairanlah jika kita selalu melihat dan menjumpai pelbagai gaya mereka yang mengikut gaya orang dewasa atau idola mereka.

Ada kanak-kanak yang suka berfesyen kerana terpengaruh dengan fesyen yang digayakan oleh orang dewasa. Dan ada juga yang suka menyanyi dan membuat lakonan par0di pelakon pujaan mereka. Tetapi bagi dua orang kanak-kanak di dalam video sedikit berbeza. Kemungkinan mereka ini terpengaruh dengan idola pelumba-pelumba handalan dunia di dalam M0to GP.

Apa yang ‘menariknya’ adalah mereka berdua didapati menungg4ng sebuah Motorbike Mini di sebuah jalanraya dan aksi mereka ini telah ditah4n oleh anggota p0lis yang kebetulan melihat mereka.

Rakaman video yang dimuatnaik oleh Faceb00k infospesial. net itu menunjukkan seorang kanak-kanak menunggang sebuah motorbike mini sambil dib0nceng oleh seorang rakannya. Kejadian yang berlaku di sebuah tempat di Indonesia itu telah menarik perhatian netizen dan membuatkan kisah mereka itu menjadi viral.

Tambah melucukan apabila beberapa anggota p0lis yang menah4n mereka berkata. “Oh pakai helmet semua…”. Lalu di jawab oleh kanak-kanak yang menungg4ng motorbike mini itu. “Yang dibelakang tidak…” sambil menunjukkan kepada rakannya di belakang yang tidak memakai helmet.

Kemudian angg0ta p0lis bertanya mengenai keberadaan bapa mereka dan seorang kanak-kanak itu menjawab yang bapanya ada di rumah. Lantas anggota p0lis itu bertanya lagi di manakah rumah bapa mereka.

Kemudian salah seorang anggota p0lis memberitahu ingin menghantar mereka pulang ke rumah mereka. Oleh kerana mungkin tak0t di saman, seorang kanak-kanak itu men4ngis sambil memberitahu…” Gimana…Tak punya wang…”.

Bagaimanapun anggota p0lis itu menunjukkan sifat yang terpuji dan bertanggungjawab apabila memujuk kanak-kanak itu untuk balik ke rumah sambil menemani mereka dari belakang.

Video tersebut menerima pelbagai komentar dari para netizen dan menjadi viral apabila mendapat 223 ribu perkongsian dan hampir 9 ribu komentar setakat ini.

Tonton VIDEO Tersebut Di Bawah Ini

Naik motor mainan, Dua bocah nangis ditilang polisi

Dua bocah nekat melintasi jalan raya dengan motor mainan, uniknya bocah yang mengemudi motor mainan tersebut mengenakan helm. Aksi dua bocah ini terhenti setelah dihentikan polisi.Terlihat, polisi bertanya di mana rumah dua bocah kecil itu. Si anak hanya menunjukkan arah rumahnya dan menyebut kata Sampang.Polisi berbaik hati dengan menawari mereka untuk memberikan roti. Anak yang mengemudi motor sempat menyebut kata "TK."Lalu saat petugas meminta anak itu untuk mematikan motornya, si bocah justru menangis kencang.Ia takut motornya diambil dan tak dapat membeli lagi, karena tak memiliki uang.Akhirnya pak polisi mengawal kedua bocah ini kembali pulang, dengan mengikuti dari belakang, dan kedua bocah tetap mengendarai motor mainannya.

Posted by infospesial.net on Thursday, April 5, 2018

Momen itu mungkin menjadi pengalaman yang tidak akan mereka lupakan apabila mereka dewasa nanti. Semoga ini menjadi pengajaran yang baik untuk mereka supaya mereka sentiasa mematuhi undang-undang yang ditetapkan dan menjadi orang yang berguna kelak.

Terima Kasih kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Disediakan Dan Disusun Oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber : Faceb00k infospesial. net