” Alamakkk, macam tak best je kahwin sepupu … “

PU Azman Kongsi Tentang Huk0m Berkahwin Dengan Sepupu. Jawapan Cik Man Buat Netizen Terkej0t. Haa Yang Nak Kahwin Sepupu Tu SILA BACA !!!

Juara Pencetus Ummah musim ke-2, Azman Syah Alias atau lebih dikenali dengan panggilan Cik Man adalah antara pendakwah terkenal dalam media sosial. Beliau menggunakan pendekatan dakwah secara santai telah berjaya menarik perhatian golongan muda khasnya.

PU Azman memilih pendekatan yang unik dan tersendiri dalam usahanya untuk menyampaikan dakwah terutamanya kepada generasi muda masa kini. Ini bertujuan supaya golongan ini lebih minat untuk mendalami ilmu agama dan dekat dengan cara hidup Islam yang sebenarnya.

PU Azman sering berkongsi Hukum Hakam perihal agama yang  memberi manfaat kepada orang ramai. Penceramah bebas bergelar pelakon ini baru-baru ini ada berkongsi mengenai huk0m hakam berkahwin dengan sepupu.Persoalan yang diketengahkan kali ini agak menarik kerana ramai juga yang masih kel1ru mengenai hal ini.

PU Azman memuat naik perkongsian itu di laman Instagram miliknya. Beliau menerangkan berdasarkan contoh kes supaya setiap oarang memahami apa yang beliau ingin sampaikan. PU Azman menerangkannya satu persatu contoh kes berserta jawapannya.

PU Azman menyatakan berkahwin sepupu DIBOLEHKAN. Menurutnya lagi, apa sahaja bentuk jenis sepupu semuanya dibenarkan kahwin. Dan PU Azman mengingatkan yang tidak boleh berkahwin adalah KAHWIN SEPULUH ORANG SERENTAK.

Untuk lebih memahaminya disarankan anda membaca berulang kali kapsyen yang ditulis oleh PU Azman tersebut di bawah ini :

“Contohnya. Ayah Ain dan ayah Zaid adik beradik. Ain dan Zaid boleh berkahwin.Ayah Ain dan emak Zaid adik beradik. Ain dan Zaid boleh berkahwin.

” Emak Ain dan ayah Zaid adik beradik. Ain dan Zaid boleh berkahwin.Emak Ain dan emak Zaid adik beradik. Ain dan Zaid boleh berkahwin.. “

” Kesimpulannya, apa bentuk sepupu pun, boleh kawin. Yang tak boleh, kawin sepu… . .luh orang perempuan serentak.. “

Rata-rata netizen sudah memahami dan sudah terjawab kekel1ruan selama ini. Ini antara komen-komen mereka :

” Oooo.. baru saya faham ustaz.. saya ingat sepupu seblh ayah tidak boleh kawin. Betulkan ustaz sepupu seblh ayah blh jadi Wali kami.. “

” Kan xkisah la dah nama sepupu xkisah bel4h mak ke bapak BOLEH KAHWIN.. “

” Terang lagi bersuluh. kawin dgn aku jela HAHAHAHAHHA.. “

” Skrng dah yakin yg aku kawin sah, emak aku dgn emak mertua adik beradik. tapi sepupu jauh lah.. “

 ” Oh betul la tu. Sepupu boleh kawen.. alamak macam tak best je kahwin sepupu.. ” “

” Sepupu boleh kawin sepupu, janji bukan laki org hahaha.. “

” Penat pikir satu², endingnye sume leh kawin.. “

” Ooo skrng jelas patut lahh makcik pandng je kalau sy bergurau dengan ank laki dia hahahahaha.. “

TERIMA KASIH CIK MAN !!, Sudah jelas penerangan oleh PU Azman  di atas. Jelas dan padat. Semoga ianya bermanfaat. Sesiapa yang sudah berniat ingin berkahwin dengan sepupu tu bolehlah teruskan niat tersebut ye. Tak lama lagi bolehlah makan nasi minyak. He..he..

Kami di Berita Kopak mendoakan PU Azman sentiada dikurniakan kesihatan yang baik oleh Allah, supaya  lebih banyak ilmu dakwah diseb4rkan. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG PU Azman by Berita Kopak & Content Media.

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..