” Bila kawan kau kenakan kau makan wasabi, habis kerep0t muka kau tahan ped4s “

Dengar Muzik Background Bikin Hati Bertambah Pan4s Oooo !!

Wasabi berasal dari tumbuhan brassicaceae yang juga termasuk seperti kobis dan mustard. Wasabi tumbuh berhampiran sungai dan kawasan-kawasan lembah di Jepun. Bahagian yang digunakan dalam wasabi adalah batangnya.

Wasabi adalah tumbuhan berwarna hijau, biasa dimakan bersama sushi dan sashimi. Wasabi juga boleh disapu pada ikan salmon mentah atau ikan tuna mentah dan boleh terus di makan.

Wasabi juga boleh digunakan untuk menghilangkan b4u hany1r pada ikan mentah yang akan di makan ia juga oleh membun0h bakter1a pada ikan tersebut.

Aroma dan rasa wasabi sangat istimewa, rasa ped4snya bukan saja boleh membuat mulut anda terbak4r tetapi boleh menus0k masuk hingga ke hidung.

Jika kali pertama anda makan wasabi anda pasti akan merasa terkejut dengan rasanya. Sesetengah orang akan munt4h dan terkebil-kebil mata menahan ped4s.

Berikut adalah satu video yang dikongsi oleh saudara Aiman Hashim di instagramnya di mana beliau cuba ken4kan kawannya yang tidak pernah makan wasabi. Alahai tak tahu nak gelak ke nak kesian ni !!

” Ade Tak Member Korang Yang Tak Pernah Makan ‘Wasabi’ Haaa .. Ni Nasa, Dia Ni Firstime Datang Kat Sushi King Dan Firstime Mencuba ‘Wasabi’ “

” Korang Nak Tengok ?? Mention Member Korang Dulu .. Dan Komfem, Korang Akan Ulang Video Ni Lebih 3 Kali ! Layan !! “

Reaksi wajah kawan Aiman Hahim yang terkejut dengan rasa wasabi itu mengundang pelbagai komen daripada netizen. Antaranya adalah seperti berikut :

” Kesian je tengok dia “

” Utk hiburan tgh jem kreng “

” Kau dengar dia punya music background . main sembur jee . ahahahahhha “

” Boleh daj4l qama ni hahahahhhaha “

” Yesss.. kite berjaya.. Siannn sainggg. Hahaha!!! “

” Bahagian Pong sdap ngat orkk… hahahah “

” Pernah rasa dulu waktu kat univ. Kawan beli. Fuh, trauma dia sampai sekarang walau dah 9 thn berlalu “

” 2x aku ulang tgk.. Mmg gelak x habis 2…..”

” Meroh merang muke membe.. ngenat la awop mung “

” Im feel it. Dlm hdup smpai skang hanya skali je msuk sushi hahhaha bab memang xle nak go dgn
food kat sushi nti g mkn org bgy awk rase.. perghh mmg power “

” Owoh kenak molek ke saing… ped4s tu boleh terima lagi tpi gok hok bab nyeng4t nusuk ke hidung tu yg dok tahan…. hahahahaha hahaahahaha kej4m gillerrrrr.. “

” Tobak rasa dia sampai menyeng4t ke dalam rongga penafasan “

” Tekak aku pun xleh trima waaasaaaabiiiiii weahhhhh “

Rupanya ramai juga netizen yang tak boleh terima rasa wasabi ni kan. Kalau Min pun tak tahan dengan rasa wasabi yang pedas ni. Kami dari Berita Kopak merasa simpati pada mangs4, bertabah lah .. Hehe..

Terima kasih kepada anda yang sudi membaca..

Silakan SHARE..

Sumber : IG Aiman Hashim by Berita Kopak / Content Media

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..