Mereka Adalah Kembar Tujuh Yang Pertama Dilahirkan Di Dunia. Selepas Lebih 20 Tahun, Lihat Perkembangan Mereka Sekarang

Pada November 1997, seorang ibu telah mengemp4rkan dunia apabila telah melahirkan tujuh orang bayi kembar sekaligus. Kelahiran kemabr tujuh itu adalah pertama kali dilaporkan di dalam dunia.

Kesemua bayi kembar itu terus membesar bersama menjadi manusia yang sihat dan selepas beberapa tahun tidak ramai yang tahu tentang perkembangan mereka.

Ibu yang melahirkan anak kembar tujuh itu bernama Bobbi McCaughey dan berasal dari Iowa, Amerika Syarikat. Sebelum kelahrian kembar tujuh itu, dia dan suaminya Kenny telah dikurniakan seorang anak perempuan yang diberi nama Mikayla Marie.

Seperti dipetik dari laman Nakita, Mikayla Marie dilahirkan pada 3 Januari 1996. Dan setahun selepas itu, Bobbi kembali h4mil dan dia tidak menyangka yang sebenarnya dia sedang mengand0ngkan tujuh kembar sekaligus.

Pada mulanya, suaminya tidak percaya yang isterinya itu mengand0ngkan anak kembar yang seramai itu. Dia berulang kali vertanya kepada d0ktor untuk memastikan kesahihan berita tersebut.

Satu perkara yang membuatkan mereka berada dalam dilema apabila, mereka perlu untuk menagmbil keputusan samaada mengurangkan bayi yang di dalam kandungan tersebut ataupun ny4wa Bobbi berada di dalam risik0.

Tetapi mereka akhirnya mengambil keputusan yang sukar apabil mereka tetap unttuk melahirkan kesemua anak kembar tersebut.

Bayangkan bagaimana Bobbi membawa kandungannya yang seramai itu selama 9 bulan sehinggakan dia terasa seperti perutnya itu menyentuh lututnya.

Tetapi segalanya dalam keadaan baik apabila dia berjaya melahirkan ketujuh kembar tersebut dengan selamat dan semuanya dalam keadaaan sihat tanpa ada sebarang kecac4tan. Ketujuh bayi tersebut lahir dengan berat badan antara 0.9 kilogram sehingga 1.8 kilogram.

Mereka memberi nama bayi mereka itu Kenny, Kelsey, Natalie, Brandon, Alexis, Nathan, dan Joel. Setelah beberapa tahun, Kesemua bayi mereka itu telah membesar sdengan sihat seperti bayi yang lain. Mari kita lihat perkembangan mereka sekarang

Ketika mereka dilahirkan dan ianya menjadi kelahiran yang mengemp4rkan dunia

Kembar tujuh di bawa berjalan-jalan dan kemana mereka [pergi senantiasa menarik perhatian ramai orang


Sumber gambar :Direct Exp0se

Paling senang adalah mereka menyambut ulangtahun kelahiran pada tarikh yang sama


Sumber gambar :Direct Exp0se

Saat-saat ketika mereka bermain bersama. Memang meriah dan ceria


Sumber gambar :Direct Exp0se

Kesemua mereka membesar dan melalui perjalanan hidup bersama-sama


Sumber gambar :Direct Exp0se

Ini adalah ketika mereka memasuki sekolah menengah bersama-sama


Sumber gambar :Direct Exp0se

Menamatkan persekolahan bersama-sama


Sumber gambar :Direct Exp0se

Selepas menamatkan persekolahan tinggi mereka, masing-masing mendapat tawaran melanj0tkan pelajaran sesuai dengan keinginan masing-masing. Beberapa orang di antaranya mendapat tawaran melanj0tkan pelajaran di H4nnib4l LaGrange University, Missouri.

Kenny meneruskan pengajiannya dlam jurusan kejuruteraan di Des Moines Area Community College. Kelsey yang meminati muzik menyambung pelajaran di sebuah kolej muzik. Natalie dan Alexis ingin menjadi seorang guru. Brandon pula memilih untuk memasuki tenter4.

Nathan, anak nombor enam mengalami pembesaran yang sedikit lambat. Jadi, dia selalu dibantu untuk bercakap dan berjalan dengan lancar. Dan yang bongsu bernama Joel pula melanjutkan pelajaran di dalam bidang komputer.

Begiitulah kisah perkembangan kembar tujuh yang satu ketika dulu pernah mengemp4rkan dunia. Kenny dan Bobbi merasa sangat berbangga dengan perkembangan yang dilakukan oleh anak-anak kembar mereka ini. Semoga mereka menjadi orang yang berguna dan berbakti pada masa depan kelak.

terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disediakan Oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber : Nakita / Direct Exp0se