” MasyaAllah, Saya tak0t mendengar keret4kan rumahtangga, saya cepat-cepat pel0k isteri.. “

Perkongsian PU Amin Buat Ramai Yang Seb4k Dan Terh4ru!!!

Setiap keluarga harus mendekatkan diri kepada Allah. Rumahtangga yang berlandaskan ajaran Islam akan diberkati Allah SWt. Rasanya tiada satu pun manusia menghendaki yang sebaliknya. Semua ingin bahagia, semua ingin keluarga sakinah, keluarga yang penuh keberkatan.

Tetapi, bagaimana mewujudkan keberkatan dalam rumah tangga. Ini yang perlu  diperlakukan oleh setiap pasangan  dalam menjamin kebahagiaan. Dan, sebagaimana tuntutan agama Islam yang sempurna dan diamalkan inilah yang mewujudkan rumah tangga yang bahagia.

Percer4ian bukan jalan penyelesaian jika kata sepakat tidak dapat dicapai. Semua orang pernah melakukan kesil4pan dalam rumah tangga. Namun, yang jadi persoalannya adakah anda selesaikannya atau anda buat tak tahu saja?.

Memperbaiki kesil4pan adalah perkara penting dalam kunci rumah tangga bahagia. Namun begitu, kita harus beriltizam supaya tidak melakukan kesilapan yang sama berulang kali supaya kehidupan alam perkahwinan dalam fasa yang cukup menggembirakan hingga ke hujung nyawa.

( Gambar Sekadar Hiasan )

Di bawah ini adalah status dari Pencetus Ummah  ( PU ) Amin di laman Facebook miliknya yang ingin dikongsikan sebagai panduan hidup berumahtangga.

Saya sangat takut bila mendengar cerita tentang keret4kan rumah tangga. Tiap kali ada cerita yang tak sedap didengar tentang rumah tangga , saya cepat cepat pel0k anak isteri saya . Tanda syukur Allah anugerahkan mereka untuk saya. Kerana bagi saya keluarga adalah pelengkap ke SYURGA .

Jodoh dan pertemuan adalah hadiah dari Allah . Allah pilih jodoh dan ahli keluarga kita. Anak anak yang menjadi zuriat kita adalah anugerah yang paling istimewa . Rezeki bertambah kerana nya . Anak anak pelengkap dunia akhirat .

(Gambar PU Amin bersama anak-anaknya tersayang )

Saya doakan anda semua bertemu jodoh yang mendamaikan hati dan terus memimpin tangan anda ke SYURGA . Keluarga ini kerajaan kecil yang wajib dipertahankan, pasti ada mus0h, pasti ada ujian , pasti ada pasang surut ombak membad4i .

Tiap kali ujian hadir ucapkan kalimah kalimah yang menyeru Allah .Kita semua bukan sempurna tapi kita wajib mencari kesempurnaan . Bina perkahwinan kita dengan kasih sayang Allah .

Ingat kalau ada hati nak meningg4lkan nya, fikir dan ingat saat saat anda mahu memilikinya. Ujian kita beza beza. Allah sedang mencatur hidup ini dengan apa yang kita sangka kan .Ya Allah ! Peliharalah Kami.

Gambar semasa majlis akikah anakanda Adam Corrie yang dikongsikan oleh PU Amin.

Dan di bawah ini pula adalah kapsyen dan foto yang telah dimuat naik oleh Pencetus Ummah Amin di laman Instagramnya seminggu yang lalu.

” Alhamdulillah , segala puji bagi Allah Swt , atas hadiah pinjaman ini. 7 April adalah hari jadi Aisyah Sofea , Aisyah genap 5 Tahun. 9 April hari ini , hari jadi Abdullah Umar.

” Umar genap 3 tahun. Isteri saya bakal melahirkan adik mereka berdua pada minggu hadapan. “

” Sekarang juga sedang menunggu hari untuk adik mereka keluar dari Alam Rahim ke Alam Dunia , juga dalam bulan April. 3 adik beradik ini lahir bulan April inshaallah.. “

” Mudah sambut hari jadi , satu kek , satu kali sambut. Semoga pinjaman Tuhan ini terus membahagiakan . “

” Tiada nikmat di dunia yang menceriakan diri ini kecuali mereka semua hidup dalam keadaan yang baik , sihat dan terus tunduk pada Maha Pencipta.Inilah kekuatan. “

” Hari hari berjuang mencari nafkah dan rezeki yang halal buat mereka . Moga Allah permudahkan saya sebagai wakil mencari sumber rezeki yang baik untuk mereka. “

” Keluarga kecil kami tak berharta , jauh sekali lebih istimewa dari orang lain. Kami orang biasa biasa , mengambil berkat hidup dari doa doa sahabat dan teman teman semua.. “

” Doakan kami . Semoga yang baik baik dari doa itu juga kembali buat kalian. Papa sayang korang semua. “

View this post on Instagram

Alhamdulillah , segala puji bagi Allah Swt , atas hadiah pinjaman ini.. . 7 April adalah hari jadi Aisyah Sofea , Aisyah genap 5 Tahun . 9 April hari ini , hari jadi Abdullah Umar , Umar genap 3 tahun.. . Isteri saya bakal melahirkan adik mereka berdua pada minggu hadapan , sekarang juga sedang menunggu hari untuk adik mereka keluar dari Alam Rahim ke Alam Dunia , juga dalam bulan April . 3 adik beradik ini lahir bulan April inshaallah . Mudah sambut hari jadi , satu kek , satu kali sambut . 🤣.. . Semoga pinjaman Tuhan ini terus membahagiakan . Tiada nikmat di dunia yang menceriakan diri ini kecuali mereka semua hidup dalam keadaan yang baik , sihat dan terus tunduk pada Maha Pencipta.. . Inilah kekuatan . Hari hari berjuang mencari nafkah dan rezeki yang halal buat mereka . Moga Allah permudahkan saya sebagai wakil mencari sumber rezeki yang baik untuk mereka.. . Keluarga kecil kami tak berharta , jauh sekali lebih istimewa dari orang lain . Kami orang biasa biasa , mengambil berkat hidup dari doa doa sahabat dan teman teman semua . Doakan kami . Semoga yang baik baik dari doa itu juga kembali buat kalian.. . Papa sayang korang semua ❤️

A post shared by PU Amin (@pencetusummah_amin) on

Semoga kita boleh ambil pengajaran dari apa yang dikongsikan oleh PU Amin ini. Kami di Berita Kopak mendoakan semoga PU Amin dikurniakan kebahagiaan di dalam kehidupan berkeluarga dan di rahmati Allah SWT hendaknya. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : PU Amin by Berita Kopak & Content Media.

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..