” Mana kaki ibu nie, mana ?? Kaki dah tak rasa nak oiii.. ” – Bravo Datuk Siti Nurhaliza Berjaya Tamatkan Kayuhan Walaupun ‘J4tuh B0do’ “

Datuk Sri Siti Nurhaliza mempunyai hobi berbasikal sejak dari zaman remaja lagi tetapi kini beliau berbasikal bagi mengisi masa lapangnya bersama suami Datuk K. Selain bersama suaminya Datuk Sri Siti Nurhaliza atau lebih mesra dipanggil Tokti itu juga turut melakukan aktiviti ini bersama rakan-rakan.

Bagi Tokti, aktiviti berbasikal dapat mengekalkan stamina pada tubuh badan selain itu juga dapat mengeratkan hubungan antara rakan-rakan yang berbasikal bersama. Kawasan yang selalu menjadi pilihan Tokti ialah Putrajaya dan Hulu Langat.

Apabila melakukan aktiviti berbasikal Tokti dapat merasaan kebebasan dan merasa menjadi diri sendiri serta mendapat kepuasan ketika berbasikal.

Selain itu berbasikal dapat memperbaiki tahap kesihatan diri. Aktiviti ini merupakan senaman terbaik kerana ia mampu mengeluarkan peluh.

Dato’ Siti telah berkongsi pingat kemenangan nya untuk aktiviti berbasikal semasa mengikuti aktiviti berbasikal Kayuhan Langkawi RHB 72km di Langkawi. Turut serta dalam aktiviti ini ialah Menteri Belia Dan Sukan Syed Saddiq. Pingat ini didedikasikan khas buat puteri kesayangannya iaitu Aafiyah.

Antara gambar-gambar dan caption yang dimuat naik ialah :

” Alhamdullillah.. Medal ni untuk anak ibu tau.. Banyak kenangan nak mendapatkan & menghabiskan kayuhan 72km ni anak ibu oiii.. “

” Mula2 ibu nak masuk 25km saja , yelah .. fun ride la kann.. Lepastu 1 team kata alang2 dah sampai Langkawi jom kayuh sampai 72km..”

” Whattttt!!! Dah la tak pernah lebih 50km.. berangan nak 72km.. Berbekalkan semangat (redha je la) & bantuan trainer saya #faizboh @faizsyarifuddin (geng @anuarmanan86 ) saya kuatkan semangat .. “

” Yang best sekali pagi tadi sebelum berlepas saya dah ‘j4tuh b0do’ luka la lutut.. camana la boleh j4tuh padahal dah berhati2 sangat … takpee tebalkan muka semangat punya pasal ( s4kit tauuu) “

” Berlepas je hati dah dup dap dup dap .. tak0t j4tuh lagi , tapi Alhamdullillah , Allah pelihara sepanjang jalan ..”

” Terima kasih sahabat saya @aiza_mokhtar yang bagi semangat suruh masuk 72km & habiskan .. (hebat mummy Aiza ni) .. Sambil kayuh sambil istigfar, sambil bising bila nak habis nieeee.. hahahah…”

” Yang sebenarnya ibu kayuh sambil pikir aafiyah kat bilik nak susu .. aafiyah nak susu .. hahaha.. itu buat ibu kayuh lagi laju tau aafiyah.. Sekianla coretan ibu aafiyah ni.. “

” Akhirnya berjaya tamatkan juga 72km dengan masa 3 jam 13 minit 30 saat di tangga 22 dari seribu lebih penyertaan…. ”

” Not b4d uhh !! Syabas Siti Syabas .. sekarang.. persoalannya mana kaki ibu nie !! mana ??  Kaki dah tak rasa nak oiii… #rhblangkawiride2019 #jomcarikakiibuaafiyah “

View this post on Instagram

Alhamdullillah.. Medal ni untuk anak ibu tau.. Banyak kenangan nak mendapatkan & menghabiskan kayuhan 72km ni anak ibu oiii.. Mula2 ibu nak masuk 25km saja , yelah .. fun ride la kann.. Lepastu 1 team kata alang2 dah sampai Langkawi jom kayuh sampai 72km..Whattttt!!! Dah la tak pernah lebih 50km.. berangan nak 72km.. Berbekalkan semangat (redha je la) & bantuan trainer saya #faizboh @faizsyarifuddin (geng @anuarmanan86 ) saya kuatkan semangat .. Yang best sekali pagi tadi sebelum berlepas saya dah ‘jatuh bodo’ 🤦‍♀️.. luka la lutut.. camana la boleh jatuh padahal dah berhati2 sangat … takpee tebalkan muka semangat punya pasal ( sakit tauuu😔) Berlepas je hati dah dup dap dup dap .. takut jatuh lagi , tapi Alhamdullillah , Allah pelihara sepanjang jalan .. Terima kasih sahabat saya @aiza_mokhtar yang bagi semangat suruh masuk 72km & habiskan .. (hebat mummy Aiza ni) .. Sambil kayuh sambil istigfar, sambil bising bila nak habis nieeee😅😅.. hahahah… Yang sebenarnya ibu kayuh sambil pikir aafiyah kat bilik nak susu .. aafiyah nak susu .. hahaha.. itu buat ibu kayuh lagi laju tau aafiyah.. Sekianla coretan ibu aafiyah ni.. Akhirnya berjaya tamatkan juga 72km dengan masa 3 jam 13 minit 30saat di tangga 22 dari seribu lebih penyertaan…. Not bad uhh!! 💪💪💪Syabas Siti Syabas .. sekarang.. persoalannya mana kaki ibu nie!! mana?? kaki dah tak rasa nak oiii… #rhblangkawiride2019 #jomcarikakiibuaafiyah

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on

” Tahniah Aafiyah… sang juara.. “

” Congratulations! Well done! So proud of you sis “

Rata-rata peminat memuji semangan yang ditunjukkan oleh Dat’ Siti. Antara komen-komen dari peminat adalah :

” Uishhhhhh otak bagus tu yg kental… Hebatnya positive “

” Wow!!! Bravo tok ti.. lpas ni sya xdpt nk kejar tok ti dah lpas ni “

” Power la tok ti.. harap jumpa kaki nanti Hebat lah ibu aafiyah ni… tahniah “

” Congratulations! Well done! So proud of you sis! “

” Rasa jalan kaki tak jejak bumi ke sissssss “

” Alhamdulillah.. Hebat la ibu Aafiyah syg ni.. Dpt habiskan 72km.. Cayalah.. Syafakillah.. Moga luk4 kat lutut cepat sembuh.. Aamiin. Take care ct.. We love you to the moon and back.”

” Perghh ni nampaknya bukan sekadar minat dah. Congratz Kakiti! “

” Syok pulak baca coretan ctdk..hebatnya ctdk 72km tu “

” Hahahahha…… mana kaki ??? Balik mau pengs4n nii… anyway tahniah u r the best “

” Hahaha tgah baca, feeling2 kedengaran suara tokti, berletiaq panjang berjela “

” Hahahaha… hebat @ctdk tahniah… jom cari kaki ibu Aafiyah “

Jauh sungguh Dato’ Siti ni kayuh basikal, kami dari Berita Kopak mendoakan agar Dato’ Siti cepat sihat dan dipermudahkan semua urusan.

Terima kasih kepada anda yang sudi membaca..

Silakan SHARE..

Sumber : IG Siti Nurhaliza by Berita Kopak / Content Media

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..