” Aku menyes4l sangat dulu hari-hari aku meng4njing bini aku gem0k, sekarang dia dah kurus tapi dia pulak macam mau tak mau dengan aku.. “

Terlajak Perahu Dapat Diundur, Terlajak Kata Buat Lelaki Ini Menyesal Tak Sudah !!

Si suami tidak tert4rik lagi pada isteri kerana bad4n isteri sudah gem0k. Suami berasa m4lu setiap kali ingin keluar bersama isteri. Hanya kerana isterinya sudah gem0k si suami sanggup mem4ki dan mengejekk isteri.

Isteri sepatutnya disayangi dan dimanja bukan untuk dim4ki dan diejekk sesuk4 hati. Bila hati isteri sudah terluk4 dengan kata-kata yang diucap oleh suami memang susah untuk disembuhk4n.

Jadi para suami haruslah mengh4rgai isteri,walau apa pn bentukk fiz1kal si isteri, perlu diingat bet4pa besarnya jasa isteri kepada suami.Sentiasa ada bers4ma suami diwaktu sus4h dan sen4ng.

Perkahw1nan bukanlah perkara yang remehh temehh,ia mel1batkan persetuju4n antara dua insan bagi melayarii b4htera rumaht4ngga..

Mari kita ikuti luahan rasa dan penyesal4n dari seorang suami, semoga ianya dapat dijadikan pengajar4n buat kita semua.

Min aku menyes4l sangat dulu hari-hari aku meng4njing bini aku gem0k min, sekarang bini aku dah kurus tapi dia pulak macam m4u tak m4u dengan aku.

(Gambar Sekadar Hiasan)

Sebel0m ni ber4t dia 75 kg min aku m4lu kalau keluar dengan dia, dah macam kakak dengan adik bila jalan sama dia.. Dah la s3lekeh hit4m gem0k , bila time g4ji dia ajak aku kelu4r sh0pping aku m4ki-m4ki je dia min..

Anak baru s0rang tapi b4dan dia macam b4dak sumbuu, sebelum kahw1n dengan aku buk4n main c4ntik b0dy nya lentiik sebab tu aku suka min tapi lepas dia ber4nak terus tak cantik gem0k h1tam l4ngsung tak j4ga penampiilan . 

(Gambar Sekadar Hiasan)

Punc4 ko la ni min dia boleh kuruss, hari tu dia teng0k dalam page krt j4nda yang meng4muk cakap ber4t turun 5kg dalam masa semiinggu tu terus dia nek4d miinta duit dengan aku suruh beli pr0duk tu..

Aku lup4 la nama pr0duk tu kalau tak siilap aku c0ffee v******* . Waktu tu pon aku m4ki lagi dia min , aku cakap kat dia k0 tel4n la ape p0n tak boleh kuruss punya kalau n4fsu makan k0 macam g4jah.

Tapi kali ni dia betul-betul nek4d mugkin dia kecew4 dengan kata-kata aku min, ber4t dia turun sampai 48kg dalam masa sebulan je, terkejutt aku min ber4t dia dah sama macam anak d4ra balik.

(Gambar Sekadar Hiasan)

Sekarang dia pula ju4l m4hal dengan aku min , macam mana aku nak pujukk dia balik min. Dia cakap nak tingg4l aku sebab dulu aku suka ejekk dia gem0k, aku nak sentuhh dia pon dia tak bagi..

Aku harap dia main-main je min sebab aku tak boleh hiidup tanpa biini aku , aku seng4ja ol0k-ol0k sebab mau dia sedar diri bha tapi tak s4ngka plak dia berub4h min.

T0long la aku min macam mana nak pujukk hati dia balik , aku janji lep4s ni aku tak mau sudah ejekk dia min walaup0n dia gem0k balik aku dah menyes4l.

(Gambar Sekadar Hiasan)

Aku sediih min sekarang hari-hari dia cakap mau balik sabah, habis tu sapa mau t1nggal sama aku min disemen4njung. Aku tak tau mau lu4h degan siapa sudah ni , ko r4hsia ya facebook ku, aku gun4 sepupu ku punya ni.

Boleh pasr4h tetapi tidak boleh menyer4h, yang membuat kita ku4t adalah doa. Yang membuat kita dew4sa adalah m4salah, yang membuat kita h4ncur adalah put0s as4 dan yang membuat kita semangat adalah harapan..

Semoga kebahagiaan kembali menjadi milik mereka sehingga ke akh1r hay4t.

Silakan SHARE.. Semoga menjadi pengajaran buat suami-suami di luar sana..

Sumber : KRT / Dikemaskini oleh Berita Kopak & Content Media