Lelaki Ini Menjumpai Sekeping ‘D4ging’ Yang H4nyut Di Atas Sebatang Sungai. Dia Membawa Balik Dan Mencucinya. Rupa-Rupanya Benda Itu Bernilai Hampir Setengah Juta Ringgit!

Menurut legenda, selepas Maharaja Qin Shihuang menyatukan China, dia mula mencari cara untuk keabadian. Tetapi ramai yang percaya, bahawa Qin Shihuang telah mencari sejenis tumbuhan yang dinamakan “Ganoderma lucidum”.

Ganoderma lucidum, mempunyai berbagai jenis spesis. Kadang-kadang berbentuk pelik. Beberapa bspesis berbentuk batu dan ada juga yang berbentuk seperti jeli.

Secara saintifik, ia hanya satu jenis “acuan lendir besar yang lebih besar” dan adalah sejenis cendawan cendawan. Tetapi bagi orang-orang tua China, cendawan ini boleh menjadi penawar dan dan memanjangkan hayat.

Pada zaman purba, orang fikir itu sejenis daging yang ditinggalkan makhluk lain. Oleh itu, jika sesiapa menjumpainya, ianya akan menarik nasib bur0k dari diri orang yang menjumpainya. Tetapi sekarang ramai yang mencarinya untuk mendapatkan manfaat kesihatan yang ada padanya. Harganya mencecah RM65,500 untuk sekilogram!

Beberapa waktu yang lalu, Zhang Yang, seorang lelaki dari Zaozhuang, Wilayah Shandong, sedang bekerja di tapak pembinaan di Shanghai. Dia melihat sesuatu bergerak di atas parit di sebelah tapak pembinaan tersebut.  Dia melihat ianya seperti daging yang lembut, melekit dan kelihatan agak menak0tkan.

Zhang Yang mengesyaki bahawa “daging” ini adalah sesuatu yang sangat bernilai yang menjadi legenda orang zaman dahulu. Dia menunjukkan kepada rakan-rakannya tetapi rakan-rakannya tidak bersetuju. Dia mengambil keputusan membawa ‘daging’ itu untuk pulang dan membersihkannya.

Beliau juga memeriksa maklumat di Internet, membandingkan gambar, dan juga meminta pakar-pakar untuk mengenalpasti ‘daging’tersebut.

Setelah beberapa lama, hasil penilaian pakar menunjukkan bahawa “daging” ini jarang dijumpai dan mempunyai usia yang cukup lama. Dan harga yang ditawarkan untuk Ganoderma lucidum seberat 3.1 kilogram adalah lebih setengah juta ringgit !

Lihat Video Berkaitan di bawah Ini

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disediakan Oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber : Youtube / micelle