Gadis Ini Selalu Melihat Bapanya Memakai Baju Yang Sama Setiap Kali. Tetapi Apabila Dia Terjumpa Sekeping Gambar Lama, Airmatanya terus Menit1s 

Kita selalu melihat bapa kita akan memakai baju yang mereka gemari. Walaupun baju tersebut kadang-kadang sudah lus0h atau bur0k, mereka akan tetap memakainya. Kerana kadang-kadang ada kenangan pada baju tersebut yang tidak dapat mereka lupakan.

Begitu juga dengan kisah seorang wanita dari Jepun ini yang mengharukan dan menitiskan airmata ramai orang yang membacanya. Beliau memuatnaik kisah mengenai bapanya di Twitter yang meruntun hati banyak orang di media sosial.

Menurutnya dia selalu bapanya memakai baju POLO berwarna hijau dan mempunyai Kolar bewarna kuning sejak bertahun-tahun lamanya. Walaupun pakaian ini sudah lus0h dan bur0k tetap bapanya tidak membu4ngnya.

Satu hari, dia melihat sebuah album lama gambar bapanya dan dia terkej0t apabila menyedari yang baju itu sebenarnya amat memberi makna buat bapanya. Baju POLO itu adalah baju kenangan bapanya bersama ibunya yang telah lama pergi.

Wanita itu berkata, ibunya telah pergi 18 tahun yang lalu. Bapanya tidak berkahwin lain sejak itu. Bapanya mengambil berat untuk membesarkan anaknya dan mencurahkan seluruh kasih sayangnya itu untuk anaknya.

Wanita itu turut memuatnaik gambar bapanya bersama ibunya semasa percutian mereka di Itali. Di dalam gambar tesebut bapanya memakai baju Polo yang bewarna hijau dan terus memakainya sehingga sekarang.

Akhirnya dia bertanya kepada bapanya mengenai baju tersebut. Ayahnya menjawab dengan sayu, “Bukanlah tiada baju lain yang boleh dipakai, tetapi baju ini dapat mengingatkan ayah tentang masa yang lalu”.

Menurut wanita itu, bapanya adalah lelaki yang cukup setia. Di dalam hatinya hanya ada ibu seorang yang bertahta. Baginya bapanya itu adalah seorang yang cukup setia dan dia amat berbangga mempunyai seorang bapa sepertinya.

Begitulah seorang bapa yang kadang-kadang tidak kita perasan yang mereka melakukan sesuatu itu hanya untuk mengingatkan kepada kenangannya yang seorang nak sukar untuk memahaminya.

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disediakan Oleh Ciungwanara / Berita Kopak

Sumber : micelle0926