Kerana Tak0tkan Isteri Marah, Lelaki Ini Datang Ke Balai Polis Untuk Ambil Kembali Motosikal Yang Ditingg4lkannya Masa Merag0t.

Kebetulan Ketika Itu Mangs4nya Ada Juga Di Situ Untuk Membuat Rep0rt

Berbagai cara dilakukan oleh penjenay4h untuk mendapatkan duit segera. Dan salah satu antaranya adalah dengan cara merag0t. Kebanyakan sasaran mereka adalah kaum wanita dan orang perempuan yang bersendirian. Tidak dinafikan yang kebanyakkan kejadian rag0t pasti akan melib4tkan kaum wanita sebagai mangs4nya.

Tetapi tidak semua orang yang melakukan perbuatan jen4yah itu akan berjaya dan jika tidak lambat laun pasti akan tertangk4p juga. Dan adakalanya ianya disebabkan oleh ‘keb0d0han”  perag0t itu sendiri. Begitulah seperti yang terjadi kepada perag0t yang satu ini apabila dia ‘menyer4hkan’diri sendiri di balai polis selepas motor yang dinaikinya tertingg4l selepas melakukan perbuatan itu.

Kisah lucu seorang perag0t ini diceritakan oleh pemilik FB bernama Ayus Haiqal boleh dikatakan jarang-jarang berlaku. Menurut beliau, kejadian yang berlaku pada minggu lepas adalah sesuatu yang sukar dilupakannya.

Seperti yang ditulisnya, pada hari Jumaat malam Sabtu dia telah dirag0t di hadapan Hong Le0ng Bank di Kuala Selangor. Lelaki yang meragot beliau itu telah lari meningg4lkan motosikal tanpa sempat mem4tikam enjin.


Gambar : FB Ayus Haiqal

Beliau pun membawakan motosikal perag0t itu ke balai polis untuk membuat laporan tentang kejad1an tersebut. Apa yang melucukan adalah, tiba-tiba perag0t itu datang menyerahkan diri hanya kerana ingin mengambil motosikalnya kembali.

Ini kerana menurut lelaki tersebut, motosikal yang digunakannya untuk merag0t itu adalah milik isterinya dan kerana tak0t isterinya mar4h, dia ‘menyerahkan diri dengan maksud untuk membawa balik motosikal tersebut.


Gambar : FB Ayus Haiqal

Apa yang berlaku itu menyebabkan dia bersama suami serta beberapa anggota polis yang berada di balai itu merasa lucu dengan kejadian tersebut. ini kerana mmikirkan lelaki tersebut lebih takotkan isterinya dan sanggup datang ke balai polis selepas melakukan aksi rag0tnya hanya kerana untuk mengambil motosikal kepunyaan isterinya kembali.

Begitulah besarnya kuasa seorang isteri. Sekuat dan dan seg4rang mana pun seorang lelaki kadang-kadang tew4s dengan isterinya. Lihatlah seperti lelaki di atas, dia sanggup menerima huk0man yang bakal dihadapinya kerana lebih tak0tkan isterinya memar4hinya.


Gambar : FB Ayus Haiqal

Ramai netizen yang merasa lucu dan kelakar dengan kejadian yang jarang-jarang berlaku itu

Hahaha, kuasa isteri lagi kuat

Alahai Adik, takot isteri rupanya

Ini mesti kes isteri gar4ng macam dalam filem

Apapaun semoga segala urusan Puan Ayus Haiqal dipermudahkan dan terima kasih kerana berkongsi kisah yang jarang-jarang berlaku ini. semoga ianya menjadi iktibar kepada penjen4yah di luar sana supaya senantiasa ingat dengan isteri masing-masing sebelum melakukan perbuatan yang menyal4hi undang-undang.

Terima Kasih kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Disediakan Dan Disusun Oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber : FB Ayus Haiqal