” Aku melihat di atas siling begitu banyak makhluk meray4p. Ada mata bulat, mata panjang. Ada telinga panjang. Ada muka menger1kan.. “

Perkongsian Daripada Seseorang Yang Boleh Melihat Makhluk Halus. Jangan Baca Kalau Anda Lem4h Semangat !!

Makhluk halus merujuk kepada makhluk yang tidak mempunyai jasad sebagaimana manusia. Makhluk halus diyakini wujud oleh kebanyakan masyarakat di dunia, lebih-lebih lagi dalam kalangan masyarakat primit1f. Sesetengah pihak menganggap j1n dan sya1tan tergolong dalam makhluk halus juga.

Dalam masyarakat Islam, bacaan ayat-ayat suci al Quran merupakan cara terbaik untuk mengh1ndari daripada ganggu4n makhluk halus ini. Namun ada juga percaya bahawa memb4kar kemeny4n mampu menjauhkan atau mengh1ndari makhlus halus.

Contoh-contoh makhluk halus adalah seperti syait4n, ibl1s, p0nt1anak, h4ntu, orang bun1an, t0y0l, pen4nggal, mamb4ng dan bermacam-macam lagi. Jika hijab manusia tidak ditutup daripada melihat makhluk-makhluk halus ini pastinya ket4kutan melanda pada setiap langkah.

( Gambar sekadar hiasan )

Melalui perkongsian daripada Facebook Ariff Budiman Zainal Abidin, beliau menceritakan pengalamannya di hospital. Untuk pengetahuan, beliau boleh melihat benda yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar manusia. Hanya orang tertentu sahaja yang dapat melihat makhluk halus ini.

Baca perkongsian beliau di bawah :

KISAH H0SPITAL :

Ingin aku kongsikan pengalaman sewaktu berada di h0spital. Ini dari kaca mata seorang yang sepet matanya. Bila aku memasukki wad h0spital mata aku yang sepet ini pasti akan memerhati sekeliling atas dan bawah sebab terlalu banyak mahkluk2 yang tak dapat dilihat dengan mata kas4r. Aku bukan bertujuan untuk menak0tkan sesiapa tapi itulah pengalaman si mata sepet….

KES 1 – Aku masuk ke wad kelas 3. Aku melihat di atas siling begitu banyak makhluk meray4p. Ada mata bulat, mata panjang. Ada telinga panjang. Ada muka menger1kan. Mereka seakan menanti saat untuk terj0n ke bawah. Di hujung pula aku melihat seorang lelaki berjalan sambil memegang kepalanya sendiri. Dar4h mem4ncut keluar dari tengk0knya.

Nurse dan doktor seperti biasa menjalankan tanggung jawab mereka. Hanya aku yang kadang2 melihat di bawah katil pes4kit. M4yat sedang tidur di bawahnya. Seorang kanak2 pula manarik tangan ibunya sambil jari menunjuk ke arah lemb4ga di bawah katil. M4rah si ibu pada anaknya. Lain kali ibu2 yang ada anaknya macam ni. Percayalah. Mereka dapat melihat apa yang orang lain tidak dapat.

( Gambar sekadar hiasan )

KES 2 – Aku melihat ramai orang datang ziarah keluarga pada waktu melawat. Seorang wanita kelihatan jalannya begitu perlahan. Di atasnya seekor beruk sedang bertenggek. Matanya merah. Aku cerita dekat isteriku. Terdiam dia. Aku terus baca ayat Quran lalu aku hemb0s ke arah makhluk tersebut.

Jat0h makhluk tu dan wanita tersebut terhoy0ng hay4ng. Keluarganya terus memegang ingatkan wanita tersebut p1tam atau tidak sihat. Makhluk tersebut bangun dan nampak begitu m4rah. Dia tahu angkara siapa yang buat. Matanya tepat memandang aku. Aku baca ayat qursi dan hembus lagi sekali. Terus hilang.

Aku cerita dekat isteriku ” Laa… Pasaipa abang p hembus. Sat lagi t4kut kec0h wad “. Tegur isteriku. Betul jugak katanya. Aku hanya terdiam. Itulah sikap aku aku melihat sesiapa yang bawa benda gh4ib yang dia sendiri tidak tahu. Aku akan buat dari jauh dan kadang2 aku sendiri kena ser4ng bila tertidur.

KES 3 – Aku melihat ramai orang mengelilingi seorang lelaki. Rupanya dia di ambang sak4ratul m4ut. Anak2 sibuk dengan HP. Talipon sana sini. Mungkin sedang memaklumkan kepada sanak saudara tentang. Yang paling sibuk ialah makhluk yang telinga panjang, t4nduk panjang sedang g4nggu lelaki tersebut.

Saat inilah kita harus bisikkan kalimat Laaila Haillallah padanya. Kita ajarnya akan kalimat itu. Bukan kita tengok dan kata pada ayah…” Ayah mengucap ayah… mengucap “… sambil tersedu2. Kalau kita sayang mereka kita bantu mereka saat ini. Pedul1kan hp. Bisikkan di telinganya Laaila haillallah…. Saat itu matanya hanya memandang atas.

Dia dig4nggu sebenarnya. Kalau kita sayang ayah kita dan ibu kita ketika saat mereka hampir sampai tak kisah la samada anak2 lelaki atau perempuan.. ajarlah ayah dan ibu anda. Itu tanda kasih kita pada mereka. Jangan hanya melihat dan menangis. Kadang2 kalau aku ziarah aku akan nasihat anak2 agar ajar tentang kalimah ini. Biarlah mereka akhiri dengan penyudah yang baik.

( Gambar sekadar hiasan )

KES 4 – Pernah aku masuk bilik m4yat untuk meminta surat kem4tian ibuku. Aku melihat ada beberapa makhluk sedang berdiri dekat peti m4yat. Cuma aku tak pasti adakah peti itu kepunyaan mereka. Mereka berpakaian seperti biasa yang kita nampak pada manusia. Ada juga yang berwajah h0doh umpanya muka pec4h, lidah terjel1r keluar. Cepat2 aku jumpa yang mengeluarkan surat dan terus pergi ke pejabatnya.

KES 5 – Aku masuk ke wad jant0ng sewaktu ziarah ibu mertuaku. Seorang nurse begitu tekun membantu pes4kit. Tapi tanpa dia sedar dia di ek0ri sesuatu. Wanita berambut panjang berjalan mengikutnya dari belakang. Ke mana saja nurse tu pergi dia akan ikut. Matanya hanya pandang ke bawah saja.

Sesekali rambutnya akan tersangkut atas bahu nurse dan aku melihat nurse tersebut mengu1s seolah2nya gat4l. Aku hanya dapat melihat tanpa dapat melakukan apa2 terhadap nurse tersebut. Biasala kalau bertugas di hospital. Sebab tu paling bagus kita amalkan ayat al Matsurat.

Sebelum keluar dari hospital kita baca ayat Matsurat atau ayat Qursi lalu kita hembus kiri, kanan, depan dan belakang sebelum pulang ke rumah. Amalkan lah. Kita tak tahu apa yang mengikut kita pulang. Yang menjadi m4ngsa ialah anak2 kita.

Terima kasih atas perkongsian yang diberikan. Dapat melihat makhluk halus ni merupakan satu kelebihan juga tetapi untuk yang kuat semangat sahaja. Semoga perkongsian ini memberi manfaat kepada kita untuk selalu beringat walau di mana sahaja kita berada bahawa makhluk halus ini sebenarnya wujud di sekeliling kita.

(Gambar sekadar hiasan)

Silakan SHARE..

Sumber : FB Ariff Budiman Zainal Abidin by Berita Kopak / Content Media

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CONTENT MEDIA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..