Kerana Kel4paran, Penduduk Di Negara Ini Membuat Dan Memasak Biskut Daripada Tanah Untuk DiMakan

Di Malaysia, kita mungkin tidak mengalami masalah kekurangan makanan seperti apa yang terjadi kepada beberapa negara di sebelah Afrika. Bagi sesetengah masyarakat di sana, makanan adalah lebih penting dari wang ringgit dan harta benda lain.

Salah satu negara yang dimaksudkan adalah Haiti. haiti adalah negara term1skin di dunia. Mereka mengalami masalah pengangguran yang tinggi menyebabkan kebanyakkan rakyat negara itu tidak mempunyai sumber pendapatan untuk mendapatkan wang bagi membeli makanan.

Bayangkan, demi untuk mengisi perut yang kel4paran, ada yang membuat biskut dari tanah semata-mata untuk mengisi perut. Kita pasti tertanya-tanya bagaimnakah mereka membuat biskut dari tanah dan apakah ianya selamat untuk di makan?

Tetapi ramai yang tidak percaya apabila biskut yang mereka buat itu adalah sememangnya dari tanah dan bukan hanya nama sahaja. Bagaimanakah mereka membuatnya sehingga mereka boleh memakannya

Mereka mencampurkan tanah tersebut dengan garam dan minyak nabati. Setelah adunan itu sekata, mereka akan membentuknya menjadi seperti biskut dan memangg4ngnya di tempat lapang yang disinari matahari.

Walaupun telah dinasihatkan oleh doktor dan pakar pemakanan bahawa biskut tersebut tidak mempunyai khasiat ,kot0r dan tidk selamat dimakan tetapi ianya tidak diambil kisah oleh penduduk demi untuk menghilangkan rasa lapar.

Bayangkan seperti yang kita tahu tanah pasti mengandungi kuman dan bakte1a dan ianya tentu memberi kesan tidak baik kepada kesihatan.

Kisah penduduk di sana membuat biskut untuk dijadikan makanan telah membuatkan masyarakat dunia terkej0t dan tidak menyangka perkara itu boleh berlaku. Anda yang baru mengetahui perkara ini pasti akan terharu dan tidak dapat membayangkan bagaimana mereka sanggup memasak tanah untuk dijadikan makanan.

Jadi, kita sepatutnya mengambil pelajaran dengan tidak membazirkan makanan. Kita hendaklah bersyukur dan menghargai setiap sesuatu yang kita makan kerana ada orang dan anak kecil di luar sana yang kelaparan.

Terima Kasih kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Dsiediakan oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber: Youtube