Khemah dah tempah dan segala persiapan dah dibuat. Dua minggu sebelum berkahwin, tiba-tiba bakal suaminya memberitahunya yang dia sudah mempunyai isteri.

Tetapi apa yang dilakukannya selepas itu buat ramai ‘respect’!

Mengenali seseorang untuk dijadikan penemana hidup sepanjang hayat bukanlah perkara yang boleh dianggap mudah. Kadang-kadang segala yang kita rancangkan tidak berjalan seperti dengan kehendaknya.

Begitu juga dengan kisah wanita ini yang menceritakan kisahnya apabila hampir berkahwin dengan suami orang. Dan yang paling mengej0tkan ialah dia mendapat tahu dua minggu sebelum majlis perkahwinan mereka.

Mari kita baca kisahnya di bawah ini untuk pengajaran kepada semua di luar sana supaya lebih mengenali pasangan masing-masing supaya anda tidak menyes4l seumur hidup.


Gambar Sekadar Hiasan

Assalamualaiikum,

Saya pernah berkahwin dan suami saya meningg4l kerana bar4h 0tak pada dua tahun lepas. Saya tidak dikurniakan cahaya mata. Saya berumur 24 tahun dan sekarang sedang menjalin hubungan cinta dengan si A yang merupakan suami orang.


Gambar Sekadar Hiasan

Saya tak tahu pun A ni suami orang sampai la satu hari, baru dia terus terang dengan saya, dia dan isteri berjauhan sebab isteri dia staff nurse di Kuala Lumpur manakala kami di tinggal Perlis. Kami berkenalan selama 3 bulan sampailah satu malam dia telah melamar saya. Sampai 2 minggu lagi kami nak kahwin, baru dia buat pengakuan kepada saya yang dia sebenarnya sudah berkahwin.

Katanya sebab tidak mahu menipuu saya sebelum kami kahwin. Patutlah dia beria nak buat majlis kecil-kecilan sahaja. Patutla dia beriya nak buat majlis kawin kecil kecilan je, saya pun setuju je sebab dengan status saya sekarang ini pun, saya tidak kisah sangat, asalkan dia jaga dan sayang saya sebaiknya.

Hanc0r hati saya. mengenangkan saya ditipuu hidup-hidup selama ni. Kalau awal-awal saya tahu dia suami orang. milik insan lain dah sebenarnya, maka tidaklah saya izinkan hati saya rapat dan mencintai dia.


Gambar Sekadar Hiasan

Sekarang ini saya sedang menjauhkan diri dari dia. Segala panggilan dan mesej dia saya tidak balas. Tapi macam orang gil4 dia cari saya dan merayu saya memaafkan dia dan dia masih mahu berkahwin dengan saya. Tapi saya tak mampu. saya rela hidup sendiri dari saya ambil suami orang, Biarlah hanc0r hati saya, asakan saya tak mer0sakkan kebahagiaan kaum sejenis saya.

Saya pun bersyukur saya dpt tahu sebelum kami berkahwin dan dari situ saya dapat menilai siapa si A, dia bukan lelaki yang jujur dan untuk apa saya nak mempersuamikan lelaki macam tu lagi. Buat wanita di luar sana, walaupun awak rasa cuma nak menumpang kasih, bukan suami orang tempatnya. Kalau awak isteri pertama suami awak, baru awak rasa betapa periitnya dimadukan.


Gambar Sekadar Hiasan

Arw4h suami saya dulu selalu pesan kat saya semasa 1 bulan terakhir dia terlantar s4kit kritikal sebab k4nser 0tak, kalau apa-apa jadi kepada dia, cari seorang lelaki yang sayang awak seperti mana abang sayang awak. Cari yang jujur dan setia dan yang menjaga hubungan dengan tuhan. Masih terngiang-ngiang pesanan arw4h suami sampai ke hari ini.

Dari situ, terbukti si A bukan lelaki yang setia, bukan yang jujur dan saya takkan terima dia. Kini sudah hampir 3 bulan saya tak respon panggilan dia. Setiap minggu tu jugalah dia akan datang cari saya kat tempat kerja dan setiap kali tu saya beritahu dia saya dah tak sayang dia. Biarlah dalam hati saya masih sayanggkan dia.


Gambar Sekadar Hiasan

Tapi saya bukan peramp4s. In shaa Allah, saya dlm proses minta pertukaran ke negeri lain. Semoga Allah SWT permudahkan jalan saya dan hadirkan seorang lelaki yang lebih baik sebaik arwah suami saya dulu dan mungkin ini dug4anNya kepada saya untuk saya dapatkan kebahagian yang lebih besar pada suatu hari nanti.

Terima Kasih kerana Membaca. Silakan Share Dan Semoga bermanfaat

Disediakan Dan Disusun oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber : KRT