Kamu Hebat Sekiranya Tid4k Mengalirkan Air M4ta Apabila Melihat Video Ini.. !!

Kasihnya Ibu Kepada Anak-anak !!!

Sesungguhnya pengorban4n seorang ibu itu sememangnya tid4k ternilai. Seorang ibu itu sanggup bersus4h pay4h dan berseng4ang mata hanya untuk mencari sumber rezeki untuk anak-anaknya. Segala yang mereka lakukan itu, sememangnya tid4k akan boleh dibayar dengan wang ringgit sekalipun.

Dan mereka tidak akan menghar4p apa-apa sedik1t balas4n pon dari setiap yang telah mereka korbank4n sebelum itu untuk anak-anaknya. Ibu adalah seorang wanita yang begitu perk4sa, teg4r, sekaligus mencintai kita semua. Kerana ibulah kita hadir di dunia ini. Dan disebabkan itu lah ibu layak sekali menjadi Ratu dalam hidup kita.

Begitulah video yang telah dimuat naik dan dikongsikan oleh seorang netizen di akaun Facebook bernama Yuniey Iluniey . Video tersebut merakamkan tentang kasihnya seorang ibu yang telah tua sedang menyuap anak-anaknya makan.

Walaupon anak-anaknya itu sudah pun berum0r, tetapi ibunya masih lagi teliti mencub1t isi ikan supaya tid4k terambil tul4ng, kerana dia tid4k mahu anaknya itu tercek1k tulang. Satu persatu anak-anaknya disuapkan nasi, tanpa tertingg4l seorang pon.

Begitulah kasihnya seorang ibu kepada anak-anaknya, tid4k mengira usia sekalipun. Menit1s air mata bila melihatnya. Terdengar seseorang yang merakam video itu turut teres4k-es4k menang1s. Siapa yang tid4k akan mengal1r air mata bila melihatnya.. Pasti sangat tersent0hh !!

Bayangkanlah, sedari kita dilahirkan sehingga kita dewasa dan ada yang sudah berus1a, kasih seorang ibu tidak akan pernah pud4r. Begitulah juga dengan kita, seharusnya kita sebagai anak haruslah menjaga ibu dengan penuh kasih sayang seperti mereka kasih kepada kita sejak kecil lagi.

Sesungguhnya seorang Ibu sama sekali tid4k akan memperdulikan tentang dirinya sendiri demi membesarkan anak-anaknya. Seorang ibu hanya ingin anaknya berjaya dan menjadi seorang insan yang bergun4 dan berjasa kepada orang lain. Doa ibu itu adalah Doa yang sangat Mustajab..

( Gambar Sekadar Hiasan )

Dari Abu Hurairah r.a. berkata: Ada seseorang yang datang menghadap Rasulullah dan bertanya, “Ya Rasulallah, siapakah orang yang lebih berhak dengan kebaikanku?”

Jawab Rasulullah, “Ibumu.” Ia bertanya lagi, “Lalu siapa?” Jawabnya, “Ibumu.” Ia bertanya lagi, “Lalu siapa?” Jawabnya, “Ibumu.” Ia bertanya lagi, “Lalu siapa?” Jawabnya, “Ayahmu.” (Bukhari, Muslim, dan Ibnu Majah)

Hal itu diisyaratkan pula dalam firman Allah swt.. Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya; ibunya telah mengand0ngnya dengan menangg0ng kelemahan demi kelemahan (dari awal mengand0ng hingga akhir menyusunya),

Dan tempoh mencer4ikan susunya ialah dalam masa dua tahun; (dengan yang demikian) bersyukurlah kepadaKu dan kepada kedua ibubapamu; dan (ingatlah), kepada Akulah jua tempat kembali (untuk menerima bal4san).

Video ini banyak memberi inspirasi kepada mereka yang menontonnya, walau sekaya manapon kita, Jasa seorang ibu tid4k akan mampu untuk kita bal4s. Kerana pengorban4nnya itu t1ada terper1. Maka apapun kita, siapapun kita.. Sayangilah Ibu kita selagi mereka masih ada.

Tonton VIDEO Penuh Tersebut Di Bawah Ini

perhatikan walaupun ank2 die dah umur 50tahun keatas still cubit ikan dan tngok satu2 tkt ade tulang😭😭 inilah sifat ibu 😭 kami cucu2 ni pun bgai nk gile menangiss😭😭.. ya allah😭😭 pnjngkn umur mek kami .. memories terindah .. #yg rakam tu separuh gila menangis😭

Posted by Yuniey Iluniey on Tuesday, April 9, 2019

Terima Kasih kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Disediakan Dan Disusun Oleh  Berita Kopak / Content Media

Sumber: FB Yuniey Iluniey

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..