” Budak ni nak mama M4T1 cepat ke ape ni.. “

Video Baem Dan Ammar, Anak Datin Shahida Bereb0t Untuk Menguruskan Jen4zah Datin Bila Men1nggal. Part Paling Memer4njatkan Bila Baem Ditanya Oleh Datin.  Jawapan  Baem Buat Datin Shahida TERDIAM !!

Ramai sudah mengenali Siapakah Datin Shahida Ini. Beliau Seorang yang lembah lembut dan bersopan santun dalam tutur katanya. Isteri kepada jutawan terkenal Dato’ Aliff Syukri ini mempunyai jiw4 yang penuh dengan kasih dan sayang kepada anak-anaknya.

Beberapa jam yang lalu, dalam entri terbaru di laman Instagram Datin Shahida telah memuat naik sebuah video. Video tersebut memaparkan dua orang anaknya yang bernama Ammar Ahyan dan Ibraheem Adham. Kedua-dua anaknya itu sedang bergad0h dan bereb0t untuk menguruskan jenazah ibunya Datin Shahida bila sampai masanya nanti.

Kedengaran juga suara Datin Shahida di dalam video itu selepas mendengar pertengk4ran di antara Ammar dan Ibraheem atau mesra dipanggil Baem tiada jalan penyelesaian. Datin Shahida bertanya anak-anaknya itu bergad0h tentang apa. Dan di jawab oleh Baem bergad0h hendak membayar urusan jen4zah apabila beliau men1nggal.

Apa yang lebih mengej0tkan lagi, apabila Datin bertanyakan kepada anaknya Baem adakah Baem ingin ibunya itu men1nggal cepat. Dengan spontan Baem menjawab ‘Ya’ tanda bersetuju dengan pertanyaan ibunya itu. Baem boleh jaga Yusof, tambahnya lagi. Datin yang mendengarnya terus terdiam tidak berkata apa-apa.

Ikuti sedikit sedutan daripada video tersebut :

” Baim kan adik, Baim yang kena bayar semua benda.. “

” Ini semua kerja abang-abang la.. “

Datin : ” Sebenarnya nak gad0h bayar apa ni ? “

Baem : ” Nak bayar urusan jen4zah bila mama men1nggal.. “

Datin : ” Budak ni nak minta Mama m4t1 cepat ke apa ni ? “

Baem : ” Ye.. ( tanpa rasa bers4lah ).. “

Datin : (Terus terdi1m )

Ini posting yang di muat naik oleh Datin Shahida dan boleh menonton video di bawa ini :

” Budak2 zaman sekarang kalau berbicara langsung x jaga hati mak yg duduk depan dia ni. Tak tahu nak sed1h ke nak gel4k.. bila baem dah sib0k cerita nanti bila mama m4t1 baem nak bayar duit van jenaz4h mama.. “

” Ammar x p4yah bayar biar baem yg bayar.. siap offer nak jaga yusoff!!. Kalau korang jadi saya korang nak sedih ke nak ketawa ke atau ada perasaan lain? “

Rata-rata netizen memuji kecerdikan Baem dan menyatakan Datin Shahida bersyukur kerana mempunyai anak-anak yang baik dan memikirkan hal itu. Ini antara komen-komen mereka :

” Niat dia baik.. terh4ru saya kalau jd ibu.. sekurangnya dia nak laksanakan tanggungjawab dia sbg anak.. bertuah Datin.. “

” Semoga nanti da besar pon baem ingt dgn kata2 baem yer . Besar pahala uruskan jen4zah tambah lagi jen4zah ibu ayah kita . Untg datin dpt anak2 mcm ni.. “

” Terh4ru pada masa yg sama mereka ingt kan kita kepada kemat1an.. “

” Alhamdulillah, ni la ciri2 ank yg soleh, dia dh fikir ape nk buat bila ia berlaku pd mama dia.. sy plk rasa sebak.. “

” Ya Allah.. Sungguh jauh sekali akal mu anak.. Smpai ke situ sekali baem pikir.. Baik niat tu.. Sure mama trsent4pkan.. Sabar jela wahai mama.. “

” Allahuakbar.. kecik2 dah pandai kan. Mulia sungguh hati mereka. Terharu dengar.. “

” Bersyukur la datin @shahidadherbs. Sekurang2nya datin dh tak perlu r1sau. Baem anak yang sangat bertanggung jawap. Alhamdulillah. Semoga baem terus jadi anak yang baik hingga besar kelak.. “

” Muka baem pun dah mcm sed1h.. @shahidadherbs.. semoga jadi anak yg soleh.. utk mama dan papa ye.. “

Begitulah, sememangnya anak-anak kecil kadangkala tidak lagi memahami perasaan. Mereka hanya memikirkan sesuatu itu perlu dilakukan sebegitu dan sebegini. Tetapi tidak tahu yang mana sebetulnya. Pemikiran mereka kadangkala tak terjangkau oleh akal kita. Apa-apa pun beruntung Datin Shahida dan Dato’ Aliff dapat anak seperti mereka.

Kami di Berita Kopak mendoakan Datin Shahida sekeluarga sentiasa di dalam rahmat Allah. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Datin Shahida by Berita Kopak & Content Media

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..