” Betul ke bila orang sak1tkan hati isterinya, rezeki akan jadi sempit dan rezeki yang ada boleh hilang ? “

Perkongsian Ustaz Ebit Lew Buat Ramai Yang Buka Mata Dan Tersentuh !!

Ustaz Ebit Lew adalah seorang pendakwah terkenal dan penceramah motivasi di Malaysia. Namanya sudah tidak perlu diperkenalkan lagi. Ustaz Ebit sering berkongsi pengalamannya mendekati insan-insan yang telah ‘hanyut’ dan membawa mereka ke jalan Allah.

Ustaz Ebit juga sering ‘turun padang’ untuk berdakwah seperti di lorong-lorong gelap, kelab malam dan banyak lagi tempat lain tanpa rasa tak0t dakwahnya akan ditolak mentah-mentah oleh mereka yang berkenaan. Pendekatan Ustaz Ebit secara sopan dan berhemah itu sangat disenangi ramai lebih-lebih lagi bagi insan-insan yang pernah didekatinya.

Ustaz Ebit yang terkenal dengan tagline ‘Allah Sayang’ selalu berkongsi cerita mengenai kaum wanita terutama sekali yang bergelar isteri. Cara dan layanan yang dikongsikan oleh Ustaz Ebit terhadap isterinya yang digelar bidadari membuatkan ramai yang rasa kagum dan terharu.

Menerusi akaun Instagram, Ustaz Ebit berkongsi video semasa program Keluarga Sunnah yang dikendalikan olehnya. Dalam video itu memaparkan pasangan suami isteri saling berpegangan tangan dan juga berpelukan sambil menangis dalam program motivasi kekeluargaan ini.

Ustaz Ebit turut berkongsi mengenai rezeki suami yang menyak1ti hari isterinya dan juga kisah peng0rbanan isterinya melahirkan anak-anak. Perkongsian Ustaz Ebit membuatkan ramai yang tersentuh, sila baca kapsyen di bawah ini :

” Ramai orang bertanya saya. Betul ke bila orang sak1tkan hati bidadarinya isterinya rezekinya jadi sempit. Rezeki yang ada pun boleh hilang.. “

” Betul ke doa seorang isteri itu makbul. Benarkah semua orang yang berjaya dibelakangnya ialah doa isterinya dan doa ibunya.. ? “

” Siapa bersyukur (menghargai) maka Allah akan tambahkan nikmat. Siapa kufur (1ngkar kh1anat tak jujur) Allah beri az4b yang pedih.. Orang paling banyak berk0rban asbab manusia ada dalam dunia ini ada 3 orang.. “

” Pengorbanan mat1 separuh nyawa seorang ibu. Seorang ibu mertua. Seorang isteri yang melahirkan anak kita.. hargailah wanita ini dan lihatlah bagaimana Allah memberi nikmat dan rezeki kepadanya.. “

” Orang yang tak mengasihi tidak dikasihi. Jangan ada sekelumit pun sangkaan jah4t pada orang terutama kepada 3 wanita ini.. jangan kas4r atau pandang rendah pada 3 wanita ini. Jangan kedek0t pada mereka.. “

” Saya teringat masa bidadari saya bersalin anak pertama. Teringat jer1tan kami sama-sama baca laa ilaha illa anta subhanaka inni kuntu minazzolimin… Bila baby keluar bidadari saya tak lama pengs4n. Sebab baby lama dan susah nak keluar.. ”

” Doktor ulang kali. Tolong push kuat-kuat. Nanti baby lem4s. Seorang nurse tekan dari atas perut. Seorang lagi saya tengok tengah macam guna gunt1ng atau p1sau di bawah.. ya Allah. Menangis.. “

” Ya Allah.. ampunkan d0saku. Ya Allah selamatkan bidadariku. Selamatkanlah anakku. Tengok jer1tan, kesak1tan, peluh, dar4h, tekanan… ya Allah. Ya Allah begitu kuat dan cinta ikhlas dalam hati seorang wanita… “

” Bila anak keluar isteri dan pengs4n tak sedar. Sebab lama sebelum baby bernafas. Isteri masih minta maaf. Katanya maafkan saya abang… maafkan saya… Saat bayi diletak dalam pelukan barulah segala kesak1tan seolah-olah hilang.. “

” Ya Allah.. Masa anak kedua, ketiga , keempat, czer… ya Allah, saya sangka bel4h perut terus ambil anak rupanya. Berlapis-lapis. Sampai bahagian dalam. Dengan dar4h kesak1tannya.. saya menangis. Sambil pegang tangan isteri dan usap dahinya.. “

” Abang sayang bidadari abang ini. Abang cinta sayang bidadari abang.. selepas dikeluarkan. Suasananya. Jah1t satu-satu lapis perut.. – ebitlew.. ” 

View this post on Instagram

Ramai orang bertanya saya. Betul ke bila orang sakitkan hati bidadarinya isterinya rezekinya jadi sempit. Rezeki yang ada pun boleh hilang..Betul ke doa seorang isteri itu makbul. Benarkah semua orang yang berjaya dibelakangnya ialah doa isterinya dan doa ibunya..? Siapa bersyukur (menghargai) maka Allah akan tambahkan nikmat. Siapa kufur( ingkar khianat tak jujur) Allah beri azab yang pedih.. Orang paling banyak berkorban asbab manusia ada dalam dunia ini ada 3 orang. Pengorbanan mati separuh nyawa seorang ibu. Seorang ibu mertua. Seorang isteri yang melahirkan anak kita..hargailah wanita ini dan lihatlah bagaimana Allah memberi nikmat dan rezeki kepadanya. Orang yang tak mengasihi tidak dikasihi. Jangan ada sekelumit pun sangkaan jahat pada orang terutama kepada 3 wanita ini..jangan kasar atau pandang rendah pada 3 wanita ini. Jangan kedekut pada mereka. Saya teringat masa bidadari saya bersalin anak pertama. Teringat jeritan kami sama-sama baca laa ilaha illa anta subhanaka inni kuntu minazzolimin… Bila baby keluar bidadari saya tak lama pengsan. Sebab baby lama dan susah nak keluar. Doktor ulang kali. Tolong push kuat-kuat. Nanti baby lemas. Seorang nurse tekan dari atas perut. Seorang lagi saya tengok tengah macam guna gunting atau pisau di bawah..ya Allah. Menangis. Ya Allah..ampunkan dosaku. Ya Allah selamatkan bidadariku. Selamatkanlah anakku. Tengok jeritan, kesakitan, peluh, darah, tekanan…ya Allah. Ya Allah begitu kuat dan cinta ikhlas dalam hati seorang wanita… Bila anak keluar isteri dan pengsan tak sedar. Sebab lama sebelum baby bernafas. Isteri masih minta maaf. Katanya maafkan saya abang…maafkan saya… Saat bayi diletak dalam pelukan barulah segala kesakitan seolah-olah hilang. Ya Allah.. Masa anak kedua, ketiga , keempat, czer…ya Allah, saya sangka belah perut terus ambil anak rupanya. Berlapis-lapis. Sampai bahagian dalam. Dengan darah kesakitannya..saya menangis. Sambil pegang tangan isteri dan usap dahinya. Abang sayang bidadari abang ini. Abang cinta sayang bidadari abang..selepas dikeluarkan. Suasananya. Jahit satu-satu lapis perut. ..-ebitlew #keluargasunnahAlorSetar #esokPerlis #www.transformjiwa.com

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Rata-rata netizen tersentuh dan sebak membaca perkongsian Ustaz Ebit. Antara komen-komen netizen :

” Alhamdulillah, beruntung bidadari ustaz.. Tak semua org yg ada kesedaran yg sama.. “

” Subhanallah…. hebatnya cinta yg Allah bagi kepada setiap hambanya….. dewan ini dipenuhi rahmat dan ketenangan yang ikhlas dari setiap pasangan…. semoga menjadi asbab untuk ke syurga.. “

” Semoga semua pasangan suami isteri yang menghadiri majlis keluarga sunnah mendapat kebahagiaan hidup yang barokah dunia hingga akhirat. Aminnnn.. “

” Allahuakbar… terima kasih ustaz.. kerana tak henti2 mencurahkan ilmu dan kesedaran dlm setiap dakwah2 ustaz.. sy terus terkenangkan wajah ibu sy menahan sak1t ketika melahirkan saya.. msg yg disampaikan bukan hanya utk pasangan suami isteri.. tp juga buat semua anak2 terpikir dan terkenangkan saat ibu masing2 mengeluarkan dr gelap rahim kpd terang dunia.. “

” Bagusnya kalau suami seluruh dunia ni hargai peng0rbanan seorang wanita yg bergelar isteri.. “

” Tak ramai suami yg sedar peng0rbanan isteri mcm ustaz sedar. Yg sedar tu bagus sgt. Yg tak sedar.. moga cepat2 la berubah. Hargai isteri.. “

Terima kasih Ustaz Ebit atas perkongsian ini, semoga kita semua mendapat manfaat daripadanya. Kepada suami di luar sana, hargailah isteri anda dan juga peng0rbanannya untuk hidup susah dan senang bersama anda. Semoga kita semua sentiasa dalam keluarga yang sakinah, mawaddah warahmah. Amin.

Silakan SHARE, semoga bermanfaat..

Sumber : Ustaz Ebit Lew by Berita Kopak / Content Media

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..