Ketika Menunggu Giliran Di Sebuah Hopital, Pemuda Ini Menyuapkan Neneknya Yang Kelaparan Dengan Lembut Dan Penuh Kasih Sayang

Apa Yang Dilakukannya Buat Ramai Netizen Menitiskan Air Mata

Kadang-kadang hubungan antara cucu dengan datuk atau nenek lebih rapat daripada hubungan dengan ibu atau ayah. Itu berlaku kerana cucu lebih banyak menghabiskan masa membesarkan masa membesar mereka bersama datuk atau nenek.

Lebih-lebih lagi, datuk atau nenek jarang sekali memarahi cucu atau memuk0l cucu mereka berbeza hubungan atara ibubapa dan anak. Jadi hubungan antara cucu dan datuk atau nenek menjadi hubungan yang sangat rapat sehinggalah menjejak dewasa.

Sebuah video yang dimuatnaik oelh sebuah laman FB menunjukkan seorang pemuda yang melayan neneknya dengan begitu lembut dan dengan penuh kasih sayang menyuap neneknya makanan ketika menunggu di dalam sebuah h0spital.

Ketika Neneknya sudah lapar, pemuda ini bersedia untuk menyuapkan neneknya makanan

Kelihatan di dalam video tersebut, pemuda itu dengan penuh sabar menyuap neneknya itu makanan. Ramai orang merasa sangat terharu melihat video yang sangat memberi inspirasi itu.

Pemuda tersebut yang bernama Cai adalah seorang yang baru tamat pengajiannya. Satu hari dioa membawa neneknya itu mendapatkan rawatan di sebuah h0spital. Ketika waktu menunggu itu, bimbang neneknya berasa lapar, dia pun menyuapkan neneknya.

Dengan penuh kasih sayang dan berhati-hati dia menyuapkan neneknya itu

Sebelum menyuapkan makanan tersebut, terlihat Cai meniup terlebih dahulu makanan tersebut supaya tidak panas. Dia tidak lupa, begitulah yang telah dilakukan oleh neneknya itu semsa dia masih kecil. Jadi dia pun dengan penuh sabar dan kasih sayang melakukan perkara yang sama ketika neneknya itu tua dan uz0r.

Walaupun apa yang dilakukannya itu adalah sederhana, tetapi sebenarnya tidak ramai yang mampu melakukannya. Seorang anak sepatutnya senantiasa memngambil perhatian tentang ibubapa yang telah membesarkan.

Kerana makanan itu panas, dia terlebih dahulu meniupnya 

Semoga apa yang dilakukan oleh Cai menjadi inspirasi kepada semua orang supaya senantiasa berbakti kepada ibubapa yang telah tua. Ibubapa pasti berbangga jika memiliki seorang anak seperti Cai.

Ibubapa pasti mengharapkan anak-anak akan senantiasa menyayangi dan mengambil berat tentang mereka. Kepada anak-anak, jagalah dan layanlah ibubapa seperti mana mereka menjaga dan melayan kita ketika kita masih kecil.

Tonton VIDEO Cai menyuapkan neneknya dengan penuh kasih sayang di bawah ini :

Terima kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Disediakan Dan Disusun Oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber : Facebook