” Baju tido je saya sambut tamu Odah cakap “Dah tak sabar ke nak ajak dady , ketiak dah wangi ke”

Kur4ng as4m betul anak dara ni..!! – Bonda Rozita Ibrahim

Ibu kepada usahawan kosmetik terkenal, Datuk Seri Aliff Syukri iaitu Rozita Ibrahim juga melalui akaun Instagramnya dikenali dengan nama Bondarozitaibrahim. Beliau dilahirkan di Sungai Besar, Selangor dan dibesarkan di Paloh 7, Gemas. Beliau juga merupakan Pengasas Jamu Ratu Malaya.

Kini beliau banyak berk0ngsi cerita tentang rumah terapi alam (rumah hutan) miliknya yang berada di Batang Kali. Beliau kini banyak meluangkan masa bersama keluarga dan kawan-kawannya di situ. Bonda Rozita Ibrahim yang sangat ramah itu membuatkan kawan-kawan dan pekerja-pekerjanya suka menyak4t beliau.

Odah adalah sal4h seorang pekerjanya yang suka berlawak dengan beliau. Odah diantara pekerjanya yang sering menyak4t beliau. Odah lah yang selalu merakam atau merekod video saat-saat beliau dis4kat. Banyak perk4ra yang telah mereka berk0ngsi bersama.

Walaupon Odah itu adalah pekerjanya, tetapi apabila sewaktu melaw4k,  mereka seperti kawan-kawan sahaja. Tid4k kira diluar rumah atau di dalam rumah. Menurut Bonda Rozita Ibrahim, Odah bukan sahaja menyak4t beliau, malah pekerja-pekerja lain juga turut serta disak4t olehnya.

Menurut Bonda Rozita Ibrahim lagi, Odah adalah antara pekerjanya yang muda, sangat baik dan juga suka melaw4k dengan beliau. Bonda sangat senang hati dan bila bersama pekerjanya itu. Ada sahaja perk4ra atau gela4at dia untuk menggangu dan menyakat Bonda Rozita Ibrahim.

Terbaru, Bonda Rozita telah memuat naik dan berkongsi satu video di laman akaun Instagramnya. Video itu telah dirak4m atau direk0d oleh pekerjanya itu iaitu Odah. Video yang agak law4k itu dirak4m sewaktu Ibu Rozita Ibrahim melay4n suaminya dan rakan-rakan suaminya yang sedang menjamu selera.

Dalam video itu juga, Odah lah yang banyak membah4n Bonda Rozita Ibrahim. Mari kita sama-sama
tonton video penuh di bawah :

” Baju tido je sy sambut tamu Odah cakp “Dah xsab4r ke nak ajak dady , ketiak dah wangi ke” ..Kur4ng as4m betul anak dara ni..!! R1uh rendah lah sape pun klau ada Odah, abg2 polis yg segann dgn Odah..”

Ada sape dah terg0da atau nak lar1 lepas tengok Odah”.Kalah pelwak Msia t4han x t4han je dgn Odah, xsunyi Rumah hutan , ditutupp tp masih ada tamu , warong bonda je tutupp utk org nk makan tp ia buka khas utk yg urut sak1t terdes4k je kami buka.. “

View this post on Instagram

Baju tido je sy sambut tamu Odah cakp “Dah xsabar ke nak ajak dady , ketiak dah wangi ke” ..Kurang asam betul anak dara ni..!! Riuh rendah lah sape pun klau ada Odah, abg2 polis yg segan dgn Odah..” Ada sape dah tergoda atau nak lari lepas tengok Odah” . Kalah pelwak Msia tahan x tahan je dgn Odah, xsunyi Rumah hutan , ditutup tp masih ada tamu , warong bonda je tutup utk org nk makan tp ia buka khas utk yg urut sakit terdesak je kami buka.. . Warong masak sikit2 saja utk yg makan free tamu urut , masa ni sy bebas dgn kwan2 dn tamu terdekat menikmati alam dn maknan . Cher tengok Abg Aji sikap kejur dia tu Sedap mcm mana pun x pernah nk puji masakan atau apa sy jual , kawan2nya kesedapan tanbah2 makan , ikan lunak sgt laris atau ais ribut gula jawa yg laris mcm mana pun org kesedapan sampai xcukup stok dia tetap cakp “ errmm boleh lah “ . "Sedap x Bang??.." buat sakit hati je , eermmmm haraammm nak puji.. eee nama je dah jelas si Abg Aji kelatt ,tapi bila sy kutuk dia dengar pulak..!! . Bab puji diri atau perasan ada gak..!! dia lah yg paling hensem dia lah yg paling segak.. itu cara dia gurau senda dgn sy dan kami x amik hati pun.. . Sy mmg xpandai berbahasa utara.. Dia mualij atau perawat islam ramai pesakit dn kawan2nya dikalangan VVIP ketua2 polis yg dtg kemari org2 utara.bila dah bersembang nampak sy diketepikan x dilayan..fokus pd kawan2 dia je lah . masa ni lah suka Odah menyakat sy bila tgok Abg aji x layan sy..Selamba badak dia akhirnya sy gelak dah lah sy ni mmg x ada baju yg mewah.. apa yg ada je sy pakai, lagi suka dia ketawakan ..sy bersyukur sgt pd Allah swt sbb tetamu atau rakan2 sy semua tau sy mmg Old style.. . Sy xde berfesyen kecuali untuk majlis tertentu baru sebok cari baju.. Itu pun jenuh nk mengutip..!! . Follow ig @rumah.terapi.alam Odah sakat sy terkencing2..!! . tkasih sudi follow ig baru sy @bondarozitaterapialam (backup) . Video kri nyanyi sampai semput hafiz hamidun dibuatnya

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Antara Video lain antara Bonda Rozita Ibrahim dan Odah :

” Bau hanc1ng je , lantai pelvik puan rendah sanggup dia sak4t sy ..Odah ni mmg senget..!.. klu ada dia kat rumah sewa dah mcm ada 100 orang..! Hab1s semua org di sak4tnya..x kira org tua..org muda… Tp dia ni seorang anak yg sgt berbudi bahasa..

klu sy pen4t..sy hauss..dia akan bekej4r cari sy utk kasi sy minum.. Staf yg sgt menghiburkn.. jauh disudut hati sayang kat dia anak muda , dia bukan lah anak nak4l yg l1ar sprt kita lihat otaknya yg kuning… Cuma bahasa2 kuning dn luc4hnya tu wajarrr sy cili kat miss v nya ni..!!mmg sy ger4m..!x t4kut dgn sy langsung!. “

Rata-rata terhibur dengan gelagat mereka ini. Antara Komen-Komen Netizen :

” Huduhh ben0r bonda ckp utaqa hihihi..ampun bonda. Bonda nk tnya, suami bonda (rasa janggal pula nk panggil abg aji) ustaz tu klu nk buat rawat4n kena buat appointment dulu ke mcm na? “

” Bonda idola saya…hehe..husband saya pun lagutu jugak..kejungg ja tapi baik hatiii oooo… ikhlas!Alhamdulillah… semoga bonda @bondarozitaibrahim terus suksess dan dirahmati Allah..Amin “

” @bondarozitaibrahim mmg bonda..org laki ni kalau kutukk kita takpe..kita kutukk dia ter4sa..😂 mcm suami saya la..diam2 dia pakai sabun jrm saya nk bg muka bersih..tau muka tu bjerag4t..😂 saya cakap abiss lah…sabun tu.. nti belanja beli baru… “

” Abg Aji org kola ketil kg apa bonda… Saya pon peranga1 mcm abg Aji. Terbal1k plk.somi watak mcm bonda… “

” Hahahah ulang bekali tgk video ni.. Sekali abg aji jawab aku buat kerja mmg la h1tam… “

” Sama lah suami kita @bondarozitaibrahim.. Lama2 dah mls nk ambik atii. Mahal dgn PUJIAN x pe lah, janji mur4h dgn kasih syg, bantu membantu. Gitu lerrr “

” Melamb0ng naik langit x turun-turunn…hahaha kelak4r sungguh bonda laki bini.. hehehe “

Begitulah kehidupan seorang Usahawan yang sangat berjaya Rozita Ibrahim, berkong1 sedikit sebanyak tentang kehidupan beliau bersama keluarga dan pekerjanya. Terima kasih Bonda Rozita Ibrahim kerana sudi berkongs1 dengan semua peminat-peminat Bonda. Bonda sentiasa ceria saja…

Kami di Berita Kopak sentiasa mendoakan agar Bonda Rozita Ibrahim sentiasa sihat dan bahagia disamping keluarga yang tersayang serta beroleh rezeki yang Berkat dan di Redhai. Amin…

Silakan SHARE..

Sumber : IG Bonda Rozita Ibrahim by Berita Kopak / Content Media

Article ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, adalah dilarang sama sekali.