Masih Ingatkah Lagi Anda Dengan Video Seorang Lelaki Yang Di Kenc1ng Anj1ng Ini?. Rupa-rupanya Kisahnya Bukan Sampai Di Situ Sahaja

MASIH ingatkah anda dengan video seorang lelaki yang duduk santai dikenc1ng dengan seekor anj1ng. Begitu ger4mnya beliau dengan anj1ng yang mengenc1ngnya membuatkan lelaki tersebut ingin menend4ngnya tetapi anj1ng itu lebih dahulu mengambil langkah seribu.

Itulah yang terjadi kepada Heinze Sanchez, 27 tahun di Rio de Janeiro. Secara tiba-tiba dia yang duduk di tepi sebatang jalan dihampiri oleh seekor anj1ng dan tidak semena-mena anj1ng itu kenc1ng kepadanya.

Mungkin anj1ng tersebut menyangkakan Heinze seperti pili bomba, kerana mungkin dia melihat Heinze tidak bergerak dan hanya duduk dn tidak menyedari yang ‘benda’ yang dia kenc1ng itu adalah seorang manusia

Melihat pada reaksinya, dia begitu mar4h kepada anj1ng tersebut seolah-olah anj1ng itu akan ceder4 ter0k jika beliau dapat menangk4pnya.

Tetapi kemudian apa yang Heinze lakukan begitu mengej0tkan!

Keesokan harinya dia datang semula ke tempat tersebut untuk mencari anj1ng yang memanc0tkan air kenc1ng kepadanya.

“Saya mencarinya di sekeliling tempat tersebut untuk mengetahui sama ada dia dipelihara seseorang atau tidak. Sebaik sahaja saya menjumpainya, saya terus memanggil anj1ng itu dan ia datang kepada saya sambil mengg0yangkan ekornya,” kata Heinze.

Tambah Heinze lagi, dia mengambil keputusan untuk membawa anj1ng tersebut pulang ke rumahnya.

“Ia adalah seekor anj1ng yang sangat jinak dan mendengar arahan. Ia sentiasa bersama dengan saya dan seolah-olah men4ngis apabila saya perlu meningg4lkan rumah. Walaupun ia sering membuat rumah bersep4h tetapi ia seekor anj1ng yang sangat baik”.

Walaupun pada mulanya, ramai netizen yang mengec4m tindakan Heinze kerana cuba untuk menend4ng anj1ng tersebut, Heinze mengatakan bahawa ianya adalah reaksi spontan dan dia sebenarnya tidak mempunyai sebarang niat untuk menyep4k anj1ng tersebut.

“Saya tarik semula kaki saya. Kemudian datang seekor anak anjing lain dan saya bertanya, ‘Awak nampak apa yang kawan awak lakukan pada saya?’ .

Heinze telah mengambil keputusan untuk memberi anj1ng tersebut nama sebagai Enzo.

Menurutnya lagi, dia sentiasa menyimpan nama Enzo untuk diberikan kepada anaknya suatu hari nanti. Kini, Enzo ada bersamanya, dijaga dengan baik dan selalu dimandikan.

Begitulah jika seorang mempunyai kebaikan di dalam hatinya. Tidak akan membalas kejahatan yang dilakukan tetapi membuat kebaikan kepada sesiapa.

Semoga kisah ini menjadi iktibar kepada kita supaya tidak mudah menilai seseorang hanya kerana apa yang kita nampak kerana kebaikan seseorang itu sebenarnya jauh berada di dalam hatinya. Dan semoga kita juga mempunyai sifat kebaikan seperti yang ada pada hati Heinze.

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Dan semoga Bermanfaat

Terjemahan Dan Disediakan oleh Berita Kopak / Content  Media

Sumber : b0redpanda.com