” Jangan puk0l mak dik… “

Dato’ Aliff Syukri Berkunjung Ke Rumah Ibu Tunggal Yang Mempunyai 3 Orang Anak Terenc4t Akal. Perkongsian Dato’ Aliff Buat Ramai Yang Sebak !!

Nama usahawan terkenal Dato’ Aliff Syukri Kamarzaman tidak perlu diperkenalkan lagi. Rata-rata rakyat Malaysia mengenali beliau yang selalu muncul di kaca TV dan juga sangat aktif di laman sosial terutama sekali di Instagram dan juga Facebook.

Dato’ Aliff seorang yang peramah, berperwatakan ceria dan sangat menghiburkan. Namun di sebalik wajahnya yang sentiasa nampak gembira, jauh di sudut hatinya tiada siapa yang tahu apa yang dirasainya.

Beliau sering menerima banyak kec4man dan kritikan atas setiap apa yang dilakukannya daripada orang ramai sebelum ini. Namun ianya tidak sedikit pun mematahkan semangat Dato’ Aliff untuk meneruskan perniagaannya yang kini sudah semakin berkembang.

Menerusi akaun Instagram, Dato’ Aliff berkongsi video berada di Felda Sungai Retang, Jerantut bersama seorang ibu yang mempunyai 3 orang anak yang terenc4t akal. Menurut Dato’ Aliff, salah seorang daripadanya sangat agres1f dan sering memuk0l ibunya.

Sehinggakan Dato’ Aliff sendiri takut untuk masuk ke kawasan rumah mereka dan hanya bertemu mereka di hadapan pagar rumah. Manakala 2 orang lagi anak ibu ini tidak seagresif anak yang berada dalam pagar rumah dalam video berkenaan. Dato’ Aliff sempat bergurau dengan mereka.

Tujuan Dato’ Aliff berkunjung di rumah ibu ini adalah untuk memberi bantuan wang ringgit dan beberapa barang keperluan untuk meringankan sedikit beban yang ditanggung oleh ibu tersebut.

Perkongsian Dato’ Aliff mengundang sebak di hati orang ramai yang terharu dengan kebaikan dan keprihatinan yang ditunjukkan oleh beliau. Baca perkongsi Dato’ Aliff dan tonton video di bawah :

” Apa patut abg buat ?? Abang hampir dipuk0l oleh anak istimewa yg agres1f. Ada yg perlukan bantuan sy lagi tak ?? sila komen d bawah… “

” Sebenarya ini lah impian sy dari dulu iaitu membantu org susah jika sy ada rezki lebih… pagi2 lagi abag bertolak dari kl ke jerantut utk berjmpa dgn anak istimewa ni utk abg bantu meringankan beban mak dia.. sbb ramai yg tag abang itk bantu ibu tunggal ni.. “

” Sebnarnya abg takut sbb abag hampir dipuk0l oleh sorang anak syurga ni yang agak aggres1f. bile abag jumpa mereka abag rasai ketabahan seorang ibu yang menjaga 3 org serentak anak2 istimewa ini seorang diri . betapa tabahnya seorang ibu yang bersabar dengan ujian yg dijalani.. ”

” Dlu abag rse susahnya hidup ni tapi bila jumpa orang2 macam ni barulah abag sedar yg ramai lagi susah. hasil drpd bisnes abag as legacy n dherbs abag dapat membantu mereka dengan memberikan bantuan wang dN keperluan asas.. “

” Kalau korang nak tngok full vedio ada di youtube abg tv terlajaklaris.. tertrima kasih semua yang menjayakan perniagaan abag dapat membantu orang lain. as legacy kejayaan tanpa batasan.. “‘

” Sertai kami untuk kami membantu ramai orang susah diluar sana.. ”

View this post on Instagram

. . ada yg perlukan bantuan sy lagi tak?? sila komen d bawah… sebanarya ini lah inpian sy dari dulu iaitu membantu org susah jika sy ada rezki lebih… pagi2 lagi abag bertolak dari kl ke jerantut utk berjmpa dgn anak istimewa ni utk abg bantu meringankan beban mak dia.. sbb ramai yg tag abang itk bantu ibu tunggal ni.. sebnarnya abg takut sbb abag hampir dipukul oleh sorang anak syurga ni yang agak aggresif. bile abag jumpa mereka abag rasai ketabahan seorang ibu yang menjaga 3org serentak anak2 istimewa ini seorang diri . betapa tabahnya seorang ibu yang bersabar dengan ujian yg dijalani. . . dlu abag rse susahnya hidup ni tapi bila jumpa orang2 macam ni barulah abag sedar yg ramai lagi susah. hasil drpd bisnes abag as legacy n dherbs abag dapat membantu mereka dengan memberikan bantuan wang dN keperluan asas..kalau korang nak tngok full vedio ada di youtube abg tv terlajaklaris..tertrima kasih semua yang menjayakan perniagaan abag dapat membantu orang lain. as legacy kejayaan tanpa batasan. sertai kami untuk kami membantu ramai orang susah diluar sana.

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Rata-rata ramai yang sebak dengan perkongsian Dato’ Aliff Syukri ini. Antara komen-komen netizen :

” Moga bertambah rezeki dato Allahumma amin.. “

” Alhamdullilah…… Semoga keluarga dato selalu dicucuri rahmat Allah n dimurahkan rizky… Saya pun ada anak istimewa, alhamdullilah dengan Semua karunia yang Allah berikan… .. Amiiinnn.. “‘

” Semakin banyak memberi , InsyaAllah akan semakin banyak rezeki Dato nanti. Semoga dipermudahkan urusan ibu2 itu dan urusan dato juga.. “

” Alhamdulillah,dato mempunyai hati yg murni & ada rasa ehsan terhadap org lain, terus kan dgn niat baik dato, semoga dapat ganjaran disisi Allah.. “

” Kakak yg kurang sihat tu pun tau dia tanak peluk dgn yg bukan muhrim ya Dato? Semoga usaha Dato ini berterusan dan diberkati Allah.. “

” Allahu semoga sentiasa dalam rahmat dan redha Allah s.w.t tabahnye seorang ibu membesar kn anak istimewa ini.. “

” Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Dato benar2 prihatin… Semoga Allah jua yg dpt membalass apa yg dato usaha kann.. “

Kami di Berita Kopak mendoakan semoga usaha murni Dato’ Aliff ini dipermudahkan oleh Allah. Semoga lebih banyak lagi insan-insan yang berhati mulia seperti Dato’ Aliff dan juga lebih banyak bantuan yang kita boleh salurkan kepada golongan yang memerlukan.

Syabas Dato’ Aliff, jangan pedulikan kata-kata negatif. Teruskan berusaha mencari saham di akhirat. Semoga terus istiqamah menuju ke jalanNya. Semoga menjadi inspirasi kepada kita semua.

Silakan SHARE. Semoga bermanfaat..

Sumber : IG Dato’ Aliff Syukri by Berita Kopak / Content Media

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..