Gadis 27 Tahun Ini Jat0h Cinta Dan Mengahwini Lelaki Yang Berusia 70 Tahun.

Selepas 8 Tahun Hidup Bersama, Dia Melu4hkan Perasaannya Ini

Cinta itu tidak mengenal usia dan jarak. Pepatah itulah yang selalu kita dengar sebelum ini. Tetapi bagaimana jika perbezaan umur tersebut terlalu jauh sehingga melebihi 40 tahun. Dan bagaimanakah perbezaan tersebut kadang-kadang lebih mendatangkan kebur0kan dari kebaikan.

Begitulah yang dialami oleh seorang gadis dari Vietn4m ini. Dia telah jat0h cinta denghan seorang lelaki yang berusia lebih 40 tahun dari umurnya.

Nguyễn Thị Bích, yang dilahirkan pada tahun 1983. Pada tahun 2010, dia telah berkahwin dengan seorang lelaki, Ngô Thanh Học, yang berusia lebih 43 tahun dari usianya.

Suaminya adalah seorang pesara tentera. Setelah pencen, lelaki itu pulang ke kampungnya dan telah bertemu dengan Nguyễn dan jat0h cinta dengannya. Cintanya itu berbal4s dan mereka mengambil keputusan untuk berkahwin.

Walaupun pada mulanya keluarga Nguyễn tidak bwersetuju dan menent4ng keras perhubungan tersebut tetapi jod0h mereka lebih kuat dari segalanya. Nguyễn tidak mempedulikan nasihat dari keluarganya. Hatinya tetap ingin hidup bersama dengan Ngô Thanh Học.

Setelah berkahwin, mereka telah dikurniakan 3 orang anak dan Nguyễnlah yang selalu menguruskan anak-anaknya. Selepas 8 tahun hidup bersama dengan lelaki itu, Nguyễn menyedari mengapa keluarganya dahulu menent4ng kuat perkahwinan mereka.

Apa yang Nguyễnn impikan dalam hidup berumahtangga rupanya jauh dari impiannya. Dia mula merasakn hidup mereka yang sering dalam kesus4han dan merasa tertek4n. Dengan anak-anak yang semakin membesar, keperluan mereka juga turut bertambah.

Kehidupan mereka hanya mengharapkan wang pencen dari Ngô yang diterima sebulan sekali. Itupun tidak mencapai 1.600.000 Vietnam Dong ( RM 284). Bayangkan dengan wang itu mereka perlu memnbeli segala keperluan anak-anak mereka yang masih kecil..

Dan yang lebih ter0k lagi, suami Nguyễn telah berusia 78 tahun dan lelaki dengan usia yang begitu biasanya sudah menurun tahap kesihatannya. Begitu juga dengan Ngô. Dia selalu pergi ke h0spital untuk mendapatkan raw4tan.

Nguyễn perlu menguruskan segala-galanya. Dia harus menguruskan anak-anak, menyediakan maknan mereka sekeluarga dan menjaga suaminya yang sudah uz0r.

Sekarang Nguyễn telah memahami kesilapannya dan harus menghadapai kenyataan yang sebenarnya. Dia mengaku yang hatinya sekarang tiada lagi perasaan cinta dan kasih sayang kepada suaminya.

Dia menyes4l telah mengambil keputusan dahulu dan sekarang suaminya tidak mampu melakukan apa-apa pun untuk mereka. Jika masa dapat diulang kembali, dia pasti tidak mahu mengahwini Ngô.

Tetapi sekarang dia harus membesarkan anak-anaknya dengan baik dan dia harus melupakan segalanya. Walaupun semuanya telah terlambat tetapi dia harus bertanggunggungjawab membesarkan anak-anaknya dengan baik.

Walaupun perasaan cinta tiada lagi bersemi untuk suaminya, tetapi dia tidak sampai hati untuk meningg4lkan suaminya itu. Semoga Nguyễn akan menemui titik terang di dalm hidupnya satu hari nanti.

Terma Kasih kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disediakan Oleh Berita Kopak / Content Media

Sumber : coco