Pemuda Ini Hanya Ambil Masa 5 Bulan Sahaja Untuk Kuruskan Berat Badannya.

Memang Berbeza Penampilannya Selepas Turun 40 Kg! Memang Cair Perempuan Kalau Tengok…

Tidak semua orang yang mengalami masalah 0besiti mampu mengharungi diet yang memer1tkan. Ianya memerlukan displin dan zam yang benar-benar nekad untuk melakukannya sehingga mencapai berat badan yang dokehendaki.

Tetapi pemuda yang bernama Narongsak Ruangkeaw (31) ini telah berjaya melaluinya dan telah berkongsi kishnya untuk para netizen.

Dia telah mengambil masa 5 bulan untuk mendapat berat badan yang dikehendakinya. Dan tujuan dia berkongsi kisahnya adalah untuk menjadi motivasi kepada orang lain untuk mengecap kehidupan yang lebih baik lagi.

Seperti dipetik dari laman Khaos0d, Narongsak yang berumur 31 ini bukanlah seorang yang mengamalkan cara hidup yang tidak sihat. Dia bukanlah peminum alkoh0l dan juga telah berhenti rokok selama 3 tahun.

Tetapi kerana duduk manis sahaja tanpa melakukan apa-apa aktiviti dan jarang melakukan senaman, berat badannya telah mencapai sehingga 120 KG.

Perutnya yang ke depan dan lemak yang kelihatan di mana-mana anggota tub0hnya membuatkan dia kehilangan kepercayaan diri apabila berada di khalayak ramai. Dia tekad untuk mengubah gaya hidupnya dan mendapatkan bentuk badannya yang asal.

Sebulan pertama ketika dia mula mengamalkan diet, Narongsak memulakan aturan pada pengampilan makanannya. Dia akn berlari sekurang-kurangnya 30-40 minit dehari di taman dan melakukannya 3 kali seminggu.

Supaya tub0hnya dapat beradaptasi dengan gaya hidup barunya, dia tidak melakukannya secara tergesa-gesa. Dia tidak terus melakukan senaman berat di gymnasium dan makan seperti biasa. Narongsak ingin protein dan nutrisi untuk tubuhnya sentiasa terjaga. Dia juga membuat makanannya sendiri dan membawa bekal ke pejabat.

Telur, ikan, salad adalah menu-menu sehariannya. Dia juga mengambil sedikit karbohidrat seperti nasi dan kentang dan juga untuk mendapatkan serat tambahan dia memakan sayur serta buah-buahan.

Satu makanan yang selalu diamalkan semasa mengambil menu, adalah dia senantiasa mengambil cili yang pedas. Cili yang pedas menurutnya dapat melnacarkan peredaran jant0ng dan dar4h. Dapat dilihat di dalam gambar, cili adalah sayuran yang diminatinya.

Ketika dia mula terasa lapar, Naringsak akan mengambil buah tomato atau pun labu yang direbus sebagai makanan sementara. Dia juga akan minum air kosong dalam jumlah yang banyak.

Tidak disangka, dalam masa hanya 5 bulan, Narongsak telah berjaya menurunkan berat badannya sebanyak 40 Kg. Sekarang berat badannya telah menjadi 80 kg hasil dari menu makanan dan gaya hidup barunya.

Dapat dilijhat pada gamabar, keadaan dirinya begitu berbeza sekerang dan sebelum dia melakukan diet tersebut. Ramai yang bertanya rahsia dia melakukannya dalam masa hanya 5 bulan sahaja.

Nampak berbeza benar dengan wajahnya ketika berat badannya mencecah 120 kg

Tetapi menurut Narongsak, dia tidak membayar sedikit pun wang untuk ke gymnasium, ataupun membeli makanan atau ubat untuk menguruskan badan.

Dia hanya menggunakan cara semulajadi dan cara itulah yang diberitahu dan dikongsikannya kepada netizen.

Terima Kasih kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disediakan Oleh berita Kopak / Content Media

Sumber : looker