” Datuk K gar4ng tak ? “

Ditanya Netizen, Asyraf Khalid Dedah Sikap Sebenar Datuk K Yang Ramai Tak Tahu. Memang Tak Sangka !!

Ramai sedia maklum penyanyi tersohor negara kita, Dato’ Sri Siti Nurhaliza mempunyai 4 orang anak tiri hasil perkahwinan suaminya, Dato’ Sri Khalid Mohd Jiwa atau lebih dikenali dengan nama Datuk K dengan bekas isterinya Datin Sri Tengku Zawiyah Tengku Izham sebelum ini.

Salah seorangnya adalah Muhammad Asyraf bin Khalid atau lebih dikenali dengan nama Asyraf Khalid. Untuk pengetahuan Asyraf merupakan anak yang ketiga. Ramai sedia maklum Asyraf telah berkahwin dengan selebriti cantik dari Indonesia iaitu Nurtria Wulandari binti Arifin atau lebih mesra dengan panggilan Tya Arifin.

Hasil perkahwinan mereka, pasangan ini dikurniakan dua orang anak yang comel yang diberi nama Arif Jiwa yang lahir pada 31 Mac 2017 dan Azzahra Jiwa yang lahir pada 8 Mei 2019. Asyraf dan Tya sering berkongsi video-video dan gambar-gambar anak mereka di laman Instagram milik mereka.

Baru-baru ini menerusi akaun Instagram di ruangan InstaStory, Asyraf membuka pertanyaan kepada pengikut-pengikutnya. Namun begitu, ada satu soalan yang ditanya oleh netizen mencur1 perhatian kami. Soalannya sangat simple, tapi perkongsian daripada Asyraf sebagai anak dapat membuka mata kita semua khususnya kepada golongan muda.

Soalan : ” Datuk K gar4ng tak ? “

Baca perkongsian Asyraf di bawah :

” Haha, yes Ayah sangat2 gar4ng especially masa kecik dulu. Actually sampai besar pun dia gar4ng, cuma lepas dapat Aafiyah ni Ayah kurang sikit gar4ngnya.. “

” Tapi saya bersyukur Ayah betul2 jaga linkungan saya sejak kecil lagi. Dia protect saya dari terjerum0s dengan benda2 tak baik, mungkin masa tu saya tak suka, tapi hari ni, saya bersyukur sangat.. “

” Disebabkan Ayah betul2 jaga kita dari kecil dan tak bagi kita berkawan atau lepak2 sampai malam, hari ini, saya pun jadi orang yang suka spend time dengan family lebih dari orang lain.. “

” Saya percaya, lingkungan kita, adalah sedikit sebanyak diri kita juga, jadi kalau nak ubah diri sendiri, ubahlah linkungan kita.. “

Bak kata pepatah, melent0r buluh biarlah daripada rebungnya. Anak-anak dilahirkan suci murni ibarat seperti kain putih. Ibu bapalah yang mencorakkannya. Setiap ibu bapa pasti inginkan yang terbaik untuk anak-anak dan masa depan mereka.

Jika ibu bapa mar4h, itu tandanya sayang. Ianya adalah bersebab dan semata-mata untuk kebaikan anak-anak. Bila kita sudah ada anak, pasti kita akan faham kenapa ibu bapa kita mendidik kita begitu. Tanggungjawab sebagai ibu bapa adalah berat, ada amanah yang kita perlu jaga dan akan dipersoalkan akhirat nanti.

Terima kasih Asyraf atas perkongsian ini. Semoga memberi manfaat kepada semua di luar sana lebih-lebih lagi buat golongan muda yang rasa diri dikongk0ng oleh ibu bapa dan ingin hidup bebas bergaul dengan rakan sebaya. Kami di Berita Kopak mendoakan semoga Asyraf hidup bahagia bersama keluarga tersayang.

Silakan SHARE. Semoga bermanfaat..

Sumber : IG Asyraf Khalid, Tya Arifin by Berita Kopak & Content Media

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..